Δευτέρα
23
Δεκέμβριος
TOP

ΕΕ: Όριο 30 χλμ./ώρα στις πόλεις και μηδενική ανοχή στο… αλκοόλ

Οι βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου απαιτούν πιο αυστηρά μέτρα οδικής ασφάλειας, όπως όριο ταχύτητας 30 χλμ. μέσα στην πόλη,  μηδενική ανοχή για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, ώστε να επιτευχθεί ο εκμηδενισμός των θανατηφόρων τροχαίων ως το 2050.

Το σχέδιο ψηφίσματος, το οποίο οι ευρωβουλευτές θα ψηφίσουν την Τρίτη 5 Οκτωβρίου, σημειώνει ότι περίπου 22.700 άνθρωποι πεθαίνουν ετησίως στους δρόμους της ΕΕ, ενώ περίπου 120.000 τραυματίζονται σοβαρά.

Για να αντιμετωπιστεί αυτή η κατάσταση, και να εκπληρωθούν οι φιλοδοξίες της ΕΕ για εκμηδενισμό των τροχαίων δυστυχημάτων έως το 2050, το Κοινοβούλιο πρόκειται να ζητήσει περισσότερες επενδύσεις για ασφαλέστερους δρόμουςόριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες περιοχές και περιοχές όπου υπάρχει μεγάλος αριθμός ποδηλατών και πεζών, καθώς και μηδενική ανοχή στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή άλλων ουσιών.

Η μείωση της συχνότητας των δυστυχημάτων έχει παραμείνει στάσιμη τα τελευταία χρόνια και η ΕΕ δεν πέτυχε τον στόχο που η ίδια είχε θέσει της για μείωση κατά το ήμισυ του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα μεταξύ 2010 και 2020.

Επίσης οι βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου εκφράζουν την ικανοποίησή τους για την πρόσφατη αναθεώρηση του κανονισμού για τη γενική ασφάλεια, η οποία θα καταστήσει υποχρεωτικά στην ΕΕ από το 2022 νέα προηγμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας σε οχήματα, όπως ευφυή συστήματα ελέγχου ταχύτητας και συστήματα παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας, με δυνατότητα να σωθούν περίπου 7.300 ζωές και να αποφευχθούν 38.900 σοβαροί τραυματισμοί έως το 2030. Επίσης καλούν την ΕΕ να εγκρίνει ένα φιλόδοξο και έγκαιρο παράγωγο δίκαιο, που θα απαιτήσει να είναι όλα τα νέα οχήματα εξοπλισμένα με ευφυή συστήματα ελέγχου ταχύτητας (ISA) υψηλών επιδόσεων, να εξετάσει την πρακτική εφαρμογή της υποχρέωσης εξοπλισμού των μοτοσικλετών με τα συστήματα αυτά, καθώς και τη σκοπιμότητα, την αποδοχή και τις πιθανές επιπτώσεις για την οδική ασφάλεια του ευφυούς ελέγχου ταχύτητας επόμενης γενιάς για αυτοκίνητα, ημιφορτηγά, φορτηγά και λεωφορεία.

Όσον αφορά στο αλκοόλ, σύμφωνα με μελέτη της Επιτροπής, εκτιμάται ότι περίπου για το 25% του συνόλου των θανάτων από τροχαία ατυχήματα ευθύνεται το αλκοόλ, ενώ για το 15% η κατανάλωση ουσιών.

Οπότε προτείνεται ένα όριο μηδενικής ανοχής στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, και να εισαγάγει μια σύσταση της ΕΕ για μηδενική ανοχή όσον αφορά τις παράνομες ψυχοτρόπους ουσίες, καθώς και πρότυπα σχετικά με την οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών.

Επίσης η ΕΕ καλείται να καταρτίσει κατευθυντήριες γραμμές για την επισήμανση των φαρμάκων που επηρεάζουν την ικανότητα των ατόμων να οδηγήσουν ένα όχημα και να δρομολογήσει εκστρατείες ενημέρωσης για την αύξηση της ευαισθητοποίησης σχετικά με τις ιατρικές υπηρεσίες σε αυτό τον τομέα και τους οικογενειακούς γιατρούς.

Τέλος προτείνουν την τοποθέτηση συσκευών για την παρεμπόδιση της οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος, με ιδιαίτερη έμφαση στους κατ’ επανάληψη παραβάτες, τους πρώτη φορά παραβάτες και όλους τους επαγγελματίες οδηγούς.

ΠΗΓΗ