Παρασκευή
12
Ιούλιος
TOP

Οι 10 κορυφαίες δίαιτες του 2023: Πώς βοηθούν τις γυναίκες να χάσουν πάνω από 100 κιλά

Όλοι προσπαθούμε να χάσουμε μερικά κιλά και οι τρόποι για να αδυνατίσουμε είναι πολλοί. Αλλά ποια προσέγγιση είναι η καλύτερη για εσάς και το μοναδικό σώμα σας; Για να σας βοηθήσουμε να το καταλάβετε, συγκεντρώσαμε τις κορυφαίες δίαιτες του 2023.

Αυτά είναι τα διατροφικά πλάνα με τις περισσότερες διαδικτυακές αναζητήσεις και τους περισσότερους ακόλουθους το 2023, σύμφωνα με μια μελέτη που διεξήχθη από το Ketolog.com και άλλες έρευνες. Σε αυτή τη λίστα είναι βέβαιο ότι θα βρείτε ένα πρόγραμμα που ταιριάζει στον τρόπο ζωής και τις διατροφικές σας προτιμήσεις.

  1. Weight Watchers
  2. Δίαιτα keto
  3. Μεσογειακή διατροφή
  4. Whole30
  5. Διατροφές με βάση τα φυτά
  6. Paleo δίαιτα
  7. Noom
  8. Δίαιτα σαρκοφάγων
  9. Αλκαλική δίαιτα
  10. Δίαιτα εξισορρόπησης του σακχάρου στο αίμα

1. Weight Watchers

Το Weight Watchers υπάρχει εδώ και 60 χρόνια και παραμένει ένα από τα πιο γνωστά εργαλεία διατροφής στον πλανήτη: Περισσότεροι από 2 εκατομμύρια άνθρωποι αναζήτησαν τη δίαιτα φέτος. Το σχέδιο έχει εξελιχθεί με την πάροδο των ετών, αλλά πάντα υπερηφανεύεται για την παροχή διατροφικής καθοδήγησης και ενός υπεύθυνου συστήματος υποστήριξης.

Το Weight Watchers ορίζει ένα σύστημα πόντων στα τρόφιμα για να βοηθήσει όσους κάνουν δίαιτα να παρακολουθούν την πρόσληψή τους και να παραμείνουν εντός του εύρους στόχου τους για απώλεια βάρους. Χρησιμοποιώντας την αναλογία του προϋπολογισμού, όσοι κάνουν δίαιτα μπορούν να «δαπανήσουν» τους πόντους τροφής τους όπως θέλουν, απολαμβάνοντας ευελιξία στην ημέρα και την εβδομάδα τους.

Επιπλέον, παρέχει περισσότερα από 200 τρόφιμα «μηδενικών πόντων». Αυτά τα είδη, όπως τα μη αμυλούχα φρούτα και λαχανικά, τα αυγά, ακόμη και το στήθος κοτόπουλου και γαλοπούλας, βοηθούν όσους κάνουν τη δίαιτα να διασφαλίσουν ότι αισθάνονται ικανοποιημένοι, όχι στερημένοι, ενώ χάνουν βάρος.

Η δίαιτα keto είναι μια δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες όπου οι ακόλουθοί της τρώνε κυρίως γεύματα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και μέτρια πρωτεΐνη. Λίπη όπως το βούτυρο, το ελαιόλαδο, το λάδι καρύδας, οι ξηροί καρποί, οι σπόροι και το αβοκάντο αποτελούν περίπου το 70% έως 80% των ημερήσιων θερμίδων. Και οι ζωικές πρωτεΐνες όπως το κρέας, το ψάρι, τα αυγά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα αποτελούν περίπου το 20% έως 25% των συνολικών θερμίδων.

Οι άνθρωποι που κάνουν δίαιτα keto αποφεύγουν ή μειώνουν τροφές όπως ψωμί, ρύζι, ζυμαρικά και αμυλούχα φρούτα, λαχανικά και όσπρια. Στην πραγματικότητα, οι υδατάνθρακες αποτελούν μόνο περίπου το 5% έως 10% των ημερήσιων θερμίδων τους. Με αυτήν την προσέγγιση, οι χρήστες στοχεύουν να καταναλώνουν περίπου 20 γραμμάρια υδατανθράκων την ημέρα, αν και ορισμένες δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων είναι πιο ευέλικτες.

Τρώγοντας με αυτόν τον τρόπο, το σώμα δεν παίρνει υπερβολικούς υδατάνθρακες για να κάψει ως ενέργεια. Αντίθετα, μετατοπίζεται στην καύση του αποθηκευμένου λίπους. Σε αυτή την κατάσταση, γνωστή ως κέτωση, το σώμα καίει το λίπος πιο αποτελεσματικά, για να εγγυηθεί την απώλεια βάρους.

