Σε ένα πιο ευκρινές πλαίσιο μπαίνει το χρονοδιάγραμμα επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος-Άργος-Ναύπλιο. Η σιδηροδρομική γραμμή που παραμένει κλειστή από το 2010 αποτελεί διακαή πόθο της Περιφέρειας Πελοποννήσου που θέλει να την δει να λειτουργεί.
Παράλληλα υπέρμαχοι του έργου είναι τόσο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ο ΟΣΕ προκειμένου αυτό να γίνει πραγματικότητα. Σύμφωνα με τα όσα σημειώνει σε έγγραφο του ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας, έχει εκπονηθεί η μελέτη του και έχουν συνταχθεί τα Τεύχη Δημοπράτησης. Παράλληλα είναι σε εξέλιξη η μελέτη σκοπιμότητας του έργου.
Η Περιφέρεια Πελοποννήσου μέσω της Διαχειριστικής Αρχής του ΠΕΠ Πελοποννήσου έχει υποβάλει πρόσκληση για τη δράση αυτή. Τα επόμενα βήματα του ΟΣΕ είναι η υποβολή Τεχνικού Δελτίου μαζί με όλα τα απαραίτητα έγγραφα και στη συνέχεια η αξιολόγηση της από τη Διαχειριστική Αρχή.
Το χρονοδιάγραμμα των έργων
Η εκτίμηση είναι πως θα χρειαστούν περίπου τρεις μήνες για την ολοκλήρωση της διαδικασίας αξιολόγησης. Εφόσον είναι θετική, θα εγκριθεί χρηματοδότηση ανάλογα με την επιλεξιμότητα των δαπανών. Επόμενο βήμα θα είναι η προκήρυξη του έργου και φυσικά η ανάδειξη αναδόχου που θα αναλάβει τα έργα. Αυτή η διαδικασία σύμφωνα με την εκτίμηση του ΟΣΕ είναι περίπου 8 μήνες από την δημοσίευση της προκήρυξης. Από εκεί και έπειτα το λόγο θα πάρουν τα έργα και η ολοκλήρωση τους.
Ενδιαφέρον έχει όμως και η συνέχεια καθώς όπως αναφέρεται στο Στρατηγικό Σχεδιασμό του ΟΣΕ συμπεριλαμβάνεται και η επαναλειτουργία της γραμμής Άργος-Τρίπολη-Καλαμάτα. Παράλληλα θα αξιολογηθεί και η σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με το λιμάνι της Καλαμάτας.
Για να γίνει αυτό θα χρειαστεί η εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας η οποία θα λαμβάνει υπόψη τις επιχειρησιακές δραστηριότητες που δύναται να αναπτυχθούν στην ευρύτερη περιοχή, ώστε να αξιολογηθεί η διασύνδεση του δικτύου με τις ΒΙΠΕ Τρίπολης, Μεγαλόπολης, Μελιγαλά και Σπερχογαίας.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου
Η οικονομική κρίση που ξεκίνησε το 2010, έφερε μεγάλο πλήγμα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου. Από ένα δίκτυο που αγκάλιαζε όλη την περιοχή, διασώθηκε μόνο η διπλή γραμμή που έφτανε μέχρι το Κιάτο και ο Προαστιακός Πάτρας.
Όλο το υπόλοιπο δίκτυο σταμάτησε να λειτουργεί για διαφορετικούς λόγους. Η γραμμή Κιάτο-Πάτρα γιατί ήταν σε εξέλιξη τα σιδηροδρομικά έργα αναβάθμισης της γραμμής.
Οι υπόλοιπες γραμμές από την Πάτρα και νότια και από την Κόρινθο και νότια διακόπηκε η λειτουργία τους. Στην περίπτωση της γραμμής Κόρινθος-Ναύπλιο, η γραμμή είχε ανακαινιστεί το 2009 και η λειτουργία της διήρκεσε ένα μικρό χρονικό διάστημα μέχρι τελικά να κλείσει.
Πέρυσι τον Ιούλιο, έγινε τελικό εφικτό να ανοίξει και πάλι η αναβαθμισμένη διπλή πλέον γραμμή από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο. Η νέα γραμμή επιτρέπει στα τρένα να πιάνουν ταχύτητες μέχρι και 200χλμ/ώρα. Βέβαια η ανώτατη επιτρεπτή ταχύτητα στο ελληνικό δίκτυο περιορίζεται στα 160 χιλιόμετρα ανά ώρα. Παράλληλα επεκτάθηκε και ο Προαστιακός Πάτρας μέχρι την Κάτω Αχαγιά.
www.ypodomes.com