Δευτέρα
23
Δεκέμβριος
TOP

Σαμαράς και Καλαμάτα είχαν την τιμητική τους στις αναφορές Μητσοτάκη -Τι είπε για τον πρώην Πρωθυπουργό και για την αναβάθμιση του αεροδρομίου (video)

Η αποψινή ομιλία του Πρωθυπουργού από το αεροδρόμιο «Μακεδονία», όπου πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια των 14 αερολιμένων διαχείρισης Fraport Greece, είχε… μέσα της αρκετά στοιχεία από Μεσσηνία, παρότι το πεδίο ήταν η Θεσσαλονίκη. Σημείο αναφοράς λοιπόν σε αυτήν έγιναν ο Αντώνης Σαμαράς και οι θετικές εξελίξεις αναβάθμισης για το Διεθνές Αεροδρόμιο της Καλαμάτας.

Έτσι, δεν ήταν καθόλου τυχαία η αναφορά στον Αντώνη Σαμαρά καθότι η η επιλογή του Μεσσήνιου πρώην Πρωθυπουργού ήταν και εκείνη που καταλυτικά έχει επιδράσει στην εξέλιξη των πραγμάτων για να οδηγηθούμε σήμερα σε αυτές -και σε άλλες σημαντικές επενδύσεις στη χώρα μας. Όπως σημείωσε ο Κ. Μητσοτάκης: “…Θέλω να θυμίσω ότι δεν φτάσαμε εύκολα μέχρι εδώ. Αξίζει να θυμηθούμε τις αναταράξεις, τις καταιγίδες αλλά και τα κενά αέρος που χτύπησαν το ταξίδι αυτού του έργου. Τις αντιστάσεις που υψώθηκαν στην επιλογή της τότε κυβέρνησης του Αντώνη Σαμαρά να συνεργαστούν δημόσιο και ιδιώτες για να έρθουν στη χώρα μας σημαντικές επενδύσεις”.

Από την άλλη, ο Πρωθυπουργός έδωσε και το στίγμα των προθέσεών του για την κατεύθυνση αναβάθμισης του Διεθνούς Αερολιμένα “Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος”, τονίζοντας: “Τέτοια θετικά μηνύματα, συμπράξεων κράτους και ιδιωτών, φτάνουν από όλα τα πεδία των ιδιωτικοποιήσεων: τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς σε σύμπραξη με Cosco, από, προφανώς, την σημαντική επένδυση στα περιφερειακά αεροδρόμια σε συνεργασία με την Fraport, την συνεργασία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την FS Italiane. Γι’ αυτό και στον ίδιο δρόμο θα βαδίσουν αμέσως μετά το αεροδρόμιο της Καλαμάτας αλλά και μία σειρά από περιφερειακά λιμάνια”.

Ολόκληρη η τοποθέτηση του Πρωθυπουργού

Κύριε Περιφερειάρχα, κύριοι Υπουργοί, κύριοι Δήμαρχοι, κύριε Πρέσβη, κυρίες και κύριοι,

Σήμερα είναι μια ημέρα πραγματικά ξεχωριστή για τη Θεσσαλονίκη και για την Ελλάδα, καθώς βρισκόμαστε εδώ να “υποδεχθούμε” τον ανακαινισμένο αερολιμένα «Μακεδονία».

Το καινούριο μας αεροδρόμιο -θα έλεγα- αφού σχεδόν τα πάντα όπως βλέπετε σε αυτό έχουν πια άλλη μορφή. Από τους διαδρόμους απογείωσης – προσγείωσης, ως τον δεύτερο, αρχιτεκτονικά πολύ εντυπωσιακό, νέο τερματικό σταθμό. Και από τις περισσότερες πύλες και σημεία check-in, μέχρι το ταχύτερο σύστημα διαχείρισης των αποσκευών, τους πολλούς νέους εμπορικούς χώρους.

