Σάββατο
27
Απρίλιος
TOP

Πώς τα εργαλεία AI μπορούν να χειραγωγήσουν τις εκλογές

Πριν από έναν περίπου μήνα, στους προκριματικούς των Ρεπουμπλικανών στο Νιου Χάμσαϊρ των ΗΠΑ και καθώς οι ψηφοφόροι ετοιμάζονταν να μεταβούν στις κάλπες, αρκετοί έλαβαν μία ρομποτική κλήση δημιουργημένη από εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης. Περιείχε ένα μήνυμα με την φωνή του προέδρου Τζο Μπάιντεν που καλούσε τους ψηφοφόρους να μην ψηφίσουν για να μην ενισχύσουν τον Ντόναλντ Τραμπ.

Το ψεύτικο μήνυμα, που ακουγόταν ακριβώς σαν τον Μπάιντεν, είναι μία καλή απόδειξη της προόδου της τεχνολογίας deepfake, αλλά και μία τρομακτική ματιά στο πιθανό μέλλον των εκλογών ανά τον πλανήτη- ξεκινώντας από τις ευρωεκλογές, αλλά και τις αμερικανικές προεδρικές του Νοεμβρίου.

Το μήνυμα αναγνωρίστηκε ως ψεύτικο από το τμήμα Δικαιοσύνης της Πολιτείας του Νιου Χάμσαϊρ, το οποίο ειδοποίησε το κοινό για το πλαστό μήνυμα και κάλεσε τους πολίτες να μεταβούν στις κάλπες. Όπως αποδείχθηκε, η κλήση δημιουργήθηκε από την τεξανή εταιρεία Life Corporation, που χρησιμοποίησε μία «βιβλιοθήκη» deepfake που δημιουργήθηκε από την startup τεχνητής νοημοσύνης ElevenLabs. Στην Life Corporation απαγγέλθηκαν κατηγορίες για συμμετοχή σε καταστολή ψήφου.

Η μη κυβερνητική οργάνωση Brennan Center for Justice είχε ήδη προειδοποιήσει προ τριετίας, αναφερόμενη στη δεκαετία 2020-2030 πως «ξεκινούσε η εποχή του deepfake στις εκλογές», όχι μόνο στην Αμερική, αλλά σε ολόκληρο τον πλανήτη. «Ρεπουμπλικανοί υποψήφιοι των προκριματικών χρησιμοποιούν ήδη την τεχνητή νοημοσύνη σε διαφημιστικές καμπάνιες» ανέφερε το κέντρο. Επικαλούνταν μάλιστα το παράδειγμα της προεκλογικής εκστρατείας του κυβερνήτη της Φλόριντα, Ρον ΝτεΣάντις, ο οποίος δημοσίευσε φωτογραφίες δημιουργημένες με εργαλεία ΑΙ του πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ να αγκαλιάζει τον Άντονι Φάουτσι, ο οποίος «απορρόφησε» προσωπικά τη δυσαρέσκεια των Ρεπουμπλικανών ψηφοφόρων εξαιτίας των πολιτικών που συνέστησε να υιοθετηθούν στη διάρκεια της πανδημίας.

«Ένα πράγμα που παρατηρούμε είναι η διασταύρωση της τεχνολογίας της τεχνητής νοημοσύνης με τα δίκτυα «pink slime», που είναι κομματικά δίκτυα ενημέρωσης που παρουσιάζουν εαυτόν ως αξιόπιστα τοπικά ΜΜΕ και κάνουν άνοιγμα προς τους ψηφοφόρους με διαφήμιση στο Facebook», ανέφερε. Στόχος το διαφημιστικό κέρδος, το clickbait και η αλίευση δεδομένων, με ένα εργαλείο γενετικής τεχνητής νοημοσύνης που- όπως αναφέρει- αναπτύσσεται σε ευρεία κλίμακα χρησιμοποιώντας bots της γενετικής νοημοσύνης μέσω του Chat GPT της Open AI και του Bard της Google.

Propublica: Πώς να εντοπίσει κανείς (και να καταπολεμήσει) την εκλογική παραπληροφόρηση

Σύμφωνα με τον εκλογικό οδηγό που είχε δημοσιεύσει το κέντρο έρευνας ProPublica στις ΗΠΑ το 2020, υπάρχουν επτά μορφές διατάραξης της πληροφόρησης σχετικά με τις εκλογές.

Κατ’ αρχήν κάνει διαχωρισμό ανάμεσα στον όρο «disinformation» και «misinformation», με τον πρώτο να αναφέρεται σε περιεχόμενο που σκόπιμα επιδιώκει να παραποιήσει την αλήθεια και να βλάψει, ενώ τον δεύτερο να αναφέρεται στην αναπαραγωγή ψευδών ειδήσεων από ανθρώπους που πιστεύουν πως είναι αληθινές. Τονίζει πως το ψεύτικο περιεχόμενο συνήθως απευθύνεται στο συναίσθημά μας και συνιστά τον διπλοέλεγχο άρθρων και εικόνων, πριν την αναδημοσίευσή τους.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

πηγη powergame.gr