Η μεσογειακή διατροφή πήρε το όνομά της από τα υγιεινά τρόφιμα που είναι κοινά σε αυτή την περιοχή του κόσμου, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, της Ιταλίας, της Γαλλίας και της Ισπανίας. Τα γεύματα αποτελούνται κυρίως από φρέσκα φρούτα και λαχανικά, τυριά χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά όπως η φέτα, συν μερικά δημητριακά ολικής αλέσεως, καθώς και θαλασσινά, σπόρους και ξηρούς καρπούς. Η δίαιτα περιλαμβάνει επίσης χαμηλές έως μέτριες ποσότητες άπαχης πρωτεΐνης όπως το κοτόπουλο.

Με αυτόν τον υγιεινό, ισορροπημένο τρόπο διατροφής, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι άνθρωποι που ζουν στη Μεσόγειο είναι από τους πιο αδύνατους και μακροβιότερους ανθρώπους στον πλανήτη. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι η διατροφή τους βοηθά στην πρόληψη ασθενειών και προάγει τη μακροζωία.

Η Dawn Harris Sherling, συγγραφέας του Eat Everything, λέει: «Τα δεδομένα υποστηρίζουν διατροφικά πρότυπα όπως η Μεσογειακή Διατροφή, η οποία περιλαμβάνει τρόφιμα ολικής αλέσεως και δίνει έμφαση σε μια μεγάλη ποικιλία φρούτων και λαχανικών, ως πραγματικά αντιφλεγμονώδη και προληπτικά ασθενειών».

4. Whole30

Στο κλασικό πρόγραμμα Whole30, ένα πείραμα εξάλειψης 30 ημερών, οι ακόλουθοι εγκαταλείπουν τροφές που είναι γνωστό ότι προκαλούν ευαισθησίες και λιγούρες για ένα μήνα. Τρόφιμα όπως δημητριακά (ψωμί, ζυμαρικά, ρύζι), γαλακτοκομικά, προστιθέμενη ζάχαρη (πραγματική ή τεχνητή), όσπρια όπως φακές και μπιζέλια και αλκοόλ, είναι εκτός μενού για 30 ημέρες. Αντίθετα, οι άνθρωποι που κάνουν δίαιτα τα αντικαθιστούν με κρέας, θαλασσινά, αυγά, λαχανικά, φρούτα και υγιή λίπη, όπως λάδι καρύδας.

Μετά τις 30 ημέρες, οι χρήστες επαναφέρουν σιγά-σιγά τις τροφές που έχουν αφαιρεθεί, μία κάθε φορά και παρακολουθούν τα συμπτώματά τους. Αυτή η διαδικασία επιτρέπει στους ανθρώπους να ανακαλύψουν ποιες τροφές προκαλούν πραγματικά λιγούρες και συμπτώματα όπως πεπτικές αλλαγές, πονοκεφάλους, πόνους στις αρθρώσεις, αλλαγές στη διάθεση και κόπωση.

Η συνιδρύτρια του Whole30, Melissa Urban, περιγράφει αυτή τη νέα γνώση ως «ελευθερία τροφίμων». «Έχετε τον έλεγχο του φαγητού σας, αντί να σας ελέγχει το φαγητό», εξηγεί.

5. Διατροφές με βάση τα φυτά

Υπάρχουν πολλές διαφορετικές παραλλαγές διατροφής με βάση τα φυτά με ονόματα όπως vegan, vegeterian, plant-forward και άλλα. Αλλά στον πυρήνα τους, όλες υποδεικνύουν την κατανάλωση τροφών από φυτά και όχι ζωικά προϊόντα. Ορισμένες δίαιτες με βάση τα φυτά είναι εξαιρετικά αυστηρές, απαιτώντας 100% δέσμευση στα φυτικά τρόφιμα. Άλλα σχέδια απλώς ενθαρρύνουν την κατανάλωση περισσότερων, ακόμη και αυξάνοντας την πρόσληψη κατά δύο επιπλέον μερίδες την ημέρα.

Οι προσεγγίσεις διατροφής με βάση τα φυτά είναι εξαιρετικά υγιεινές, ειδικά για την καρδιά. Και οι υποστηρικτές τους υπενθυμίζουν ότι υπάρχουν πολλές φυτικές πρωτεΐνες -όπως το τόφου, τα μπιζέλια, τα φιστίκια Αιγίνης- που μπορούν να αναπληρώσουν τη μη κατανάλωση ζωικής πρωτεΐνης.

6. Paleo δίαιτα

Γνωστή και ως δίαιτα ανθρώπων των σπηλαίων, η δίαιτα Paleo αφορά την κατανάλωση τροφών που θα ήταν διαθέσιμες στους αρχαίους προγόνους μας. Κατά την παλαιολιθική εποχή, οι άνθρωποι έτρωγαν ό,τι ήταν διαθέσιμο, κυρίως κρέας και μούρα.