Με λίγα λόγια το αεροδρόμιο «Μακεδονία» διπλασιάστηκε και ανανεώθηκε στο σύνολό του. Όπως το ίδιο ισχύει και για τα υπόλοιπα 13 περιφερειακά αεροδρόμια τα οποία ολοκλήρωσαν πια τις σημαντικές εργασίες ανακαίνισής τους.

Θέλω να θυμίσω ότι δεν φτάσαμε εύκολα μέχρι εδώ. Αξίζει να θυμηθούμε τις αναταράξεις, τις καταιγίδες αλλά και τα κενά αέρος που χτύπησαν το ταξίδι αυτού του έργου. Τις αντιστάσεις που υψώθηκαν στην επιλογή της τότε κυβέρνησης του Αντώνη Σαμαρά να συνεργαστούν δημόσιο και ιδιώτες για να έρθουν στη χώρα μας σημαντικές επενδύσεις.

Την άδικη κριτική που συχνά μας ασκήθηκε όταν αναδείξαμε τα αεροδρόμιά μας ως το προγεφύρωμα του ελληνικού τουρισμού. Και το χρόνο που χάθηκε με ευθύνη όσων πολέμησαν αυτό τον δρόμο της ανάπτυξης. Πριν αναγκαστούν βέβαια να τον ακολουθήσουν και οι ίδιοι.

Σήμερα, ευτυχώς, ελάχιστοι στη χώρα μας αμφισβητούν την ανάγκη αξιοποίησης ιδιωτικών πόρων για έργα τα οποία έχουν δημόσια λειτουργία. Γιατί έχουμε μπροστά μας ένα απτό παράδειγμα που φέρνει ήδη αποτελέσματα. Η επένδυση της Fraport -μόνο εδώ στη Θεσσαλονίκη- έφτασε τα 100 εκατομμύρια ευρώ και βέβαια, όπως ειπώθηκε πριν, ολοκληρώθηκε νωρίτερα από τις προβλέψεις.

Και από φέτος το αεροδρόμιο συνεργάζεται με 13 ακόμα αεροπορικές εταιρείες, συνδέθηκε με οκτώ πρόσθετους διεθνείς προορισμούς. Και καθώς, κύριε Περιφερειάρχα, κύριοι Δήμαρχοι, η δυναμικότητά του θα φτάνει πλέον τα 10 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, οι προοπτικές του είναι τεράστιες. Όπως τεράστιες είναι και οι προοπτικές της Θεσσαλονίκης, που επιτέλους αποκτά το αεροδρόμιο που της αξίζει.

Πρόκειται για μία μόνο από τις πιο δυναμικές όψεις ενός προγράμματος αναβάθμισης 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Όπως αναφέρθηκε και πριν, αγαπητέ κύριε Πρόεδρε, μια επένδυση ύψους 440 εκατομμυρίων ευρώ, που αλλάζει πλήρως τα δεδομένα σε 11 νησιά μας και σε τρεις ηπειρωτικούς προορισμούς προσθέτοντας τελικά έσοδα στα δημόσια ταμεία αλλά και παραπάνω από 10.000 νέες θέσεις εργασίας. Προσφέροντας καλύτερη εξυπηρέτηση για τους επισκέπτες αλλά και ένα καλύτερο περιβάλλον εργασίας για όλους τους εργαζόμενους.

Αλλά και μεγενθύνοντας το άυλο εθνικό κέρδος, που δεν είναι άλλο από την τουριστική φήμη της χώρας μας. Θα έλεγα ότι η επένδυση αυτή αποτελεί ένα υπόδειγμα παραγωγικής σύμπραξης κράτους και ιδιωτών.

