Ξεκίνησε με το ChatGPT της OpenAI, όμως τα chatbot τεχνητής νοημοσύνης βρίσκονται πλέον παντού στην ψηφιακή ζωή μας. Η Microsoft έχει το Bing και η Google το Bard, ενώ όλο και περισσότερες ιστοσελίδες και πλατφόρμες που χρησιμοποιούμε καθημερινά έχουν κάποιου είδους αλληλεπίδραση με την τεχνητή νοημοσύνη.
Ήδη από μαθητές έως προγραμματιστές και από καλλιτέχνες μέχρι λογιστικές και δικηγόροι χρησιμοποιούν το AI για να κάνουν τη δουλειά τους ευκολότερα.
Πολλοί άνθρωποι, όμως, νιώθουν μια αμηχανία μπροστά σε αυτή την νέα τεχνολογία.
Οι New York Times δίνουν μερικές βασικές οδηγίες για όσους θέλουν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τα δυνατότητες της νέας τεχνολογίας.
Αρχίστε με την κοινή λογική
Εάν σας απασχολεί το ζήτημα της ιδιωτικότητας, αποφύγετε να μοιραστείτε στοιχεία όπως το όνομά σας και το πού δουλεύετε. Οι εταιρείες τεχνολογίας έχουν πει ότι τα δεδομένα των χρηστών χρησιμοποιούνται για την εκπαίδευση των συστημάτων τους, κάτι που σημαίνει ότι δυνητικά, άλλοι άνθρωποι μπορεί να δουν τις πληροφορίες που δίνετε.
Μην μοιράζεστε εμπιστευτικές πληροφορίες με τα chatbots. Οι πιο μεγάλες εταιρείες έχουν ήδη σχετικές οδηγίες και κατευθυντήριες γραμμές, όμως γενικά, το να δίνει κανείς επιχειρηματικά μυστικά ή ευαίσθητες πληροφορίες είναι πολύ κακή ιδέα.
Προσοχή στις ψευδαισθήσεις
Τα chatbots μπορούν να απαντούν στις ερωτήσεις μας αναλύοντας τεράστιες ποσότητες στοιχείων που βρίσκουν στο ίντερνετ. Καθώς πολλά από όσα γράφονται στο διαδίκτυο είναι ανακριβή, τα chatbots μπορεί να επαναλάβουν λανθασμένες πληροφορίες. Και κάποιες φορές, προσπαθώντας να προβλέψουν μοτίβα με βάση τα στοιχεία που έχουν λάβει, βγάζουν πράγματα από το «μυαλό» τους. Το φαινόμενο αυτό έχει ονομαστεί από τους ειδικούς hallucinations ή ψευδαισθήσεις.
Κάντε τις χρυσές ερωτήσεις
Οι εταιρείες τεχνολογίας έχουν φτιάξει τα chatbots τους με τέτοιο τρόπο ώστε να μοιάζουν πολύ απλά στη χρήση. Απλά γράφετε ό,τι θέλετε στο κουτάκι και παίρνετε απαντήσεις. Όμως, εάν διατυπώσετε τις ερωτήσεις σας με λάθος τρόπο, θα πάρετε γενικές απαντήσεις που είτε δεν βοηθούν ιδιαίτερα ή μπορεί ακόμα και να είναι λανθασμένες.
Για αυτό και η δυνατότητα να κάνει κανείς τις σωστές ερωτήσεις (prompts, όπως ονομάζονται) εξελίσσεται πλέον σε ένα ιδιαίτερα επικερδές επάγγελμα.
Σύμφωνα με τους New York Times, οι άνθρωποι που εκμεταλλεύονται καλύτερα τις δυνατότητες των chatbots χρησιμοποιούν αυτά τα prompts:
– «Κάνε ότι είσαι» («Act as if»). Μπορείτε δηλαδή να πείτε στο chatbot: «Κάνε ότι είσαι δάσκαλος» ή «personal trainer», ώστε να δώσετε στο μηχάνημα να καταλάβει πού πρέπει να ψάξει για την απάντησή του. Εάν ρωτήσετε γενικά: «Τι πρέπει να τρώω», θα λάβετε γενικές απαντήσεις για γεύματα μιας ισορροπημένης διατροφής. Αντ΄ αυτού, μπορείτε να ρωτήσετε: «Κάνε ότι είσαι ο προσωπικός μου γυμναστής. Δημιούργησε ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα άσκησης και διατροφής για εμένα».
– «Πες μου τι άλλο χρειάζεσαι για να το κάνεις αυτό». Είναι καλό να προσθέτετε αυτή τη φράση στα prompts σας, για να πάρετε πιο εξατομικευμένες απαντήσεις. Στο παράδειγμα με τον προσωπικό γυμναστή, εάν συμπεριλάβετε τη φράση αυτή, το chatbot πιθανότατα θα σας ρωτήσει την ηλικία, το ύψος, το βάρος, τυχόν διατροφικούς περιορισμούς που έχετε και τον στόχο που θέλετε να φτάσετε, για να σας προτείνει ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα γυμναστικής και διατροφής.
Μην παραιτείστε αμέσως
Εάν δεν πάρετε καλές απαντήσεις με την πρώτη προσπάθεια, μην παραιτηθείτε. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να αντιμετωπίσετε το chatbot σαν να ήταν άνθρωπος: Επισημάνετε το λάθος του και ζητήστε του να κάνει κάτι καλύτερο.
ΠΗΓΗ moneyreview.gr