Mια ομάδα της Formula 1 έχει πολλαπλές ανάγκες, από μηχανολόγους μέχρι σχεδιαστές του photoshop. Διαβάστε ποιές είναι οι δουλειές που υπάρχουν, και πώς θα μπορούσατε να διεκδικήσετε μία από αυτές.
Το δέλεαρ είναι μεγάλο: ταξίδια σε όλο τον κόσμο, εμπειρία της εργασίας σε ένα από τα πλέον προηγμένα τεχνολογικά πεδία του πλανήτη, συνεργασία με ορισμένους από τους κορυφαίους επιστήμονες του κόσμου και τους πιο διάσημους οδηγούς-αστέρες, πολύ καλός μισθός.
Είναι απαραίτητα, όλα τα παραπάνω, για να αντέξει κανείς την πίεση, το φόρτο εργασίας, τα πολύωρα ταξίδια και τις συνεχείς μετακινήσεις (μακριά από την οικογένεια) που απαιτεί η οποιαδήποτε θέση σε μια ομάδα της F1. Αν σας ενδιαφέρει, παρακάτω μπορείτε να δείτε ποιες θέσεις εργασίας έχει κάθε ομάδα, και τα προαπαιτούμενα για καθεμία από αυτές:
Τεχνικός
Κάθε μονοθέσιο δουλεύεται στο γκαράζ των pits από δύο ειδών εργαζόμενους: τους τεχνικούς και τους μηχανικούς. Οι τεχνικοί ασχολούνται με το θεωρητικό κομμάτι, με πολλούς και διαφορετικούς ρόλους: αναλύουν τα δεδομένα απόδοσης του αυτοκινήτου και διασφαλίζουν την ορθή λειτουργία του, συζητούν με τους οδηγούς για τις αλλαγές στις ρυθμίσεις ή μελετούν τη στρατηγική.
*Προαπαιτούμενα: ένα καλό πτυχίο μηχανολόγου και προαιρετικά διδακτορικό, αρκετή εμπειρία.
Μηχανικός
Οι μηχανικοί είναι οι άνθρωποι που δουλεύουν πάνω στο αυτοκίνητο, διασφαλίζοντας ότι κάθε δουλειά στη ρύθμισή του, κάθε αλλαγή εξαρτήματος ή κάθε τροποποίηση θα γίνει με την απόλυτη ακρίβεια. Για αυτό το λόγο δεν μετρά και τόσο το πτυχίο για να πάρει κάνεις τη θέση, αλλά η εμπειρία και οι δεξιότητες που έρχονται με αυτήν. Και για να έρθουν, ένα μηχανικός μπορεί να αναγκαστεί να ξεκινήσει ακόμα και χωρίς μισθό από μικρότερες κατηγορίες μονοθεσίων.
*Προαπαιτούμενα: Δεν είναι απαραίτητη η ύπαρξη πτυχίου, αν και βοηθάει. Πιο σημαντική είναι η εμπειρία και οι εξειδικευμένες μηχανικές γνώσεις.
Βοηθός μηχανικός
Πέραν των μηχανικών που φροντίζουν το μονοθέσιο, μια ομάδα της F1 έχει την ανάγκη μηχανικών και για άλλες εργασίες – όπως για το στήσιμο των φορητών εγκαταστάσεων, την τοποθέτηση των ελαστικών, τη φόρτωση και προετοιμασία του τεχνικού εξοπλισμού, τη σύνδεση της ραδιοεπικοινωνίας και πολλά άλλα. Ο ρόλος του βοηθού μηχανικού είναι πολύπλευρος και δεν εστιάζει σε ένα μόνο αντικείμενο, συνεπώς για να πάρει κανείς τη δουλειά θα πρέπει να έχει προσαρμοστικότητα, ευφυΐα στην εξεύρεση γρήγορων λύσεων και σβελτάδα στην εφαρμογή τους.
*Προαπαιτούμενα: Βάσει των παραπάνω, και εδώ η εμπειρία είναι το πρώτο ζητούμενο, μαζί με την προσαρμοστικότητα και η δυνατότητα εξεύρεσης λύσεων. Το πτυχίο είναι θετικό, αλλά όχι υποχρεωτικό.
