Ολοένα και λιγότερα προϊόντα, αλλά σε υψηλότερες τιμές αγοράζουν οι καταναλωτές από το σούπερ μάρκετ ή στρέφονται σε φθηνότερες επιλογές, όπως είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ή τα προϊόντα σε προσφορά. Η τάση αυτή μάλιστα αναμένεται να συνεχισθεί και το επόμενο διάστημα, ειδικά μάλιστα καθώς αλλάζει ο τρόπος επιδότησης σε ό,τι αφορά τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος, ενώ ουδείς γνωρίζει τι θα γίνει με το φυσικό αέριο. Σήμερα το μεσημέρι η ΕΛΣΤΑΤ ανακοινώνει τον πληθωρισμό για τον μήνα Σεπτέμβριο με τις εκτιμήσεις να μην είναι καθόλου αισιόδοξες, δεδομένου ότι πριν από λίγες ημέρες η Eurostat εκτίμησε ότι ο εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή στην Ελλάδα αυξήθηκε τον Σεπτέμβριο κατά 12,1%.
Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου 2022 ο τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 3%, όμως την ίδια στιγμή ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 1,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Στην πραγματικότητα δηλαδή η διαμόρφωση του τζίρου στα 5,42 δισ. ευρώ περίπου στο οχτάμηνο έναντι 5,23 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2021 οφείλεται στον πληθωρισμό. Μάλιστα, τα στοιχεία της IRI δείχνουν ότι μήνα με τον μήνα μεγαλώνει το χάσμα μεταξύ του ρυθμού ανάπτυξης της αξίας πωλήσεων και του όγκου πωλήσεων. Έτσι τον Αύγουστο η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 8,9%, ενώ ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε. Τον Ιούλιο η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 10,3%, όμως και ο όγκος πωλήσεων είχε καταγράψει αύξηση, αν και μικρότερη.
διαβάστε την συνέχεια του ρεπορτάζ του www.moneyreview.gr πατώντας εδώ