Παρασκευή
22
Νοέμβριος
TOP

Temu: Το success story και ο ζάμπλουτος ιδρυτής της Κόλιν Χουάνγκ που παραιτήθηκε από τη Google

Εμφανίζεται παντού στα social media, αγοράζουν όλοι από εκεί λόγω των πολύ χαμηλών τιμών, βομβαρδίζει με διαφημίσεις το TikTok, το Instagram και το Facebook. Δίχως καμία αμφιβολία η Temu σαρώνει σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η viral πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Temu έχει καταφέρει να εμφανίσει τζίρο που αγγίζει τα 50 δισ. ευρώ μέσα σε μόλις 1,5 χρόνο ζωής προσφέροντας μία ευρεία γκάμα προϊόντων που φτάνουν στους καταναλωτές απευθείας από την Κίνα κι έχοντας υιοθετήσει ένα επιθετικό μάρκετινγκ.

Ο κατάλογος του eshop περιλαμβάνει κυριολεκτικά τα πάντα. Ρούχα, παπούτσια, καθημερινά αντικείμενα, προϊόντα καθαρισμού, παιχνίδια, ηλεκτρονικές συσκευές… δηλαδή τα πάντα. Όλα αυτά έχουν ένα κοινό στοιχείο. Είναι όλα απίστευτα φτηνά!

Νέος «παίκτης» στον χώρο του εμπορίου, αναπτύσσεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς όπως ακριβώς υπόσχεται και το όνομά του: «Αυξημένη συνεργασία, μειωμένη τιμή!» (team up, price down).

Η πλατφόρμα Temu, είναι πλέον είναι η 24η πλατφόρμα, μαζί με τις Amazon, Shein και Zalando, στην οποία επιβάλλονται οι αυστηρότεροι δυνατοί ευρωπαϊκοί κανόνες για την προστασία των καταναλωτών έναντι παράνομου περιεχομένου.

Η κινεζική πλατφόρμα κατηγορήθηκε πρόσφατα από ενώσεις καταναλωτών για την εφαρμογή τεχνικών χειραγώγησης των χρηστών και παραβίαση πολλών κανόνων της DSA.

Οι καταγγελίες θέλουν την Temu χρησιμοποιεί τεχνικές όπως τα σκοτεινά μοτίβα (dark patterns) για να παρακινήσει τους πελάτες να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Γραφείο των Ενώσεων Καταναλωτών (BEUC) που κατέθεσε προσφυγή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ο κινεζικός κολοσσός συγκεντρώνει 75 εκατομμύρια χρήστες μηνιαίως στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ξεπερνώντας το όριο των 45 εκατομμυρίων χρηστών που υποχρεώνει τις πλατφόρμες να υπαχθούν στο ενισχυμένο ρυθμιστικό πλαίσιο της ΕΕ.

Η Temu σαρώνει τα πάντα στο πέρασμά της, εκθρονίζοντας έναν άλλον ισχυρό ανταγωνιστή της τη Shein ενώ απειλεί το αμερικανικό μεγαθήριο Amazon.

Mr Temu

Ωστόσο ποιος είναι ο «Mr Temu» που κρύβεται πίσω από το success story της διαδικτυακής πλατφόρμας που προκάλεσε φρενίτιδα και έχει εκατομμύρια λογαριασμούς αγοραστών από ολόκληρο τον κόσμο;

Ο 44χρονος Κόλιν Χουάνγκ (Colin Huang) σπούδασε Πληροφορική στο Πανεπιστήμιο Zhejiang και πήρε μεταπτυχιακό δίπλωμα από το Πανεπιστήμιο του Wisconsin το 2004.

Έκανε πρακτική άσκηση στη Microsoft τόσο στο Πεκίνο, όσο και στο Σιάτλ πριν ξεκινήσει την καριέρα του στην Google στις ΗΠΑ το 2004.

Μπορεί να μην τον ξέρουν πολλοί εκτός Κίνας, ωστόσο πρόκειται για έναν από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο, με το όνομά του να φιγουράρει στις λίστες του Forbes.