Αυτή η διατροφική προσέγγιση δίνει έμφαση σε τρόφιμα ολικής άλεσης, όχι επεξεργασμένα, που βασίζονται στη σύγχρονη γεωργία. Στη δίαιτα Paleo μπορείτε να τρώτε άπαχο κρέας, θαλασσινά, φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, σπόρους και φυσικά έλαια όπως το ελαιόλαδο. Αποφύγετε τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα επεξεργασμένα δημητριακά.

7. Noom

Αυτή η εφαρμογή απώλειας βάρους κερδίζει δημοτικότητα και προσφέρει αποτελέσματα για γυναίκες όπως η Emily Piaseczny, η οποία «έριξε» το νούμερο του παντελονιού της από 22 σε 10 (μεγέθη ΗΠΑ). Η Noom ακολουθεί μια προσέγγιση νου-σώματος για την απώλεια βάρους, χρησιμοποιώντας γνωστική-συμπεριφορική θεραπεία, ενσυνειδητότητα και πρακτικές διαχείρισης του άγχους για την παροχή εξατομικευμένης διατροφικής καθοδήγησης.

Όσον αφορά το φαγητό, οι χρήστες του Noom κατηγοριοποιούν τα τρόφιμα με βάση το σύστημα των τριών χρωμάτων των φαναριών. Μπορείτε να τρώτε ελεύθερα τα «πράσινα» τρόφιμα, τα οποία είναι χαμηλά σε θερμίδες και πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Μπορείτε να επιλέγετε με προσοχή τις «πορτοκαλί» τροφές, οι οποίες είναι μέτριες σε θερμίδες και πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο. Και ίσως πρέπει να κόψετε τα «κόκκινα» τρόφιμα, τα οποία έχουν υψηλότερες θερμίδες και πρέπει να περιορίζονται.

8. Δίαιτα σαρκοφάγων

Αυτή η προσέγγιση με μηδενικούς υδατάνθρακες παίρνει τα προγράμματα paleo και keto και τα διαφοροποιεί. Σε μια δίαιτα σαρκοφάγων, τρώτε αποκλειστικά ζωικά προϊόντα: κυρίως λιπαρά κομμάτια κρέατος. Μια δημοφιλής προσέγγιση σαρκοφάγων ονομάζεται η δίαιτα BBBE, η οποία σημαίνει «βόειο κρέας, μπέικον, βούτυρο και αυγά», που δημιουργήθηκε από τον Ken Berry. Αν και αυτή η προσέγγιση δεν είναι για όλους, είναι γνωστό ότι μειώνει γρήγορα το βάρος.

9. Αλκαλική δίαιτα

Η αλκαλική δίαιτα είναι μια φυσικά αντιφλεγμονώδης δίαιτα. Περιέχει τροφές που έχουν ηρεμιστική ή αλκαλοποιητική δράση στο εσωτερικό του σώματος, αντί να παράγουν οξύ. Η θεωρία είναι ότι δεν μπορείτε να χάσετε βάρος ή να γίνετε υγιείς όταν το σώμα σας βρίσκεται σε κρίση από τροφές που παράγουν οξύ, όπως η ραφιναρισμένη ζάχαρη.

Αυτός ο τρόπος ζωής μεταβάλλει το pH του σώματος, ουσιαστικά το θέτει σε λειτουργία προστασίας όπου προσκολλάται στο σωματικό λίπος. Αλλά όταν εξαλείφετε όλο αυτό το οξύ, το σώμα μπορεί να απορροφήσει θρεπτικά συστατικά για να αυτοθεραπευθεί και να απελευθερώσει παγιδευμένες τοξίνες και βάρος.

10. Δίαιτα εξισορρόπησης του σακχάρου στο αίμα

Ο διαβήτης επηρεάζει πλέον έναν στους πέντε ανθρώπους στις ΗΠΑ. Με αυτήν την αύξηση, υπάρχει και αυξανόμενο ενδιαφέρον για στρατηγικές εξισορρόπησης του σακχάρου στο αίμα. «Ο διαβήτης τύπου 2 είναι μια σοβαρή κατάσταση που αυξάνεται», λέει η διαιτολόγος Wendy Bazilian, συγγραφέας του Eat Clean, Stay Lean. «Θέτει τις γυναίκες σε μεγαλύτερο κίνδυνο για καρδιαγγειακή νόσο, αλλά υπάρχουν τόσα πολλά που μπορούμε να κάνουμε για να μειώσουμε τον κίνδυνο».

Επομένως, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το βιβλίο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις Glucose Revolution της Γαλλίδας βιοχημικού Jessie Inchauspé τράβηξε την προσοχή των ανθρώπων, καθώς τους διδάσκει πώς να μειώσουν τις αυξήσεις του σακχάρου στο αίμα που προκαλούν λιγούρες, αύξηση βάρους και διαβήτη.

Πηγή: oloygeia.gr