Σημείο εκκίνησης για τη ροή του χρήματος στην οικονομία των εκλογών αποτελεί η προκήρυξη της αναμέτρησης και η έναρξη της προεκλογικής περιόδου.
«Η κίνηση στα τυπογραφεία σε σχέση με άλλες χρονιές είναι ελάχιστη. Κυρίως κάρτες τυπώνουμε. Ολη η δουλειά γίνεται πλέον με μηνύματα SMS και διαφημίσεις στο Internet. Κατά 80% είναι διαδικτυακή πια η διαφήμιση».
Στην περίπτωση των φετινών αυτοδιοικητικών εκλογών, σε εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών που εστάλη στις 8 Αυγούστου ορίζεται η διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με τη συγκρότηση Επιτροπών Ελέγχου Δαπανών και Εκλογικών Παραβάσεων και δίνονται διευκρινίσεις για το οικονομικό σκέλος της αναμέτρησης.
Εσοδα και έξοδα
Συγκεκριμένα, ορίζεται η διαδικασία δήλωσης των εσόδων και εξόδων των συνδυασμών και των υποψηφίων.
Ως έσοδα λογίζονται ποσά που προέρχονται από εισφορές φυσικών προσώπων, πολιτικών κομμάτων καθώς και «από τη διάθεση ονομαστικοποιημένων διπλότυπων εισιτηρίων εκδηλώσεων».
Στα έξοδα περιλαμβάνονται «τα ποσά που δαπανώνται για την προετοιμασία, τις ανάγκες και τη διεξαγωγή του προεκλογικού αγώνα, καθώς και η αξία των παροχών και διευκολύνσεων προς συνδυασμούς και υποψηφίους, οι οποίες αποτιμώνται σε χρήμα».
Τυπικά και βάσει της νομοθεσίας, τα έσοδα των συνδυασμών και υποψηφίων «με την επιφύλαξη των εσόδων από εισιτήρια εκδηλώσεων» διακινούνται σε ποσοστό 100% του συνολικού ύψους τους μέσω τραπεζικών λογαριασμών.
Το ίδιο ισχύει και για τις δαπάνες των συνδυασμών, σε ποσοστό 95%. Τα σχετικά ποσά αναρτώνται στη Διαφάνεια, μια πλατφόρμα υπό την ευθύνη της Singular Logic από κοινού με το αρμόδιο υπουργείο.
Μέχρι τις 5 Οκτωβρίου από τους συνδυασμούς και τους υποψηφίους για τις περιφερειακές εκλογές είχαν δηλωθεί έσοδα 736.622 ευρώ και δαπάνες 510.619 ευρώ, ενώ για τις δημοτικές τα δηλωμένα έσοδα ανέρχονταν σε 1.710.111 ευρώ και οι δαπάνες σε 1.439.389 ευρώ.
Διαβάστε την συνέχεια στο in.gr