Γεννήθηκε το 1980 από γονείς εργάτες στα περίχωρα της Χανγκτσόο, μια πόλη στην ανατολική επαρχία Τσετσιάνγκ της Κίνας.

Όπως έχει πει, πήγαινε σε ένα συνηθισμένο δημοτικό σχολείο, ωστόσο ένα βραβείο σε μια μαθηματική Ολυμπιάδα του άλλαξε τη ζωή. Ο δάσκαλός του τον προέτρεψε να δώσει εξετάσεις για την εισαγωγή του στο πολύ επιλεκτικό σχολείο ξένων γλωσσών Hangzhou Foreign Language School (HFLS).

Ο Χουάνγκ κέρδισε μια θέση, αλλά αρχικά δεν ήθελε να πάει, καθώς πίστευε ότι το σχολείο επικεντρωνόταν στις ξένες γλώσσες. «Ήθελα να πάω σε ένα σχολείο που είναι δυνατό στα Μαθηματικά, τη Φυσική και τη Χημεία», είχε πει.

«Αργότερα ο διευθυντής μας με κάλεσε και με έπεισε να πάω. Εκ των υστέρων, ευχαριστώ τον Θεό που επέλεξα να πάω στο HFLS», είπε.

Στα 18 του άρχισε να σπουδάζει πληροφορική στο διάσημο Πανεπιστήμιο Zhejiang.

Ο Χουάνγκ έλαβε τον πρώτο του μισθό ως ασκούμενος της Microsoft εργαζόμενος στο Πεκίνο, καθώς και στο γραφείο της εταιρείας στο Redmond της Ουάσινγκτον.

Όμως ο ίδιος δεν έβλεπε το μέλλον του εκεί. Αφορμή, όπως έχει αποκαλύψει, ήταν ένας μέντοράς του ο οποίος τον είχε συμβουλέψει να κοιτάξει μια εταιρεία που ονομάζεται Google!

Αφότου πήρε το μεταπτυχιακό στην επιστήμη των υπολογιστών από το Πανεπιστήμιο του Ουισκόνσιν το 2004, βρήκε την πρώτη του δουλειά πλήρους απασχόλησης στην Google ως μηχανικός λογισμικού, προτού γίνει διευθυντής προϊόντων.

Εκείνη την εποχή, η Google ετοιμαζόταν να μπει στην αγορά της Κίνας και ο Χουάνγκ έγινε μέλος της ομάδας.

Το 2006 εγκαταστάθηκε ξανά στην Κίνα για να βοηθήσει στη δημιουργία της Google China.

Όπως εξιστορεί ο ίδιος λίγα χρόνια αργότερα συνειδητοποίησε πόσο τυχερός ήταν που βρισκόταν στο δυναμικό της Google μέχρι που έφυγε.

«Τρία ή τέσσερα χρόνια αφότου έφυγα, άρχισα να συνειδητοποιώ πόσο σπάνιο ήταν να βρεθείς και να ενταχθείς σε μια εταιρεία όπως η Google εκείνη την εποχή. Ήταν μια ευκαιρία που δίνεται μία φορά στη ζωή και ήμουν εξαιρετικά τυχερός».

Μετά την παραίτησή του από την Google το 2007, ο Χουάνγκ ξεκίνησε το site ηλεκτρονικού εμπορίου Oukou, που πωλούσε κινητά τηλέφωνα και οικιακές συσκευές.

Πούλησε την επιχείρηση τρία χρόνια αργότερα, το 2010, προτού ξεκινήσει τη δεύτερη εταιρεία του, τη Leqi, η οποία βοηθούσε ξένες μάρκες να προωθήσουν τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα σε κινεζικές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου.

Η τρίτη επιχείρησή του ήταν η Xunmeng που δημιουργούσε διαδικτυακά παιχνίδια ρόλων.

Ωστόσο μια μόλυνση στο αυτί το 2013 τον έκανε σε ηλικία 33 ετών να αποσυρθεί προσωρινά και να επιστρέψει δυναμικά δύο χρόνια μετά.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

πηγη newsit.gr