Ο Μπεν Φράνσις, πρώην ντελιβεράς τα παράτησε όλα και ίδρυσε ένα διαδικτυακό κατάστημα πώλησης αθλητικών ειδών στο γκαράζ των γονιών του στο Μπέρμιγχαμ πριν από μία δεκαετία περίπου. Τώρα η αξία των μετοχών του αγγίζει περίπου τα 700 εκατομμύρια λίρες, καθώς η εταιρεία του, η Gymshark, ετοιμάζεται να μπει στο χρηματιστήριο.
Το brand αξίας ενός δισεκατομμυρίου λιρών, το οποίο δημιουργήθηκε από τον 29χρονο επιχειρηματία το 2012, δέχθηκε «επίθεση» από επενδυτικές τράπεζες τους τελευταίους μήνες, ενώ πιθανολογείται η εισαγωγή του στο χρηματιστήριο.
Η εταιρεία του Φράνσις, Gymshark, αποτιμήθηκε σε πάνω από ένα δισεκατομμύριο λίρες αφότου ο 29χρονος ιδρυτής της, πούλησε το 21% των μετοχών στην αμερικανική εταιρεία ιδιωτικών μετοχών General Atlantic. Με ποσοστό μετοχών άνω του 70%, ο Φράνσις είναι σε θέση να γίνει πολύ πλούσιος εάν το brand του εισαχθεί στο χρηματιστήριο.
Ο Φράνσις εγκατέλειψε τις σπουδές του στο πανεπιστήμιο Άστον στο Μπέρμιγχαμ για να φτιάξει την εταιρεία του, φτιάχνοντας ρούχα για το γυμναστήριο με τον φίλο του από το σχολείο Λιούις Μόργκαν – ενώ παράλληλα έκανε παραδόσεις πίτσας τα βράδια.
Μόλις εννέα χρόνια αργότερα, το Gymshark έγινε επιτυχία για τα προσιτά κολάν και αθλητικά του τοπ, με 5,4 εκατομμύρια οπαδούς στο Instagram – αύξηση περίπου 800.000 τον περασμένο χρόνο καθώς ο κορωνοϊός τροφοδότησε τη ζήτηση για αθλητικά ρούχα για όσους εργάζονταν από το σπίτι.
Η τρελή επιτυχία του Gymshark, εν μέρει λόγω της χρήσης influencers, οι οποίοι λειτουργούν ως πληρωμένοι πρεσβευτές και δημοσιεύουν καθημερινά στιγμιότυπα από τις προπονήσεις τους φορώντας ρούχα της συγκεκριμένης εταιρείας, έκαναν τον Φράνσις να είναι πλέον ένας από τους πλουσιότερους αυτοδημιούργητους επιχειρηματίες της Βρετανίας κάτω των 30 ετών, σύμφωνα με τους Sunday Times.
Πώς ξεκίνησαν όλα
Όταν ήταν ακόμη έφηβος, ο Φράνσις ακολουθούσε το παππού του, ο οποίος διοικούσε μια εταιρεία επενδύσεων φούρνων, και τότε ήταν που αποφάσισε ότι ήθελε να γίνει και εκείνος επιχειρηματίας.
Ένα μάθημα τεχνολογίας πληροφορικής στο σχολείο πυροδότησε το πάθος του για την κατασκευή ιστοσελίδων και εφαρμογών. Την ίδια ώρα, ο Φράνσις είχε αναπτύξει ένα ενδιαφέρον για τη φυσική κατάσταση. «Τότε λοιπόν αυτά τα δύο πράγματα κάπως ενώθηκαν και άρχισα να φτιάχνω ένα σωρό ιστοσελίδες γυμναστικής, περισσότερο για διασκέδαση παρά για κάτι άλλο» εξήγησε ο ίδιος.
To 2011, ως 19χρονος φοιτητής στο πανεπιστήμιο, δημιούργησε την πρώτη έκδοση της ιστοσελίδας του Gymshark. Το 2012, μπήκε συνοδοιπόρος σε αυτό το ταξίδι ο συμμαθητής του, Λιούς Μόργκαν. Θέλοντας να εργαστούν στην βιομηχανία της γυμναστικής, το ζευγάρι χρησιμοποίησε αρχικά την ιστοσελίδα της Gymshark για το λεγόμενο dropship. Συγκεκριμένα το dropshipping πραγματοποιείται όταν μια επιχείρηση λαμβάνει παραγγελίες πελατών, αλλά δε διατηρεί πραγματικά τα προϊόντα σε απόθεμα. Ουσιαστικά, ενήργησαν ως μεσάζοντες για την εμπορία και την πώληση των προϊόντων, χωρίς να χρειάζεται να αναλάβουν οι ίδιοι το πρόσθετο κόστος και τον κίνδυνο αγοράς του αποθέματος.
Με τα χρήματα που έβγαλαν από το drop shipping καθώς και όσα έβγαλε ο Φράνσις δουλεύοντας ως delivery boy, αγόρασαν μία ραπτομηχανή και έναν εκτυπωτή οθόνης για να ξεκινήσουν να φτιάχνουν τα δικά τους αθλητικά ρούχα.
Η Βρετανική απάντηση στη Nike
Όσο για τα σχέδια του Φράνσις; Είναι σίγουρα φιλόδοξα. Όπως είπε του αρέσει που οι διάφορες χώρες έχουν τα δικά τους τους brand αθλητικών ενδυμάτων, όπως η Lululemon στον Καναδά, η Nike και η Under Armour στις ΗΠΑ καθώς και η Adidas με την Puma στη Γερμανία.
«Πραγματικά πιστεύω ότι το Gymshark μπορεί να είναι η απάντηση του Ηνωμένου Βασιλείου σε αυτά τα brands» είπε στο CNBC. «Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι θέλουμε να γίνουμε γνωστοί μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο. Θέλουμε να είμαστε ένα πραγματικά παγκόσμιο brand».
Ο Φράνσις πάντως, δεν θέλησε να απομακρυνθεί και πολύ από το πατρικό του. Το Gymshark εδρεύει στο Σόλιχαλ, λίγο έξω από το Μπέρμιγχαμ, με τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας να θυμίζουν περισσότερο ένα campus, παρέχοντας ακόμη και γυμναστήριο στους εργαζόμενους.
Είναι ένα εντυπωσιακό άλμα εάν σκεφτεί κανείς ότι ο Φράνσις ξεκίνησε να φτιάχνει τα πρώτα αθλητικά ρούχα του brand στο γκαράζ του σπιτιού των γονιών του.
iefimerida.gr