Ένα πολύ μεγάλο ζήτημα για τη χώρα μας είναι τα τροχαία ατυχήματα και οι συνέπειές τους, όχι μόνο στην υγεία των εμπλεκομένων αλλά και στην οικονομία γενικότερα. Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) ο οποίος θα προσπαθήσει να συμβάλει στη μείωση του φλέγοντος αυτού προβλήματος ως το τέλος Σεπτεμβρίου θα κατατεθεί στη Βουλή και θα προβλέπει μεγάλες ποινές για όσους παραβιάζουν το κόκκινο, οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ, μιλούν στο κινητό ή δεν φορούν ζώνη ή κράνος, κ.α.
Παράλληλα, ο καινούργιος KOK θα βοηθήσει και στη μείωση, όσο αυτό είναι εφικτό, της κυκλοφοριακής συμφόρησης αλλά και της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος πριμοδοτώντας τη χρήση τόσο των μοτοσυκλετών όσο και των οχημάτων μικρο-κινητικότητας. Στην τελευταία κατηγορία εντάσσονται τα ποδήλατα, συμβατικά ή ηλεκτρικά, και τα ηλεκτρικά πατίνια.
Ας δούμε παρακάτω αναλυτικά τι προβλέπει νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.
Όρια ταχύτητας
Τα όρια ταχύτητας εντός πόλεως μειώνονται από τα 50 στα 30 χλμ./ώρα γενικά και στα 20 χλμ./ώρα έξω από τα σχολεία.
Το μεγάλο ερώτημα εδώ είναι αν η επιβολή του ορίου των 30 χλμ./ώρα θα επιφέρει ή όχι κυκλοφοριακή συμφόρηση, κάτι που θα αποδειχθεί στην πράξη και αν προκύψει θα αντιμετωπιστεί.
Κατηγορίες παραβάσεων και αυστηροποίηση ποινών
Με βάση το νέο ΚΟΚ η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων θα γίνεται με βάση την επικινδυνότητά τους. Οι ποινές που προβλέπονται είναι ιδιαίτερα αυστηρές και σε περίπτωση υποτροπής των ίδιων επικίνδυνων παραβάσεων οι ποινές θα πολλαπλασιάζονται.