Κυριακή
22
Δεκέμβριος
TOP

Ξεκινάει η κατασκευή του άξονα Πάτρα – Πύργος

Την έναρξη των έργων για την κατασκευή του άξονα Πάτρα – Πύργος στις αρχές του 2022 προανήγγειλε χθες από τη Βουλή ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής. Οπως ανέφερε, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού «προενέκρινε» το ελληνικό σχέδιο και η τελική έγκριση αναμένεται έως το τέλος του χρόνου. Την υλοποίηση του έργου θα αναλάβει η Ολυμπία Οδός, η οποία θα αναλάβει και τμήμα της απαραίτητης επένδυσης, ενώ το κομμάτι του Δημοσίου θα καλυφθεί από το ΕΣΠΑ.

Οπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής απαντώντας σε επερώτηση βουλευτών της Ηλείας, η υποβληθείσα από ελληνικής πλευράς «προγνωστοποίηση» κρατικής ενίσχυσης έγινε αποδεκτή από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, την τελευταία από τις διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που πρέπει να εγκρίνει τον ανασχεδιασμό του έργου. Η διαδικασία που έπεται, εξήγησε ο υπουργός, είναι η αποστολή εντός των επομένων ημερών από ελληνικής πλευράς της «γνωστοποίησης κρατικής ενίσχυσης», προκειμένου η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού να δώσει την τελική της έγκριση.

«Τι σημαίνει προγνωστοποίηση; Σημαίνει ότι μπορούμε να ξεκινήσουμε τις διαδικασίες του έργου. Γι’ αυτό λοιπόν τι θα κάνουμε το επόμενο διάστημα για να γλιτώσουμε χρόνο; Θα πάμε εν τω μεταξύ την προγνωστοποίηση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και θα το φέρουμε στη Βουλή», ανέφερε ο κ. Καραμανλής. «Σύμφωνα με αυτά που μας έχουν πει προφορικά και δεν έχουμε κανένα λόγο να αμφισβητήσουμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η τελική γνωστοποίηση θα έλθει μέσα στο επόμενο δίμηνο». Συνεπώς, εκτίμησε, το έργο μπορεί να ξεκινήσει το 2022, με στόχο το πρώτο κομμάτι του δρόμου (που είναι ημιτελές) από Αχαΐα έως Πύργο να παραδοθεί έως τα τέλη του 2023 και το υπόλοιπο το 2024.

Να σημειωθεί ότι μετά την τελική έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (και την έγκριση της συμφωνίας ανάμεσα στο Δημόσιο και την Ολυμπία Οδό, αν αυτή γίνει εν τω μεταξύ όπως αναφέρθηκε) θα πρέπει να κατατεθεί στη Βουλή η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού με τους νέους όρους, όπως διαμορφώθηκαν μετά τις υποδείξεις των διαφορετικών διευθύνσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ώστε να κυρωθεί με νόμο. Η Ολυμπία Οδός θα συμμετάσχει χρηματοδοτικά στην κατασκευή του έργου (μένει να διευκρινιστεί το ακριβές ύψος της συμμετοχής αυτής), ενώ το Δημόσιο θα «καλυφθεί» από το ΕΣΠΑ, με την Επιτροπή να έχει εγκρίνει τη μεταφορά του στη νέα χρηματοδοτική περίοδο.

«Το μαρτύριο και όλη αυτή η ιστορία του Πατρών – Πύργου λαμβάνει σήμερα ένα τέλος και εμείς δεσμευόμαστε ότι θα κάνουμε τα πάντα να κρατήσουμε αυτά τα χρονοδιαγράμματα, διότι στο τέλος από αυτό κρινόμαστε», κατέληξε ο υπουργός.

Οσον αφορά τα έργα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στο εν λόγω οδικό τμήμα, ο κ. Καραμανλής ανέφερε στη Βουλή ότι έχουν καθυστερήσει εξαιτίας της ένστασης που υπέβαλε ένας από τους ενδιαφερομένους. Ο σχετικός διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί στις αρχές του 2020, το καλοκαίρι του ίδιου έτους αναδείχθηκε ο προσωρινός ανάδοχος, όμως κατατέθηκε προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας επί του αποτελέσματος, η οποία έχει προγραμματιστεί να συζητηθεί στις 15 Οκτωβρίου.

www.kathimerini.gr