Μετά τις επιδοτήσεις για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές εξετάζονται παρόμοια σενάρια και για την αγορά «καθαρών» ελαστικών.
Η «συζήτηση» περί εκπεμπόμενων στην ατμόσφαιρα ρύπων από αυτοκίνητα έχει περάσει στο επόμενο επίπεδο μεταξύ θεσμών και κατασκευαστών. Εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα δεν αφορά μόνο τις εκπομπές των συμβατικών μοντέλων από την εξάτμιση του θερμικού κινητήρα τους αλλά και τους ρύπους που εκπέμπονται σε όλη τη διάρκεια ζωής ενός οχήματος, αρχής γενομένης από την κατασκευή του στο εργοστάσιο.
Μάλιστα στο τραπέζι έχει πέσει για τα καλά και η συζήτηση που αφορά τους ρύπους που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο κατά τη χρήση του, τόσο από τα φρένα -από τη φθορά στα τακάκια- όσο και από τα ελαστικά, με την τριβή τους στο οδόστρωμα και την απελευθέρωση μικροσωματιδίων στην ατμόσφαιρα.
Ειδικά για τα ελαστικά, σε επίπεδο Ε.Ε. φαίνεται πως υπάρχει ήδη το νομικό πλαίσιο που επιτρέπει στα κράτη-μέλη να επιδοτούν, εκτός από την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και την αγορά «πράσινων» ελαστικών, τα οποία και ταξινομούνται από πλευράς απόδοσης στις κατηγορίες Α και Β και αφορούν τις επιδόσεις τους στην αντίσταση της κύλισης και το κράτημα σε βρεγμένο οδόστρωμα.
Τον περασμένο Νοέμβριο ο Fabio Bertolotti, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Κατασκευαστών Ελαστικών και Πλαστικών «Assogomma» στην Ιταλία, έκανε πρόταση στην ιταλική κυβέρνηση για την εφαρμογή αυτού του είδους των επιδοτήσεων. Ένα μέτρο με διπλή θετική επίδραση αφού η τοποθέτηση «πράσινων» ελαστικών από τις κατηγορίες A και B που μειώνει τις εκπομπές ρύπων και βελτιώνει παράλληλα και την οδική ασφάλεια στους δρόμους για όλους τους χρήστες.
Σύμφωνα με πηγές η Ιταλία καταναλώνει 40 δισ. λίτρα καυσίμων ετησίως (βενζίνη και πετρέλαιο) και η χρήση ελαστικών κατηγορίας Α ή Β μπορεί να μειώσει αυτή την ποσότητα κατά δύο ολόκληρα δισεκατομμύρια λίτρα. Ως αποτέλεσμα η ετήσια μείωση στις εκπομπές CO2 μπορεί να ανέλθει ακόμη και στα επτά εκατ. τόνους, ενώ κερδισμένη βγαίνει και η τσέπη του καταναλωτή με συνολική μείωση εξόδων πάνω από τέσσερα δισ. ευρώ ανά έτος. Το ύψος της επιδότησης που συζητείται ανέρχεται στα 200 ευρώ για κάθε σετ, ένα ποσό που μπορεί να μειώσει σημαντικά το έξοδο για την αγορά καινούριων ελαστικών με το σύνολο σε πρώτη φάση να φτάνει στα 20.000.000 ευρώ.
Πηγή: carandmotor.gr