Για τον ΚΟΚ, η παραβίαση του STOP δεν θεωρείται απλά μια παράβαση, αλλά μια επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά που επισύρει – μεταξύ άλλων – πολύ μεγάλο πρόστιμο. Οι πινακίδες STOP απαντώνται σε πάρα πολλές διασταυρώσεις των δρόμων και λογίζονται ως οι σημαντικότερες πινακίδες οδικής σήμανσης μιας και διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων.
Η πινακίδα STOP «χρωστά» τη δημιουργία της στον Harry Jackson, ένα αρχιφύλακα από το Ντιτρόιτ των ΗΠΑ, ο οποίος το 1915 εκτελούσε χρέη τροχονόμου σε έναν πολυσύχναστο δρόμο της πόλης. Αγανακτισμένος από τη σχεδόν ανύπαρκτη ορατότητα στις διασταυρώσεις και τη μεγάλη συχνότητα ατυχημάτων, αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια του.
Πήρε ένα ορθογώνιο κομμάτι κόντρα πλακέ, έκοψε τις γωνίες, δίνοντάς του ευδιάκριτο σχήμα και αφού έγραψε STOP στο κέντρο του, το τοποθέτησε στον δρόμο. Πανευτυχής, ο Harry Jackson διαπίστωσε γρήγορα ότι η πινακίδα είχε συμβάλει τα μέγιστα στη μείωση των ατυχημάτων.
Σήμερα, στη συντριπτική πλειονότητα των χωρών του κόσμου έχει καθιερωθεί το οκταγωνικό σχήμα των πινακίδων STOP, διότι θα πρέπει να διαφέρουν από όλες τις υπόλοιπες πινακίδες οδικής σήμανσης, μαγνητίζοντας το βλέμμα των οδηγών.
Παράλληλα, το σχήμα της βοηθά την πινακίδα να γίνεται διακριτή όχι μόνο από τους τους οδηγούς που τη συναντάνε και υποχρεούνται να διακόψουν πορεία, αλλά και από τους υπόλοιπους οδηγούς που έρχονται από αντίθετες κατευθύνσεις.
Υπενθυμίζεται ότι η πινακίδα STOP επιβάλλει υποχρεωτική διακοπή πορείας του οχήματος στη θέση της πινακίδας και τη μη εκ νέου εκκίνηση, μέχρις ότου βεβαιωθεί ο οδηγός ότι μπορεί να το πράξει δίχως κίνδυνο.
Σε κάθε περίπτωση, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως για τον ΚΟΚ, η παραβίαση του STOP θεωρείται μία από τις πιο σοβαρές παραβάσεις και επικίνδυνες οδηγικές συμπεριφορές.
πηγή: www.carandmotor.gr