Ριζικές αλλαγές αναμένονται από το 2025 για τα τέλη κυκλοφορίας αλλά και νέα δεδομένα για πρόστιμα που θα επιβάλλονται σε όσους δεν πληρώνουν στην ώρα τους.
Τι αλλαγές αυτές φέρνει η απόφαση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών η οποία θα συγκροτήσει οκταμελή Τεχνική Ομάδα Εργασίας, με σκοπό να εξετάσει τα νέα οικονομικά και περιβαλλοντικά δεδομένα, προκειμένου να υποβάλει προτάσεις και εναλλακτικά σενάρια κοστολόγησης των τελών για όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν στη χώρα μας.
Από το 2025, περίπου 5,5 εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων, θα διαπιστώσουν αλλαγές όχι μόνο στο ύψος των τελών, αλλά και στις ποινές εκπρόθεσμης πληρωμής.
Το πρώτο σχέδιο αναμένεται να παρουσιασθεί τον Σεπτέμβριο, ενώ μέχρι τότε η τεχνική ομάδα εργασίας θα μελετήσει και τα συστήματα τελών κυκλοφορίας που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες. Σήμερα τα τέλη έχουν αρκετές ταχύτητες ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων ή τον κυβισμό του οχήματος (για παλαιά αυτοκίνητα) ενώ προβλέπεται πλήρης απαλλαγή για ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους. Αρμόδιες πηγές αφήνουν ανοικτό το σενάριο αύξησης των τελών στα παλαιότερα αυτοκίνητα στο πλαίσιο εκκίνησης εφαρμογής αντικινήτρων χρήσης των πολύ παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων.
Η ομάδα εργασίας θα επεξεργαστεί εναλλακτικά σενάρια κοστολόγησης και θα υποβάλλει προτάσεις αναμόρφωσης των τελών κυκλοφορίας.
Σημειώνεται ότι σήμερα τα τέλη κυκλοφορίας έχουν αρκετές ταχύτητες ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων ή τον κυβισμό του οχήματος (για παλαιά αυτοκίνητα) ενώ προβλέπεται απαλλαγή για ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους.
Το νέο σύστημα τελών κυκλοφορίας θα οδηγήσει στη διαφοροποίηση των υφιστάμενων τελών κυκλοφορίας, κυρίως με κριτήρια περιβαλλοντικά, όπως είναι οι εκπομπές ρύπων αλλά και με την υιοθέτηση συγκεκριμένου πλαισίου για οχήματα εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και των ηλεκτρικών, των υβριδικών και των plug in οχημάτων.
Η ομάδα εργασίας θα εξετάσει και τα σενάρια για αλλαγές στο χρηματικό πρόστιμο για την εκπρόθεσμη καταβολή των τελών κυκλοφορίας που σήμερα ανέρχεται στο διπλάσιο της αξίας των τελών από την πρώτη μέρα καθυστέρησης.
Το σχέδιο που εξετάζεται είναι όσο νωρίτερα γίνεται η εξόφληση των (ληξιπρόθεσμων) τελών, τόσο μικρότερο να είναι το πρόστιμο. Δηλαδή, αν κάποιος καθυστερήσει να τα πληρώσει έναν μήνα, η προσαύξηση να είναι πχ +20% και μετά το εξάμηνο να διπλασιάζεται, όπως ισχύει σήμερα.
Η Ομάδα Εργασίας θα συνεδριάζει τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα και εκτάκτως όταν προκύπτουν επείγοντα θέματα, εντός του κανονικού ωραρίου εργασίας των δημοσίων υπαλλήλων ή και εκτός αυτού, σε κάθε δε περίπτωση εντός χρόνου που καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση, στο κτίριο όπου στεγάζεται το Γραφείο του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών (Καραγιώργη Σερβίας 10, Αθήνα) ή μέσω τηλεδιάσκεψης, η δε διάρκεια της ορίζεται έως την ολοκλήρωση του έργου της.
Πηγή: aftodioikisi.gr