Η Ryanair ανακοίνωσε το μεγαλύτερο ελληνικό καλοκαιρινό πρόγραμμα, με 3 νέες βάσεις, πάνω από 550 εβδομαδιαίες πτήσεις και 218 δρομολόγια, συμπεριλαμβανομένων 74 νέων δρομολογίων προς μια σειρά διεθνών και εσωτερικών προορισμών που θα βοηθήσουν στην ενίσχυση της εναέριας κυκλοφορίας και του τουρισμού, καθώς τα προγράμματα εμβολιασμού συνεχίζονται και η Ευρώπη ανοίγει ξανά εγκαίρως για την καλοκαιρινή περίοδο των διακοπών, όπως υπογραμμίζει χαρακτηριστικά η εταιρία στην ανακοίνωσή της. Στο πρόγραμμα ωστόσο δεν περιλαμβάνεται καμία πτήση προν τον αερολιμένα Καλαμάτας, που ως γνωστόν αποτελεί την πύλη εισόδου στην Πελοπόννησο.
Το πρόγραμμα Greek Summer ’21 της Ryanair θα προσφέρει: Τρεις νέες βάσεις – Ρόδος, Κέρκυρα & Χανιά, 14 αεροδρόμια, συνολικά 218 διαδρομές, 74 νέες διαδρομές και περισσότερες από 550 εβδομαδιαίες πτήσεις, συνδέοντας τη χώρα μας με 19 χώρες συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Πολωνίας και του Ισραήλ.
Τα νέα δρομολόγια
74 NEW SUMMER ’21 ROUTES NEW ROUTES WEEKLY FLIGHTS
Chania – Berlin 2
Chania – Billund 2
Chania – Bologna 2
Chania – Bremen 1
Chania – Bari 2
Chania – Budapest 3
Chania – Cologne 1
Chania – Rome Ciampino 2
Chania – Gdansk 2
Chania – Mykonos 3
Chania – Kyiv 1
Chania – Leeds 2
Chania – Malta 2
Chania – Newcastle 2
Chania – Tel Aviv 5
Chania-Turin 2
Chania – Treviso 2
Corfu – Aarhus 2
Corfu – Barcelona 2
Corfu – Copenhagen 2
Corfu – Baden Baden 2
Corfu – Münster 2
Corfu – Heraklion 3
Corfu – Santorini 2
Corfu – Krakow 2
Corfu – Marseille 2
Corfu – Milan Malpensa 2
Corfu – Weeze 2
Corfu – Nuremberg 2
Corfu – Odesa 2
Corfu – Paphos 2
Corfu – Sibiu 2
Corfu – Shannon 2
Corfu – Tel Aviv 3
Corfu-Turin 2
Corfu – Verona 2
Corfu – Wroclaw 1
Heraklion – Rhodes 2
Heraklion – Corfu 3
Mykonos – Budapest 2
Mykonos – Chania 3
Mykonos – Hahn 3
Preveza (Aktion)-Stansted 2
Rhodes-Barcelona 2
Rhodes-Brindisi 2
Rhodes-Birmingham 2
Rhodes-Budapest 3
Rhodes-Dublin 2
Rhodes-Memmingen 2
Rhodes-Heraklion 2
Rhodes-Marseille 2
Rhodes-Paphos 2
Rhodes-Suceava 2
Rhodes-Thessaloniki 2
Rhodes-Tel Aviv 2
Rhodes-Treviso 2
Rhodes-Warsaw Modlin 2
Santorini – Bologna 2
Santorini – Corfu 2
Santorini – Brussels 2
Santorini – Gdansk 2
Santorini – Krakow 1
Santorini – Milan Malpensa 2
Santorini – London Stansted 2
Santorini – Tel Aviv 2
Skiathos-Pisa 2
Thessaloniki – Rhodes 2
Thessaloniki – Treviso 2
Zakynthos-Bari 2
Zakynthos-Budapest 2
Zakynthos-Milan Malpensa 2
Zakynthos-Naples 3
Zakynthos-London Stansted 2
Zakynthos-Warsaw Modlin 2
Υπενθυμίζεται ότι η Ryanair, την 1η Απριλίου, είχε ανακοινώσει 60.000 επιπλέον θέσεις στην Ελλάδα, ξεκινώντας δύο νέες διαδρομές και 16 επιπλέον πτήσεις την εβδομάδα σε υπάρχουσες διαδρομές προς Ελλάδα από το Βέλγιο, τη Γερμανία, την Ουγγαρία, την Ιρλανδία, την Ιταλία και την Πολωνία από τον Ιούλιο 2021.
Απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου
Με απόφασή του το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέρριψε τις προσφυγές της αεροπορικής εταιρείας Ryanair εναντίον των κρατικών ενισχύσεων που προσέφεραν η Δανία, η Φινλανδία και η Σουηδία για να στηρίξουν τους αερομεταφορείς τους, κρίνοντας ότι αυτά τα μέτρα είναι συμβατά με το Δίκαιο της Ένωσης για ζημίες που προκλήθηκαν από τον περιορισμό μετακινήσεων, λόγω της πανδημίας Covid-19.
Τον Απρίλιο του 2020, η Δανία και η Σουηδία κοινοποίησαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή δύο χωριστά μέτρα ενίσχυσης υπέρ της εταιρίας SAS, καθένα από τα οποία συνίστατο σε εγγύηση επί πίστωσης με ανανεώσιμο πιστωτικό όριο ανώτατου ποσού 1,5 δισεκατομμυρίων σουηδικών κορωνών (SEK). Σκοπός των εν λόγω μέτρων ήταν να αποκατασταθεί εν μέρει η ζημία που υπέστη η SAS από την ακύρωση ή τον εκ νέου προγραμματισμό των πτήσεών της κατόπιν της επιβολής περιορισμών στις μετακινήσεις εν μέσω της πανδημίας Covid-19.
Με αποφάσεις της 15ης Απριλίου 2020 και της 24ης Απριλίου 2020, η Επιτροπή χαρακτήρισε τα κοινοποιηθέντα μέτρα ως κρατικές ενισχύσεις συμβατές με την εσωτερική αγορά δυνάμει του άρθρου 107, παράγραφος 2, στοιχείοβ΄, ΣΛΕΕ. Σύμφωνα με τη διάταξη αυτή, οι ενισχύσεις για την επανόρθωση ζημιών που προκαλούνται από θεομηνίες ή άλλα έκτακτα γεγονότα είναι συμβατές με την εσωτερική αγορά.
Η αεροπορική εταιρία Ryanair άσκησε προσφυγές με αίτημα την ακύρωση των εν λόγω αποφάσεων, τις οποίες όμως απορρίπτει το δέκατο πενταμελές τμήμα του Γενικού Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στο πλαίσιο αυτό, το εν λόγω τμήμα του Γενικού Δικαστηρίου επικυρώνει για πρώτη φορά τη νομιμότητα ατομικών μέτρων ενίσχυσης που ελήφθησαν για την άρση των συνεπειών της πανδημίας Covid-19.
Το Δικαστήριο της ΕΕ έλαβε υπόψη του ότι ότι η SAS κατέχει μερίδιο αγοράς σημαντικά υψηλότερο από εκείνο του πλησιέστερου ανταγωνιστή της στα δύο αυτά κράτη μέλη, οι ενισχύσεις δεν συνιστούν παράνομη δυσμενή διάκριση
Παράλληλα, στις Στις 13 Μαΐου 2020, η Φινλανδία κοινοποίησε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέτρο ενίσχυσης υπό τη μορφή εγγύησης του Δημοσίου υπέρ της φινλανδικής αεροπορικής εταιρείας Finnair Plc, σκοπός του οποίου ήταν να βοηθήσει την τελευταία να λάβει από συνταξιοδοτικό ταμείο δάνειο ύψους 600 εκατομμυρίων ευρώ για την κάλυψη των αναγκών της σε κεφάλαιο κίνησης. Η εγγύηση, η οποία θα κάλυπτε το 90 % του εν λόγω δανείου, είχε μέγιστη διάρκεια τριών ετών και μπορούσε να ενεργοποιηθεί σε περίπτωση αθέτησης των υποχρεώσεων της Finnair έναντι του συνταξιοδοτικού ταμείου.
Η Ryanair άσκησε προσφυγή με αίτημα την ακύρωση της απόφασης της Επιτροπής, την οποία ωστόσο απέρριψε το δέκατο πενταμελές τμήμα του Γενικού Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το συμπέρασμα του Γενικού Δικαστηρίου βασίζεται στο ότι η Finnair:
– είναι ο κύριος αερομεταφορέας στη Φινλανδία, το δε 2019 διακίνησε περίπου 15 εκατομμύρια επιβάτες, ήτοι το 67% των συνολικών επιβατών που ταξίδεψαν προς, από και εντός της Φινλανδίας·
– είναι ο κύριος φορέας αεροπορικών μεταφορών φορτίου στη Φινλανδία, καλύπτει τις ανάγκες πολλών επιχειρήσεων εγκατεστημένων επί φινλανδικού εδάφους, τόσο για την εξαγωγή όσο και για την εισαγωγή προϊόντων, και διαθέτει εκτεταμένο δίκτυο στην Ασία·
– απασχολεί 6800 εργαζομένους, οι δε αγορές της από τους προμηθευτές, ως επί το πλείστον Φινλανδούς, ανέρχονταν το 2019 σε 1,9 δισεκατομμύρια ευρώ·
– πραγματοποιεί σημαντικό ερευνητικό έργο στη Φινλανδία και αποτελεί τη δέκατη έκτη σημαντικότερη εταιρία στη Φινλανδία με κριτήριο τη συμβολή της στο ΑΕΠ της χώρας.
