Σάββατο
2
Νοέμβριος
TOP

Πράσινο φως από τη Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης για την ΜΠΕ του Master Plan για τον λιμένα Καλαμάτας

Με τη θετική ψήφο των μελών της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης που συμμετείχαν στη σημερινή συνεδρίαση, εγκρίθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του Προγραμματικού Σχεδίου (MASTERPLAN) του λιμένα Καλαμάτας. Αρνητικά ψήφισαν δύο μέλη, επί μέρους «ναι» ένα, ενώ υπήρξε και μια λευκή ψήφος.

Η Επιτροπή συνήλθε την Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2022 στις 12 το μεσημέρι, υπό τον Προέδρό της Δημήτριο Πολίτη, παρόντος του δημάρχου Θανάση Βασιλόπουλου και του προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Μιχάλη Αντωνόπουλου.

Μέσω τηλεδιάσκεψης, ο εισηγητής, αρμόδιος αντιδήμαρχος Νίκος Μπασακίδης, αφού αναφέρθηκε διεξοδικά στις αποφάσεις που έχουν ληφθεί μέχρι τώρα από το Δημοτικό Συμβούλιο για το λιμάνι, σημείωσε ότι έχει γνωστοποιηθεί στα μέλη της Επιτροπής η ΜΠΕ, ενώ το ύψος των παρεμβάσεων ανέρχεται σε 42 εκ. ευρώ, εξαιρουμένων των δαπανών για τον κεντρικό συλλεκτήρα ομβρίων υδάτων και του κτηρίου του υδατοδρομίου.

Ενστάσεις επί των παρεμβάσεων στον προλιμένα διατύπωσε ο δημοτικός σύμβουλος Σταμάτης Μπεχράκης και το τακτικό μέλος της Επιτροπής Νίκος Πατσαρίνος, ενώ ο εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου, Παύλος Γκρέκης ζήτησε να μην χαθεί η εμπορική μορφή και η εθνικής σημασίας υπόσταση του λιμανιού. Επίσης, ο Γιώργος Σκούρας ζήτησε τα έργα που θα γίνουν να λάβουν υπόψη τους ότι μειώνεται η στάθμη της θάλασσας, ενώ η Μαρία Μαντούβαλου διαφώνησε με την ΜΠΕ.

Λαμβάνοντας τον λόγο ο Δήμαρχος ξεκαθάρισε ότι το δεν αλλάζει κάτι από τις παλιές αποφάσεις που έχουν εξασφαλίσει την ευρεία πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου και των εκπροσώπων φορέων και συλλόγων.

Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο του 2018 έγινε ευρεία διαβούλευση και εκεί, οι φορείς που συμμετείχαν, κατέθεσαν τις προτάσεις τους. Τον Μάρτιο του 2018 συνεδρίασε το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας, υιοθέτησε όλες τις προτάσεις που είχαν κατατεθεί και, τις έστειλε στους μελετητές για να τις ενσωματώσουν στην τροποποίηση του Σχεδίου.

Τον Ιανουάριο του 2020 έφτασε στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Καλαμάτας η πρόταση των μελετητών προκειμένου να την εγκρίνει. Τότε η Δημοτική Αρχή διαπίστωσε ότι υπήρχε και αναφορά στο συντελεστή δόμησης της χερσαίας ζώνης λιμένος που προέβλεπε επιπλέον τετραγωνικά κάλυψης (3080 τ.μ.).  Συνεδρίασε το Δημοτικό Συμβούλιο για να αποφανθεί επί του συντελεστή, διότι δεν είχε ποτέ ασχοληθεί με αυτό το θέμα. Υπήρξε διαπαραταξιακή μεταξύ των επικεφαλής των παρατάξεων και συνεννόηση για να τεθούν οι «κόκκινες γραμμές», διότι, τόνισε ο κ. Βασιλόπουλος «πρέπει να προστατευτεί η χερσαία ζώνη του λιμένα και να μην υπάρξουν νέες εγκαταστάσεις που θα αλλάξουν τη μορφή του συγκεκριμένου παραλιακού μετώπου».

Έτσι, ελήφθησαν αποφάσεις που μείωσαν τα συγκεκριμένα τετραγωνικά ώστε να μην είναι δυνατή η επιπλέον δόμηση. Στο συγκεκριμένο οικοδομικό τετράγωνο στο οποίο προβλέπονται ναυταθλητικές εγκαταστάσεις, θα δεχθεί μόνο συν 640 τ.μ. στις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις, διότι μόνο έτσι γίνεται δυνατή η απομάκρυνση των πρόχειρων εγκαταστάσεων που υπάρχουν σήμερα.

Με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, τόνισε ο δήμαρχος, είναι αδύνατο να γίνουν παρεμβάσεις από Τσαμαδού μέχρι τη Φαρών και τις άλλες περιοχές ή μετά τον ΝΟΚ, στην αμμουδιά. Απευθυνόμενος στον κ. Μπεχράκη που είχε κάνει αναφορά σε κρηπιδώματα  που θα κατασκευαστούν στην περιοχή του προλιμένα, ο δήμαρχος τόνισε ότι θα γίνουν μόνο εκεί που ήδη υπάρχουν σήμερα οι ναυταθλητικές εγκαταστάσεις και όχι σε όλο το εύρος του μετώπου του προλιμένα.

Η έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, όπως διευκρίνισε ο δήμαρχος Καλαμάτας, γίνεται προκειμένου να πραγματοποιηθούν τα λιμενικά έργα και να διεκδικήσουμε χρηματοδοτήσεις για όλα αυτά που αναφέρθηκαν, δηλαδή τον προσήνεμο, τον υπήνεμο μόλο και οτιδήποτε άλλο χρειάζεται.

«Δεν έχουμε αλλάξει κάτι από τις αποφάσεις του 2018. Αντίθετα, με την απόφασή μας, τον Μάρτιο του 2020, εξασφαλίσαμε ότι δεν θα έρθει κάποιος, επενδυτής ή οποιοσδήποτε για να φτιάξει ξαφνικά ένα κτήριο μέσα στη χερσαία ζώνη του λιμένα για να αλλάξει τελείως η μορφή. Για να γίνει δυνατή οποιαδήποτε παρέμβαση εκεί, θα πρέπει να υπάρξει απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Προεδρικό Διάταγμα και εφ’ όσον προκύψει και στρατηγική μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων», υπογράμμισε τέλος ο Θανάσης Βασιλόπουλος.