Όταν ζητάτε κάτι μέσω email συνηθίζετε να κλείνετε με τη φράση «ευχαριστώ εκ των προτέρων»; Τότε μάλλον βρίσκεστε σε κάποια γκρίζα ζώνη της επαγγελματικής επικοινωνίας.
Οι έρευνες δείχνουν ότι κάνετε σωστά: Τα emails που τελειώνουν με τη φράση «ευχαριστώ εκ των προτέρων» παίρνουν απάντηση σε ένα ποσοστό 65,7%, το οποίο είναι μάλλον εντυπωσιακό.
Όμως, όπως επισημαίνει το Business Insider, σε ένα πρόσφατο επαγγελματικό σεμινάριο, το κοινό φάνηκε διχασμένο ως προς τη χρήση αυτής της -κατά τα άλλα πολύ συχνής- φράσης.
Οι μισοί θεωρούσαν τη φράση φιλική, ενώ οι άλλοι μισοί την χαρακτήρισαν χειριστική ή ακόμα και αγενή.
Το βέβαιο είναι πως όταν ζητάτε κάτι μέσω email θα πρέπει να είστε ευγενικοί. Έρευνα στο LinkedIn έχει δείξει ότι τα emails που κλείνουν με κάποια μορφή έκφρασης ευγνωμοσύνης είναι 36% πιθανότερο να πάρουν απάντηση.
Είναι όμως το «ευχαριστώ εκ των προτέρων» η καλύτερη επιλογή;
Κάποιοι διαφωνούν. «Για εμένα είναι σαν να γράφεις: ‘Είμαι τόσο σίγουρος ότι θα κάνεις αυτό που θέλω, ώστε σε ευχαριστώ από τώρα και μετά, δεν χρειάζεται να ασχοληθώ να σε ευχαριστήσω όταν το κάνεις’. Δεν μου αρέσει», λέει ο συντάκτης του Business Insider.
Ο ίδιος πιστεύει ότι η φράση πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο εάν το άτομο στο οποίο απευθύνεται είναι υποχρεωμένο να εκπληρώνει το αίτημα. Για παράδειγμα, όταν πλησιάζει η ημερομηνία για μία πληρωμή την οποία ο πελάτης πρέπει να κάνει μπορείτε να γράψετε: «Η πληρωμή πρέπει να καταβληθεί έως την 1η Ιουλίου. Ευχαριστώ εκ των προτέρων».
Διαβάστε περισσότερα εδώ
πηγη: moneyreview.gr