Οι ενισχύσεις
Οι ενισχύσεις στις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες, έχουν ως εξής:
Lufthansa Group €11bn
Air France-KLM €10.6bn
Alitalia €3.5bn
SAS €1.3bn
TAP €1.2bn
Finnair €1.2bn
Norwegian €0.8bn
LOT €0.65bn
Condor €0.6bn
Air Europa €0.5bn
Έφεση θα κάνει η Ryanair
Η Ryanair σύμφωνα με ανακοίνωση, “σημείωσε τις αποφάσεις του Γενικού Δικαστηρίου της ΕΕ σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις της Φινλανδίας, της Δανίας και της Σουηδίας υπέρ της Finnair και της SAS έναντι όλων των άλλων αεροπορικών εταιρειών της ΕΕ. Η φινλανδική κυβέρνηση χορήγησε εγγύηση δανείου 600 εκατομμυρίων ευρώ στη Finnair, η οποία έχει λάβει κρατική ενίσχυση άνω των 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ από την αρχή της πανδημίας. Η κυβέρνηση της Δανίας και της Σουηδίας χορήγησε καθεμία εγγύηση δανείου ύψους 137 εκατ. Ευρώ στην SAS, η οποία επίσης επωφελήθηκε από την ανακεφαλαιοποίηση των κρατικών ενισχύσεων από αυτές τις χώρες, αυξάνοντας τη συνολική ενίσχυση που έλαβε η SAS σε περισσότερα από 1,3 δισ. Ευρώ.
Ενώ η κρίση Covid-19 προκάλεσε ζημιές σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες που συμβάλλουν στις οικονομίες και τη σύνδεση της Φινλανδίας, της Δανίας και της Σουηδίας, οι κυβερνήσεις αυτών των χωρών αποφάσισαν να υποστηρίξουν μόνο τους αερομεταφορείς τους”.
Και συνεχίζει η ανακοίνωση: “Η Ryanair παρέπεμψε τις εγκρίσεις αυτών των παράνομων επιδοτήσεων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο Γενικό Δικαστήριο της ΕΕ τον Ιούνιο του 2020. Η Ryanair θα ασκήσει έφεση στις σημερινές αποφάσεις του Γενικού Δικαστηρίου στο Δικαστήριο της ΕΕ“.
Εκπρόσωπος της Ryanair δήλωσε: «Ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα της ΕΕ είναι η δημιουργία μιας πραγματικής ενιαίας αγοράς αεροπορικών μεταφορών. Οι εγκρίσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις κρατικές ενισχύσεις της Φινλανδίας, της Δανίας και της Σουηδίας αντιβαίνουν στις θεμελιώδεις αρχές του δικαίου της ΕΕ. Οι σημερινές αποφάσεις έθεσαν τη διαδικασία ελευθέρωσης των αεροπορικών μεταφορών πίσω από 30 χρόνια, επιτρέποντας στη Φινλανδία, τη Δανία και τη Σουηδία να δώσουν στους εθνικούς αερομεταφορείς τους ένα πλεονέκτημα σε σχέση με τους πιο αποτελεσματικούς ανταγωνιστές, βασιζόμενοι αποκλειστικά στην εθνικότητα.
Τώρα θα ζητήσουμε από το Δικαστήριο της ΕΕ να ανατρέψει αυτές τις άδικες επιδοτήσεις προς όφελος του ανταγωνισμού και των καταναλωτών. Εάν η Ευρώπη πρόκειται να βγει από αυτήν την κρίση με μια λειτουργική ενιαία αγορά, πρέπει να επιτρέπεται στις αεροπορικές εταιρείες να ανταγωνίζονται σε ίσους όρους. Ο ανόθευτος ανταγωνισμός μπορεί να εξαλείψει την αναποτελεσματικότητα και να ωφελήσει τους καταναλωτές μέσω χαμηλών ναύλων και επιλογών. Οι επιδοτήσεις, από την άλλη πλευρά, ενθαρρύνουν την αναποτελεσματικότητα και θα βλάψουν τους καταναλωτές για τις επόμενες δεκαετίες”.