Σε κυκεώνα εξελίξεων βρίσκονται το τελευταίο χρονικό διάστημα τα ελληνικά σούπερ μάρκετ, όπου εκτός από την έντονη κινητικότητα που εμφανίζεται σε επίπεδο διερεύνησης πιθανών εξαγορών και συγχωνεύσεων, καλούνται να διαχειριστούν και τον παράγοντα που ονομάζεται ενεργειακό κόστος.
Αυτή την περίοδο το κόστος ενέργειας εμφανίζεται αυξημένο κατά τέσσερις φορές για το σύνολο των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, αλλά και για το σύνολο των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην αγορά, είτε εντάσσονται στον κλάδο της μεταποίησης, είτε στον τομέα της λιανικής πώλησης.
Ένας από τους βασικούς παράγοντες κόστους το ρεύμα για το οργανωμένο λιανεμπόριο
Να σημειωθεί ότι για τα σούπερ μάρκετ ο λογαριασμός ηλεκτρικής ενέργειας αποτελεί τον κυριότερο ανελαστικό παράγοντα κόστους, λόγω των ψυκτικών μέσων που διατηρούν σε όλα τους τα καταστήματα και σε αποθήκες, επηρεάζοντας αυτή τη στιγμή σημαντικά τις γραμμές κερδοφορίας των εν λόγω επιχειρήσεων.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ανώτατο στέλεχος αλυσίδας σούπερ μάρκετ, ελληνικών συμφερόντων με απόλυτα υγιή ισολογισμό, κύκλο εργασιών περί τα 500 εκατ. ευρώ και χωρίς δανειακή επιβάρυνση με δίκτυο καταστημάτων που αριθμεί περί τα 180 σημεία πανελλαδικά, ενώ ο λογαριασμός του ρεύματος για το σύνολο του 2021 ανήλθε στα 6 εκατ. ευρώ, για φέτος υπολογίζεται ότι θα αγγίξει τα 26 εκατομμύρια ευρώ στο σύνολο της χρονιάς, τουλάχιστον με τα μέχρι στιγμής δεδομένα.
Σε αναμονή για κυβερνητικές πρωτοβουλίες επιδότησης της ενέργειας
Το ίδιο πρόσωπο μάλιστα ανέφερε ότι από το σύνολο των καταστημάτων, 11 εξ αυτών διαθέτουν ιδιοπαραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος από φωτοβολταϊκά, παραγωγή η οποία συμψηφίζεται με το κόστος ρεύματος που πληρώνει η συγκεκριμένη αλυσίδα προς τη ΔΕΗ.
Στο ερώτημα ποιες κινήσεις θα υλοποιήσει η επιχείρησή του και εάν σκοπεύει να επενδύσει περαιτέρω σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας με σκοπό την ιδιοπαραγωγή, επισημαίνει ότι προς το παρόν η εταιρεία τηρεί στάση αναμονής, περιμένοντας τις εξαγγελίες τις κυβέρνησης για επιδότηση του ενεργειακού κόστους λόγω των ειδικών συνθηκών που επικρατούν σε σχέση με τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Στο 200% η αύξηση κόστους για σούπερ μάρκετ με τζίρο 1,3 δισ. και 280 καταστήματα – Περαιτέρω αύξηση κατά 20% μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία
Στέλεχος άλλου ομίλου σούπερ μάρκετ επίσης ελληνικών συμφερόντων με τζίρο περί το 1,3 δισ. ευρώ, που δραστηριοποιείται με δίκτυο 280 καταστημάτων τόσο στη λιανική, όσο και στον τομέα της χονδρικής με σημεία Cash&Carry, αναφέρει ότι ο συνολικός λογαριασμός ρεύματος αυξήθηκε κατά 200% στη διάρκεια του 2021. Πιο συγκεκριμένα η αλυσίδα ξεκίνησε με 100% αύξηση του κόστους ενέργειας και έως το τέλος του έτους το κόστος αυξήθηκε έως και κατά 200%. Προσθέτει μάλιστα ότι τις τελευταίες ημέρες και στη διάρκεια της πολεμικής σύγκρουσης στην Ουκρανία, έχει καταγραφεί επιπλέον αύξηση του κόστους ρεύματος σε επίπεδα άνω του 20%. “Ενώ πιστεύαμε ότι στο δεύτερο εξάμηνο του 2022 θα υπήρχε αποκλιμάκωση του κόστους, δεδομένου ότι αυτό μας είχε γίνει γνωστό, εν τέλει αυτό δεν φαίνεται να συμβαίνει”.
Πηγή: capital.gr