Λιγότερη γραφειοκρατία, περισσότερη διαφάνεια είναι το μήνυμα που θέλει να περάσει το υπουργείο Μεταφορών για την ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, αλλά και την αντιμετώπιση χρόνιων φαινομένων διαφθοράς που συνδέονταν με το σύστημα έκδοσης αδειών οδήγησης.
Η αξιοποίηση της τεχνολογίας ως εργαλείου διαφάνειας και η σταδιακή μετάβαση από τις έγχαρτες διαδικασίες στα ψηφιακά συστήματα βρέθηκαν στον πυρήνα των παρεμβάσεων που δρομολογήθηκαν κατά την περίοδο που την πολιτική ευθύνη του τομέα Μεταφορών είχε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Με αφετηρία την ανάγκη αντιμετώπισης χρόνιων παθογενειών, τέθηκε σε εφαρμογή ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ψηφιακού μετασχηματισμού, το οποίο συνεχίζει να υλοποιείται και να επεκτείνεται από τη σημερινή πολιτική ηγεσία υπό τον νέο αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Γιώργο Κώτσηρα.
Ειδικότερα, έχει δρομολογηθεί μια σειρά αλλαγών που αφορούν τον τρόπο έκδοσης των διπλωμάτων οδήγησης με στόχο την εξάλειψη της διαφθοράς, τοποθέτηση καμερών και μικροφώνων κατά τη διάρκεια των εξετάσεων για πλήρη καταγραφή της διαδικασίας, δημιουργία ενιαίου ηλεκτρονικού συστήματος για τις θεωρητικές δοκιμασίες ενώ ήδη έχει τεθεί σε εφαρμογή πλατφόρμα για καταγγελίες: report-diplomata.gov.gr.
Κάμερες στις πρακτικές εξετάσεις
Σημαντικό σκέλος της μεταρρύθμισης που προωθεί το υπουργείο Μεταφορών αποτελεί και η ενίσχυση του αδιάβλητου των εξετάσεων υποψηφίων οδηγών. Το νέο ψηφιακό περιβάλλον προβλέπει την καταγραφή των πρακτικών εξετάσεων και την πλήρη ηλεκτρονική παρακολούθηση της διαδικασίας. Στόχος είναι κάθε στάδιο να τεκμηριώνεται και να μπορεί να ελεγχθεί, ενισχύοντας την αξιοπιστία του συστήματος και περιορίζοντας τα περιθώρια αμφισβήτησης ή παρεμβάσεων. Προβλέπεται η τοποθέτηση κάμερας αλλά και σύστημα καταγραφής ήχου σε κάθε όχημα εξέτασης σε συνεργασία με τις σχολές οδήγησης ώστε να εξασφαλίζεται η διαφάνεια κατά τη διάρκεια της δοκιμασίας οδήγησης.
Διαβάστε περισσότερα στο δημοσίευμα του www.iefimerida.gr πατώντας ΕΔΩ