Η έλλειψη μικροτσίπ θα μετακυλιστεί από τα αυτοκίνητα στα smartphones. Αναλυτές αναφέρουν πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες σύντομα θα ανασάνουν, με το πρόβλημα να μετακυλίεται στις εταιρείες κατασκευής κινητών τηλεφώνων.
Χείρα βοηθείας στις αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να δώσουν οι ταϊβανέζικες εταιρείες κατασκευής ημιαγωγών, συνδράμοντας στην επιτάχυνση της παραγωγικής διαδικασίας.
Σύμφωνα με την Iris Pang, επικεφαλής οικονομολόγο της ING Greater China, οι εταιρείες παραγωγής microchips που έχουν ως βάση τους την Ταϊβάν εντατικοποίησαν τους ρυθμούς παραγωγής των συγκεκριμένων εξαρτημάτων, μεταφέροντας μέρος της παραγωγικής διαδικασίας σε μονάδες που διατηρούν στη γειτονική Κίνα.
Ιδιαίτερη σημασία, ωστόσο, έχει η λεπτομέρεια πως οι ποσότητες ημιαγωγών που θα παραχθούν αφορούν τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και όχι τις εταιρείες κατασκευής ηλεκτρονικών συσκευών που επίσης μετρούν τις πληγές τους.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, λοιπόν, μέσα σε λίγες εβδομάδες θα μπορέσουν να εξομαλύνουν τους ρυθμούς παραγωγής νέων αυτοκινήτων, κάτι που φέρνει… ευχάριστα μαντάτα και στους υποψήφιους αγοραστές. Που τους τελευταίους μήνες καλούνται να εξοπλιστούν με περισσή υπομονή, δεδομένων των μεγάλων χρόνων παράδοσης καινούριων αυτοκινήτων.
«Οι ταϊβανέζικες εταιρείες ημιαγωγών ενδυναμώνουν την παραγωγή microchips που προορίζονται τα για αυτοκίνητα. Επομένως το πρόβλημα της έλλειψης θα λυθεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες, για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Αλλά η κατάσταση θα παραμείνει ίδια για τις υπόλοιπες αγορές», επισήμανε μεταξύ άλλων η Iris Pang, η οποία προέβλεψε πως σύντομα θα χτυπηθεί και ο κλάδος κατασκευής κινητών τηλεφώνων.
Υψηλόβαθμα στελέχη εταιρειών προμήθειας ημιαγωγών υποστηρίζουν πως η ευρύτερη παγκόσμια έλλειψη σε τσιπ θα διαρκέσει τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του 2022. Μερικοί προμηθευτές, μάλιστα, προσπαθούν να μετριάσουν το πρόβλημα, εστιάζοντας ακόμα και στην επινόηση μεθόδων ανακύκλωσης των προϊόντων τους.
Απαισιόδοξη στάση κρατά και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, που πιστεύει πως οι επιπλέον ποσότητες ημιαγωγών που θα παραχθούν δεν θα φτάσουν στη Δύση. Πρόκειται μια άποψη που φαίνεται πως συμμερίζονται και οι άνθρωποι της Mercedes.