Μία νέα καλλιτεχνική αγορά φαίνεται ότι δημιουργείται σιγά – σιγά μέσω του διαδικτύου, καθώς δημιουργοί καταφέρνουν να αποκομίζουν εκατομμύρια δολάρια χάρη στα ψηφιακά αυτοκόλλητα.
Πρόκειται για κινούμενα ηλεκτρονικά σχέδια ή emoji, τα οποία οι χρήστες των social media χρησιμοποιούν κατά κόρον στα ηλεκτρονικά μηνύματά τους.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της πλατφόρμας Line, όπου οι χρήστες μπορούν να στείλουν κινούμενα σχέδια σε στιλ manga.
Τα αυτοκόλλητα δίνουν την ευκαιρία στους χρήστες να επιλέγουν μια πιο χαλαρή και δημιουργική μορφή έκφρασης, η οποία συνήθως ανταποκρίνεται και στις πλέον πρόσφατες πολιτιστικές – κοινωνικές τάσεις.
Το 2014, η Line, η οποία είναι ευρέως δημοφιλής στην Ιαπωνία, έκανε ένα βήμα παραπέρα, ανοίγοντας την αγορά των αυτοκόλλητων. Τι σημαίνει αυτό; Κάλεσε διάφορους καλλιτέχνες να δημιουργήσουν τα δικά τους ψηφιακά αυτοκόλλητα.
Οι χρήστες, με ένα μικρό αντίτιμο από 1 έως 5 δολαρίων, μπορούσαν να αγοράσουν έως και 40 διαφορετικά αυτοκόλλητα.
Το 35% των εσόδων πήγαινε στην ίδια, το 35% στον δημιουργό – καλλιτέχνη και το εναπομείναν 30% στην πλατφόρμα μέσω του οποίου έγινε το download.
Το αποτέλεσμα ήταν, μέσα στο 2020, η Line να έχει ετήσια έσοδα 200 εκατ. δολαρίων από την πολλά υποσχόμενη αγορά των αυτοκόλλητων.
Όσον αφορά τους δημιουργούς, οι κορυφαίοι -οι πρώτοι 10, για παράδειγμα- μπορούν να δουν τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς να αυξάνονται συνολικά κατά 10 εκατ. δολάρια.
Βέβαια, καθώς τα έσοδα γιγαντώνονται, η αγορά καθίσταται ολοένα και πιο κορεσμένη, καθώς υπάρχει υπερπροσφορά αυτοκόλλητων από νέους και παλιούς δημιουργούς.
Πηγή: moneyreview.gr με πληροφορίες από The Hustle