Ποιος οδηγός θα αναπληρώσει τον βασικό πιλότο μίας ομάδας της Formula 1, αν –για παράδειγμα- βρεθεί θετικός σε τεστ κορονοϊού;
Πάντως ορισμένοι αναπληρωματικοί μπορούν να χρησιμοποιηθούν από περισσότερες ομάδες!
Όταν ερωτήθηκε το Νούμερο 1 της Formula 1, Τσέιζ Κάρεϊ, πώς πρόκειται να χειριστεί μία ομάδα την περίπτωση μόλυνση ενός οδηγού από τον κορονοϊό, απάντησε ως εξής: «Αν μολυνθεί ένας οδηγός, τότε υπάρχουν διαθέσιμοι αναπληρωματικοί πιλότοι. Είναι απλά, σαν να έχει πάθει ένας οδηγός μία τροφική δηλητηρίαση ή να έχει συμβεί κάτι απρόσμενο». Πώς είναι όμως η κατάσταση στην πραγματικότητα, ποιος θα αναπλήρωνε τους βασικούς πιλότους κάθε ομάδας και τι θα συμβεί, αν έχουμε περισσότερα από ένα τέτοιο περιστατικό;
Απροετοίμαστη η Renault
Τα συγκεκριμένα ερωτήματα απασχολούν περισσότερο από όλους τη Renault. Η γαλλική ομάδα δεν έχει καταλήξει μέχρι σήμερα σε κανέναν αναπληρωματικό οδηγό και οι δύο νεαροί εργοστασιακοί πιλότοι της δεν διαθέτουν προς το παρόν αγωνιστική άδεια για τη Formula 1. Eτσι κοιτάζει για διάφορες εναλλακτικές και ευελπιστεί ότι θα είναι έτοιμη να κάνει επίσημες ανακοινώσεις εντός του Ιουνίου. Μάλιστα, θεωρητικά θα μπορούσε να προσληφθεί για αυτή τη θέση ο Γερμανός Νίκο Χούλκενμπεργκ, του οποίου το συμβόλαιο δεν ανανέωσαν οι Γάλλοι και έμεινε εκτός Formula 1.
Στις McLaren και Racing Point έχουμε μία εντελώς διαφορετική κατάσταση. Οι δύο ομάδες έχουν υπογράψει συμβόλαιο συνεργασίας με τη Mercedes, το οποίο περιλαμβάνει και τη διαθεσιμότητα αναπληρωματικών οδηγών σε αυτές εφόσον υπάρξει ανάγκη. Ετσι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν σε μία τέτοια περίπτωση τους οδηγούς της Mercedes, Εστέμπαν Γκουτιέρες και Στόφελ Βαντούρν, με την Racing Point να έχει προτεραιότητα. Βεβαίως ο Γκουτιέρες και ο Βαντούρν προορίζονται κατά πρώτο λόγο για την αναπλήρωση ενός εκ των Χάμιλτον ή Μπότας και δευτερευόντως για την εξυπηρέτηση των δύο πελατών της Mercedes.
Eνας οδηγός για δύο ομάδες
Η χρησιμοποίηση οδηγών από περισσότερες από μία ομάδες δεν απαγορεύεται, γι αυτό και υπάρχουν αρκετές τέτοιες περιπτώσεις. Για παράδειγμα ο Σέρχιο Σέτε Καμάρα θα μπορούσε να αναπληρώσει εφέτος κάποιον οδηγό των ομάδων Alpha Tauri και Red Bull, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα μεταπήδησης ενός εκ των Πιερ Γκασλί και Ντανιίλ Κβίατ από την δεύτερη στην πρώτη ομάδα των Αυστριακών. Νέος αναπληρωματικός οδηγός για τη Williams είναι για εφέτος ο Τζακ Άιτκεν, που είχε πέρυσι τη θέση του δοκιμαστή πιλότου της Renault.
Eιδική περίπτωση είναι η Ferrari. Στην περίπτωση που θα έπρεπε να διακόψει για κάποιο διάστημα ο Λεκλέρ ή ο Φέτελ, τότε θα πάρει τη θέση του ο Αντόνιο Τζιοβινάτσι που τρέχει με την ομάδα της Alfa Romeo. Ο Ιταλός έχει διπλό ρόλο, αυτόν του βασικού πιλότου της Alfa Romeo και έναν δεύτερο, δηλαδή εκείνον του αναπληρωματικού οδηγού της Ferrari. Αν χρειαστεί η Ferrari τις υπηρεσίες του Τζιοβινάτσι, τότε θα αντικατασταθεί ο τζούνιορ της Scuderia στην Alfa Romeo είτε από τον δοκιμαστή οδηγό της, Ρόμπερτ Κούμπιτσα είτε από τον Μάρκους Ερικσον. Ο Σουηδός συμμετέχει στο αμερικανικό πρωτάθλημα IndyCar και ήταν πέρυσι τρίτος οδηγός της Alfa Romeo – Sauber. Μικρές πιθανότητες θα είχε να αναπληρώσει τον Τζιοβινάτσι ο Μικ Σουμάχερ, που θα συμμετάσχει εφέτος στο πρωτάθλημα της Formula 2.
Σάλο αντί Μπαντοέρ
Η Haas, που είναι πελάτης της Ferrari, έχει δύο νεαρούς πιλότους ως αναπληρωτές, δηλαδή τον Λουί Ντελετράζ και τον Πιέτρο Φιτιπάλντι, εγγονό του πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή της Formula 1, Έμερσον Φιτιπάλντι.
Όλα αυτά κινούνται πάντως στη σφαίρα της θεωρίας, καθώς σε περίπτωση ανάγκης μπορεί να οριστεί ως αναπληρωματικός οδηγός κάποιος που δεν υπολογιζόταν μέχρι εκείνη τη στιγμή. Αυτό έχει συμβεί στο παρελθόν, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση του αναπληρωματικού και δοκιμαστή οδηγού της Ferrari, Λούκα Μπαντοέρ. Όταν είχε σπάσει ο Μίκαελ Σουμάχερ το πόδι του το 1999 στο Σίλβερστον, δεν τον αντικατέστησε η Ferrari με τον Μπαντοέρ αλλά με τον Μίκα Σάλο, που δεν ανήκε στο δυναμικό της Scuderia.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει όμως και μία άλλη λεπτομέρεια. Για να λάβει ένας οδηγός της Formula 1 εφέτος μέρος σε ένα Γκραν Πρι θα πρέπει να υποβληθεί προηγουμένως σε τεστ κορονοϊού και να βγει αυτό αρνητικό, αλλιώς αποκλείεται από τον αγώνα. Γι αυτό και οι οι αναπληρωματικοί οδηγοί των ομάδων θα βρίσκονται πανέτοιμοι στην πίστα κάθε Γκραν Πρι και δεν θα μένουν για παράδειγμα στο εργοστάσιο για να δουλεύουν στους προσομειωτές, ώστε να μη μείνει το team κατά τον αγώνα ξεκρέμαστο.