Χειριστής μηχανημάτων
Η συγκεκριμένη δουλειά δεν έχει το δέλεαρ του ταξιδιού στις πίστες των αγώνων -καθώς περιορίζεται στο εργοστάσιο- αλλά είναι ιδιαίτερα σημαντική για μια ομάδα της F1: η κατασκευή των εξαρτημάτων του μονοθεσίου απαιτεί απόλυτη ακρίβεια και ένας έμπειρος και ικανός χειριστής των μηχανημάτων της είναι πολύτιμος. Δεδομένου ότι τα εξαρτήματα κατασκευάζονται ρομποτικά στη συντριπτική πλειοψηφία τους, για να πάρει κανείς τη δουλειά πρέπει να έχει άρτια γνώση μαθηματικών και προγραμματισμού στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, και φυσικά εμπειρία.
*Προαπαιτούμενα: Πτυχίο μαθηματικών ή προγραμματισμού, εμπειρία στη χρήση εξειδικευμένων ρομπτοικών μηχανημάτων.
Συντονιστής
Οι ανάγκες μιας ομάδας της F1 είναι τόσο πολλές, πολύπλοκες και πολύπλευρες, υπάρχουν τόσα πολλά που πρέπει να γίνουν σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, που χρειάζεται μια ομάδα ανθρώπων για τον ακριβή προγραμματισμό των πάντων. Οι συντονιστές πρέπει, π.χ., να εξασφαλίζουν τη μεταφορά κάθε μέλους της ομάδας σε κάθε πίστα, μαζί με τα εισιτήρια και τα απαραίτητά του έγγραφα, να διασφαλίζουν τη διατροφή και φιλοξενία των εργαζόμενων, των καλεσμένων και των εκπροσώπων των χορηγών και πολλά άλλα.
*Προαπαιτούμενα: Ένα πτυχίο λογιστικής ή επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων είναι απαραίτητο, αναλόγως του ρόλου του καθενός. Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, απαιτείται καλή ικανότητα προγραμματισμού και επικοινωνίας.
Υπεύθυνος εξοπλισμού
Οι υπεύθυνοι εξοπλισμού βρίσκονται σε άμεση συνεργασία με τους συντονιστές. Διασφαλίζουν ότι θα υφίστανται ανά πάσα στιγμή στο σωστό μέρος όλα τα εξαρτήματα και εργαλεία που χρειάζεται η ομάδα για να λειτουργήσει. Έτσι, κανονίζουν την μεταφορά στους αγώνες των εξαρτημάτων των μονοθεσίων, όλων των εργαλείων, του εξοπλισμού της κουζίνας, του ρουχισμού και πολλών άλλων.
*Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχει καμία απαίτηση για πτυχίο σε αυτή τη δουλειά, παρά μόνο μια σχετική εμπειρία και η ικανότητα προγραμματισμού και επικοινωνίας με τους ανθρώπους.
Δημιουργικό
Οι εξειδικευμένοι εργαζόμενοι στο λεγόμενο «δημιουργικό» είναι χρήσιμοι σε μια ομάδα της F1 για να σχεδιάζουν διαφόρων ειδών λογότυπα, ειδικούς χρωματισμούς των μονοθεσίων του ρουχισμού και των εντύπων, να δημιουργούν video και να οργανώνουν φωτογραφήσεις, να ασχολούνται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πολλά άλλα.
*Προαπαιτούμενα: Και πάλι η εμπειρία και εξειδικευμένες ικανότητες -όπως η σχεδιαστική έμπνευση και καλαισθησία- μιλούν από μόνες τους, αλλά φυσικά είναι απαραίτητη η άρτια χρήση προγραμμάτων όπως το Photoshop. ¨Ενα αντίστοιχο πτυχίο σίγουρα βοηθά.
Επικοινωνία
Σε έναν κόσμο που παρακολουθείται πολύ προσεκτικά κάθε δευτερόλεπτο, τόσο από τον παγκόσμιο Τύπο όσο και από τους χορηγούς, είναι πολύ σημαντικό για μία ομάδα να είναι πολύ προσεκτική με την εικόνα της. Οι εργαζόμενοι που ασχολούνται με την επικοινωνία γράφουν τα δελτία Τύπου και οτιδήποτε άλλο στα social μεδια, ακολουθούν τους οδηγούς στις συνεντεύξεις τους στα ΜΜΕ, εξυπηρετούν τα αιτήματα των δημοσιογράφων κ.λπ. Όλα αυτά ελέγχονται από τον Επικεφαλής Επικοινωνίας, που συνήθως είναι ένας διακεκριμένος πρώην δημοσιογράφος.
*Προαπαιτούμενα: Είναι απαραίτητη η ύπαρξη πτυχίου δημοσιογραφίας ή δημοσίως σχέσεων, μαζί με την ικανότητα επικοινωνίας και δημόσιων σχέσεων.