Βαριές καμπάνες σε επιχειρήσεις οι οποίες δεν θα έχουν διασυνδέσει τις ταμειακές μηχανές τους με τα POS, αλλά και για τους παρόχους των POS, των ERP και των ταμειακών μηχανών σε περίπτωση που δεν συνεργάζονται, προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Για τους παρόχους POS που δεν θα προχωρήσουν στις απαιτούμενες αναβαθμίσεις των λογισμικώνοι οποίες είναι απαραίτητες για τη διασύνδεση των ταμειακών με τα POS, τα πρόστιμα ξεκινούν από 200.000 ευρώ και φθάνουν έως και 300.000 σε περίπτωση υποτροπής.
Επίσης δρομολογείται η έναρξη του 4ου κύκλου χρηματοδότησης μέρους του κόστους αγοράς και διασύνδεσης POS, ενώ με εντολή του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών πρόκειται να υπάρξει και 5ος κύκλος χρηματοδότησης προκειμένου να καλυφθούν όσο το δυνατόν περισσότερες επιχειρήσεις. Από τους τρεις πρώτους κύκλους χρηματοδότησης έχουν εγκριθεί τα vouchers σε 121.138 επιχειρήσεις για την αγορά/αντικατάσταση POS (18,1 εκατ. ευρώ) και 169.837 επιχειρήσεις για την κάλυψη μέρους του κόστους διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές (22,5 εκατ. ευρώ).
Τι προβλέπεται
Η αυστηροποίηση των κυρώσεων και των προστίμων αφορά όλους τους κρίκους της αλυσίδας, δηλαδή όλες τις επιχειρήσεις που εμπλέκονται στην υλοποίηση του έργου της διασύνδεσης, και συγκεκριμένα:
Επιχειρήσεις που υποχρεούνται σε διασύνδεση ταμειακών. Οσες δεν προχωρήσουν στη διασύνδεση των συστημάτων εντός των χρονοδιαγραμμάτων προβλέπεται:
- Πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ, εφόσον πρόκειται για υπόχρεο τήρησης απλογραφικού λογιστικού συστήματος, ή 20.000 ευρώ εφόσον πρόκειται για υπόχρεο τήρησης διπλογραφικού λογιστικού συστήματος.
- Το πρόστιμο μειώνεται κατά 50% όταν επιβάλλεται σε χρήστες τερματικών POS που ασκούν τη δραστηριότητά τους σε οικισμούς με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό κάτω των 3.100 κατοίκων, πλην των τόπων που έχουν ανακηρυχθεί ως τουριστικοί.
- Αν η ίδια παράβαση διαπραχθεί εντός πενταετίας από την κοινοποίηση της αρχικής πράξης επιβολής προστίμου, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και για κάθε επόμενη ίδια παράβαση εντός πενταετίας από την κοινοποίηση της αρχικής πράξης επιβολής προστίμου τριπλασιάζονται.
Πάροχοι τερματικών POS. Σε περίπτωση που οι εταιρείες δεν συνεργάζονται με τις απαιτήσεις λειτουργίας και διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές, όπως αυτές έχουν οριστεί από την ΑΑΔΕ, επιβάλλεται:
- Πρόστιμο 200.000 ευρώ.
- Πρόστιμο 300.000 ευρώ αν η ίδια παράβαση διαπραχθεί εντός πενταετίας.
Οσοι πάροχοι δεν προβαίνουν σε οποιαδήποτε ενέργεια αναβάθμισης των τερματικών τους για τα οποία εμφανίζονται ως διαχειριστές στο Μητρώο Μέσων Πληρωμών, τότε:
α) παύει να ισχύει η δήλωση συμμόρφωσης, δηλαδή η δυνατότητα τα τερματικά POS να είναι συμβατά με τους όρους της αγοράς, και επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 100.000 ευρώ και
β) πρόστιμο 500 ευρώ ανά τερματικό POS για το οποίο δεν έχουν προβεί σε αναβάθμισή του. Το πρόστιμο δεν επιβάλλεται εφόσον η μη αναβάθμιση αποδεδειγμένα οφείλεται σε μη υπαιτιότητά τους.
Εισαγωγείς και κατασκευαστές ταμειακών μηχανών. Σε περίπτωση που οι εταιρείες αυτές δεν συνεργάζονται, τότε μπορεί να υπάρξει:
- Ανάκληση της άδειας καταλληλότητας του μοντέλου ταμειακής μηχανής για όσους δεν έχουν προβεί στις απαραίτητες ενέργειες και τεχνικούς ελέγχους, ώστε να διασφαλίσουν τη δυνατότητα διασύνδεσής της με τύπους τερματικών POS.
- Πρόστιμο 10.000 ευρώ.
Πάροχοι Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης που διασυνδέονται με Εμπορικά/Λογιστικά Προγράμματα Διαχείρισης (Enterprise Resource Planning – ERP). Για όσους δεν συνεργάζονται:
- Τα παραστατικά που θα εκδίδονται από το πρόγραμμα ERP δεν θα θεωρούνται νόμιμα.
- Πρόστιμο 10.000 ευρώ.
Τεχνικοί εγκατάστασης για μη υποβολή δήλωσης πελατολογίου ή μη αποστολή πληροφοριών σχετικών με υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης:
- Πρόστιμο 1.000 ευρώ ανά μη δηλωθέντα, εκπροθέσμως δηλωθέντα ή ανακριβώς δηλωθέντα πελάτη στον οποίο παρέχονται ή ο οποίος αποδέχεται υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης ΦΗΜ ή υπηρεσίες Εμπορικού/Λογιστικού Προγράμματος Διαχείρισης (ERP). Το πρόστιμο αυτό δεν επιβάλλεται εφόσον οι μη δηλωθέντες, εκπροθέσμως δηλωθέντες ή ανακριβώς δηλωθέντες πελάτες στους οποίους παρέχονται οι παραπάνω υπηρεσίες δεν υπερβαίνουν το 15% του συνολικού αριθμού των πελατών ή δεν υπερβαίνουν αθροιστικά τους 10 ανά οντότητα που παρέχει τις σχετικές υπηρεσίες.