Τρίτη
5
Νοέμβριος
TOP

Πύργος- Καλό Νερό… μετά από 2 με 3 χρόνια οι εξελίξεις

Η πρόοδος της Ολυμπίας Οδού, στο κομμάτι Πατρών – Πύργου και οι μελέτες μετά τον Πύργο βρέθηκαν στην επίκεντρο της συζήτησης με καλεσμένο τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτη Παπανικόλα, στο 11ου Regional Growth Conference, του συνεδρίου της εφημερίδας “Πελοπόννησος” το οποίο έλαβε χώρα στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών από τις 16 έως τις 18 Μαρτίου.

Σύμφωνα με όσα είπε ο κ.Παπανικόλας βρισκόμαστε σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα από τότε που το έργο ξεκίνησε (τον Μάρτιο του 2022). Μέχρι τον Δεκέμβριο η πρόοδος είχε φτάσει το 10% και σήμερα είναι 11%. “Είμαστε στα χωματουργικά και όπως καταλαβαίνετε η πρόοδος του έργου εξαρτάται πάρα πολύ από τον καιρό, ειδικά τους χειμερινούς μήνες” είπε χαρακτηριστικά.

Μελέτες για συνδέσεις με τοπικές κοινωνίες

“Δεν υπάρχει ανάπτυξη χωρίς προσβασιμότητα” είπε ο κ.Παπανικόλας “Είναι σημαντικό η περιοχή να συνδεθεί και με τις τοπικές κοινωνίες”. Ανέφερε πως η Ολυμπία Οδός έχει αναλάβει τις μελέτες για τις συνδέσεις του αυτοκινητόδρομου με τις περιοχές που περνά. Θα γίνουν όπως είπε βελτιώσεις σε ανισόπεδους κόμβους, στην προσβασιμότητα στην βιομηχανική ζώνη, ένα ημικόμβο στον Αλισσό, αναβάθμιση της επαρχιακής οδού Αρχαίας Ήλιδας, το τμήμα από τον Πύργο μέχρι την Αρχαία Ολυμπία που αφορά στην ανακατασκευή οδοστρώματος υφιστάμενης της ΝΕΟ Πατρών-Πύργου μήκους 8 χλμ. απο Α/Κ Πύργου εως τον κόμβο Αρχαίας Ολυμπίας στην υφιστάμενη Περιμετρική του Πύργου.

Το Πύργος-Αλφειός είναι το κομμάτι θα μας φέρει πιο κοντά στην Αρχαία Ολυμπία. Ο κ.Παπανικόλας ανέφερε πως το τμήμα αυτό είναι το πιο άμεσο και πως μπορεί να υλοποιηθεί όταν εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση και δοθεί η εντολή από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ. Το τμήμα αυτό είναι περίπου 12χλμ και συνδέει τον αυτοκινητόδρομο της Ολυμπίας με την περιοχή της Αρχαίας Ολυμπίας.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού είπε πως επανεξετάζεται η μελέτη για το Αλφειός-Καλό Νερό με αλλαγή και βελτιστοποίηση των χαρακτηριστικών, να είναι πιο “μαζεμένο”. Επίσης εξετάζεται εναλλακτική λύση για την περιοχή του Καϊάφα με παράκαμψη της περιοχής. Αυτό που πραγματοποιείται είναι οι πρωταρχικές μελέτες προκειμένου να σταλούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση προς έγκριση. Όπως εκτίμησε ο κ.Παπανικόλας θα μπορούσαν να δοθούν σε περίπου ένα έτος. Οι διαδικασίες είναι περίπλοκες και όπως είπε ο επικεφαλής της Ολυμπίας Οδού χρειάζονται 2-3 χρόνια για να ολοκληρωθούν.

Τι είπε για τις γέφυρες

Αναφερόμενος στην Γέφυρα των Σερβίων, στην οποία διατάχθηκε έρευνα, τόνισε πως θα πρέπει να δημιουργηθεί μητρώο γεφυρών, να υπάρξει επιθεώρηση, σύνταξη μελέτης συντήρησης και τέλος εργασίες σε αυτές κάθε τρία με έξι χρόνια. Όπως είπε οι γέφυρες στα έργα παραχώρησης έχουν επιθεωρηθεί και έχουν δοθεί στο υπουργείο Υποδομών οι απαραίτητοι φάκελοι και οι γέφυρες έκτοτε συντηρούνται σε τακτική βάση.

Για το θέμα της εκπαίδευσης μηχανικών ο κ. Παπανικόλας είπε πως ο ίδιος συμμετέχει, διδάσκοντας σε ένα πρόγραμμα με το ΕΜΠ (Κέντρο Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης) το οποίο βρίσκεται στο δεύτερο εξάμηνο και αφορά σε σεμινάρια για πολιτικούς μηχανικούς για επιθεώρηση και αξιολόγηση γεφυρών.  Η Ολυμπία Οδός από την πλευρά της θέσπισε φέτος πενταετές πρόγραμμα δύο υποτροφιών, μια για γεωλόγους και μια για πολιτικούς μηχανικούς στο Πανεπιστήμιο Πατρών.

Αναφέρθηκε στις καινοτομίες που εφαρμόζει η Ολυμπία Οδός για την προστασία περιβάλλοντος για την εξυπηρέτηση των οδηγών. Σκοπός της εταιρείας είναι η μείωση του ανθρώπινου αποτελέσματος, καταρχήν με τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας (60-70%) και στη συνέχεια με την παραγωγή πράσινης ενέργειας (led σε σήραγγες, σε κόμβους και ανοιχτά τμήματα δρόμου),  προσασμοστικός φωτισμός για μείωση κατανάλωσης ενέργειας (ανάλογα με την κίνηση). Το επόμενο βήμα είναι η δημιουργία μικρών φβ πάρκα στο μήκος του αυτοκινητόδρομου που θα συμβάλλει στο μηδενισμό του ανθρακικού αποτυπώματος της Ολυμπίας Οδού.

Βέβαια στο πεδίο εξυπηρέτησης κοινού, εμβληματικό θεωρείται το χιλιομετρικό σύστημα χρέωσης και ακολουθεί το Olympia Odos mobile app το οποίο τεχνολογικά είναι ότι πιο κοντά υπάρχει στη διασύνδεση του αυτοκινητόδρομου με τον χρήση. Επίσης η ΟΟ χρησιμοποιεί την τεχνολογία για το περίφημο πλέον “νερό από τον αέρα” που θα είναι σύντομα διαθέσιμο σε 10 parking του αυτοκινητοδρόμου.

Σχετικά με την σημασία της παρουσίας της Vinci στην Ελλάδα ο κ. Παπανικόλας σημείωσε πως ξεχωρίζει την καλύτερη πρόσβαση στη χρηματοδότηση, την μεγάλη εμπειρία που έχει ο Όμιλος (πρώτος στην Ευρώπη διαχειριστής αυτοκινητοδρόμων) και την αυστηρή περιβαλλοντική στρατηγική και στόχους.

Πηγή:ypodomes.gr