Αντίστροφα μετρά ο εμπορικός κόσμος για την Black Friday, που φέτος θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 26 Νοεμβρίου, με περισσότερους από έναν στους δύο καταναλωτές να δηλώνουν έτοιμοι να εκμεταλλευθούν τις όποιες γενναίες προσφορές υπάρξουν.
Οι προετοιμασίες είναι πυρετώδεις, με τους εμπόρους να αναζητούν εναλλακτικές πηγές τροφοδοσίας για να διασφαλίσουν την επάρκεια προϊόντων στα ράφια τους και να αντιμετωπίσουν το τεράστιο πρόβλημα που προκαλούν στην εφοδιαστική αλυσίδα οι μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται στις αποστολές εμπορευμάτων από την Κίνα, όπου χτυπά η καρδιά του παγκόσμιου εμπορίου.
Πρόσθετο πονοκέφαλο αποτελούν τα αυστηρά μέτρα που ελήφθησαν για τον περιορισμό εξάπλωσης του κορωνοϊού, με μεγαλύτερους και μικρότερους παίκτες να επιστρατεύσουν το click away για να εξυπηρετήσουν τους ανεμβολίαστους πελάτες τους. Υπενθυμίζεται ότι η είσοδος στα καταστήματα του λιανεμπορίου επιτρέπεται μόνο σε εμβολιασμένους, νοσήσαντες ή σε όσους φέρουν rapid test.
O ανταγωνισμός αναμένεται να είναι ιδιαίτερα έντονος στον κλάδο των ηλεκτρονικών ειδών με τις μεγάλες αλυσίδες να ετοιμάζονται να προωθήσουν τα προϊόντα τους ενόψει και των εορτών των Χριστουγέννων και να έχουν ήδη ετοιμάσει ειδικά banner στα online καταστήματά τους, όπου οι καταναλωτές μπορούν να συμπληρώσουν τα στοιχεία και να ενημερωθούν πρώτοι μέσω newsletter για τις σχετικές προσφορές. Με αυτόν τον τρόπο κάθε εταιρεία ευελπιστεί ότι θα κερδίσει το προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών της.
Για το εμπόριο, όπως λένε επιχειρηματίες του κλάδου, η Black Friday εκτιμάται ότι θα αποτελέσει την πρόβα τζενεράλε, αναφορικά με το πώς θα μπορέσει να ανταποκριθεί η αγορά, ειδικά των ηλεκτρονικών καταστημάτων, ώστε να μην υπάρξουν τα προβλήματα με τις ταχυδρομικές παραδόσεις των εμπορευμάτων που σημειώθηκαν πέρυσι.
Μάλιστα ήδη η ανεξάρτητη Αρχή Συνήγορος του Καταναλωτή έχει κάνει συστάσεις προς τους ταχυδρομικούς παρόχους για τη διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου των υπηρεσιών ενόψει της Black Friday, ενώ και η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή αλλά και καταναλωτικές οργανώσεις συμβουλεύουν τους καταναλωτές για προσεκτικές αγορές.
Οι ώρες αιχμής
Πάντως, σύμφωνα με τις επιχειρήσεις, για μία ακόμη χρονιά οι συσκευές εικόνας και ήχου αναμένεται να έχουν την τιμητική τους, κυρίως μοντέλα από προηγούμενες σειρές, τα smartphones, τα laptops, όπως και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Πέραν αυτών μεγάλες προσφορές και ευκαιρίες αναμένονται σε έπιπλα και είδη οικιακού εξοπλισμού, είδη ένδυσης και υπόδησης ιδιαίτερα αθλητικών ειδών, αλλά και καλλυντικά.
Σύμφωνα με στοιχεία του Black Friday Global στις ηλεκτρονικές αγορές η αιχμή της αγοραστικής δραστηριότητας πραγματοποιείται τα μεσάνυχτα και 2-3 μ.μ., ενώ κατά τη διάρκεια της «Μαύρης Παρασκευής» ένας Ελληνας αγοράζει τέσσερα προϊόντα από φυσικά και διαδικτυακά καταστήματα.
Πέρυσι, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το GRECA, υπήρξε έντονη αγοραστική τάση των καταναλωτών η οποία οδήγησε στο να καταγραφεί 43,6% μεγαλύτερος τζίρος στην Black Friday σε σχέση με το 2019 και 73,5% μεγαλύτερος τζίρος σε επίπεδο εβδομάδας, γεγονός που δικαιολογείται απόλυτα με το ότι τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά τον Νοέμβριο του 2020 λόγω του lockdown.
www.ot.gr