Ακόμα δύο έργα ξεμπλοκάρουν, οι διαγωνισμοί για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος και ο οδικός άξονας Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή να δηλώνει σε συνέντευξη του στο powergame.gr πως μέχρι το τέλος του χρόνου θα δημοπρατηθεί σειρά νέων έργων. Πιο συγκεκριμένα:
Για τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης:
“Το Ταμείο Ανάκαμψης αποτελεί μια σπουδαία ευκαιρία για την πατρίδα μας, να επενδύσουμε σε τομείς που έχουμε συγκριτικό πλεονέκτημα λόγω της στρατηγικής μας θέσης. Όπως είναι τα logistics, οι συνδυασμένες μεταφορές, με τα σιδηροδρομικά έργα και τα λιμάνια μας που μπορούν να γίνουν μεγάλα εμπορευματικά κέντρα, και βέβαια η νέα γενιά έργων υποδομής που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας. Τέτοια έργα είναι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης και ο Ε-65, που έχουν ήδη ανακοινωθεί κι από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη”.
Για την επέκταση της Λ.Κύμης ως πρώτο έργο των επεκτάσεων της Αττικής Οδού:
“Η ανάγκη υλοποίησής του ήταν διαπιστωμένη πριν από το 1990 και ο στόχος ήταν να είναι έτοιμο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες… Μιλάμε για έναν οδικό άξονα υψηλής σπουδαιότητας, αφού θα εξυπηρετεί 30.000 οχήματα την ημέρα, μεταξύ κέντρου Αθήνας – Ψυχικού, Χαλανδρίου, Αμαρουσίου – Εθνικής Οδού. Ένα έργο το οποίο μαζί με τη Γραμμή 4 του Μετρό, θα αλλάξει κυριολεκτικά την καθημερινότητα στην πόλη”.
Για το ξεμπλοκάρισμα έργων:
Είναι η άλλη μεγάλη μας προτεραιότητα: Να ξεμπλοκάρουμε έργα κολλημένα στα δίχτυα της γραφειοκρατίας και των δικαστικών αντιδικιών. Και το καταφέρνουμε.
Τέτοια έργα είναι όπως είπε ο υπουργος, ο άξονας Άκτιο-Αμβρακία, η Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας, το Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόσφατα, μετά από παρέμβαση και του ίδιου του Πρωθυπουργού, εξασφαλίσαμε το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το Βόρειο τμήμα του Ε-65, ένα έργο 450 εκατ. ευρώ που θα αρχίσει άμεσα να κατασκευάζεται.
Σπουδαία πρόοδο έχουμε και στον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος. Πετύχαμε την αλλαγή στάσης της Κομισιόν για τη δυνατότητα χρηματοδότησής του πέραν του 2023. Πάμε και στον πολύπαθο ΒΟΑΚ… Στο διάστημα που είμαστε στο Υπουργείο, αναθέσαμε 14 μελέτες και κατατέθηκε ήδη για έγκριση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη που θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ. Μέχρι το καλοκαίρι, θα κατατεθούν αντίστοιχα για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο και τη βελτίωση των παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων. Αυτά είναι τα μεγαλύτερα βήματα που έχουν γίνει ποτέ για το έργο.
Να σας πω και για τη σύνδεση της Σαλαμίνας: Η ΜΠΕ θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες. Για το οδικό έργο Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη; Μόλις εγκρίθηκαν οι Περιβαλλοντικοί όροι και σύντομα προχωράμε στη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών”.
Για τον ν.4412:
Δημιουργήσαμε ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο, με ξεκάθαρους στόχους: ταχύτητα, διαφάνεια, αποτελεσματικότητα.
Κάνουμε πραγματικά μια μεταρρύθμιση. Πλέον, θα μπορούμε να υλοποιούμε έργα πιο γρήγορα: με λιγότερη γραφειοκρατία, ενίσχυση του συστήματος μελέτη-κατασκευή, ευέλικτες αλλά διαφανείς διαδικασίες για μεγάλα έργα. Πιο οικονομικά: βάζοντας τέλος στη μάστιγα των υπερβολικά χαμηλών προσφορών, που οδηγούσαν τελικά σε υπερβάσεις κόστους και χρόνου. Με μεγαλύτερη ευελιξία: δυνατότητα ιδιωτικής επίβλεψης, διαιτητικής επίλυσης των διαφορών, και γενικότερα με μια νέα φιλοσοφία. Και βέβαια, με περισσότερη διαφάνεια: σύγχρονες ψηφιοποιημένες διαδικασίες και ηλεκτρονικό ημερολόγιο. Πολλές διατάξεις του νέου νόμου θα αρχίσουν να ισχύουν άμεσα.