Τέτοιες επενδύσεις, όμως, εκτός από αναπτυξιακή έχουν και κοινωνική διάσταση δημιουργούν δουλειές, τονώνουν τις τοπικές οικονομίες, καταργούν αποστάσεις, σπάνε την απομόνωση των νησιών μας. Εξυπηρετούν την καθημερινότητα των πολιτών κάνοντας πιο εύκολη την επικοινωνία. Αλλά σταδιακά κάνουν και πιο φτηνή την μετακίνηση. Όσο αυξάνεται η επιβατική κίνηση, αναμενόμενα θα ακολουθήσει και η μείωση του κόστους της.

Μιλάμε, λοιπόν, για μία επένδυση η οποία αφορά πολλαπλά ολόκληρη χώρα. Ξέρουμε πια ότι οι διάφορες μορφές αξιοποίησης ιδιωτικών πόρων με ταυτόχρονη υποχώρηση του κράτους – επιχειρηματία αποδίδει στην πράξη.

Η επίδραση της συμφωνίας με την Fraport στο ΑΕΠ της χώρας μόνο σε ένα χρόνο ξεπέρασε τα 300.000.000 ευρώ. Διπλασίασε την απασχόληση με χιλιάδες θέσεις και θα αυξήσει πολύ σημαντικά την κίνηση των επισκεπτών σε πάρα πολύ σημαντικούς ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς.

Εκτός βέβαια από τους μήνες της πανδημίας. Αν και πρέπει να σας πω ότι χαίρομαι ιδιαίτερα που ξαναβλέπω περισσότερα αεροπλάνα να προσγειώνονται και να απογειώνονται από τα αεροδρόμιά μας.

Και καθώς πλησιάζουμε πια στο τέλος της πανδημίας όλοι προσδοκούμε ότι η αυξημένη κίνηση του καλοκαιριού θα μας επιτρέψει να προσβλέπουμε σε μια πολύ καλύτερη τουριστική περίοδο από αυτήν που είχαμε πέρσι.

Τέτοια θετικά μηνύματα, συμπράξεων κράτους και ιδιωτών, φτάνουν από όλα τα πεδία των ιδιωτικοποιήσεων: τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς σε σύμπραξη με Cosco, από, προφανώς, την σημαντική επένδυση στα περιφερειακά αεροδρόμια σε συνεργασία με την Fraport, την συνεργασία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την FS Italiane. Γι’ αυτό και στον ίδιο δρόμο θα βαδίσουν αμέσως μετά το αεροδρόμιο της Καλαμάτας αλλά και μία σειρά από περιφερειακά λιμάνια.

Γιατί είναι καιρός πια ο καθένας στη χώρα μας να βρει το ρόλο του. Οι επενδυτές να προσφέρουν τα κεφάλαια, το κράτος τις υποδομές προς αξιοποίηση, ώστε οι πρώτοι να αναλαμβάνουν και να ωφελούνται από το επιχειρηματικό ρίσκο, ενώ αυτό να κατανέμεται δίκαια με κοινό κέρδος προς όλους τους πολίτες.

Ειδικά εδώ, στη Θεσσαλονίκη, όπως ξέρετε εξελίσσονται μεγάλα έργα, με τη σύμπραξη όλων των παραγωγικών δυνάμεων. Το Μετρό, οι κάθετοι άξονες προς Εγνατία και ΠΑΘΕ, η επέκταση του 6ου προβλήτα, η σιδηροδρομική και οδική σύνδεση του λιμανιού, η ανάπλαση της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, το γήπεδο της Τούμπας, το στρατόπεδο Παύλος Μελάς, η Ανατολική Περιφερειακή Οδός, τα όμβρια της Καλαμαριάς, τα αντιπλημμυρικά της λαχαναγοράς. Καινούργια σχολεία, προσθήκη στο στόλο των λεωφορείων της πόλης. Όλα αυτά παράλληλα με την ανάπτυξη του φυσικού αερίου σε ολόκληρη την Μακεδονία. Πιστεύω ότι είναι ένα πρόγραμμα επενδύσεων σε υποδομές που όμοιό της δεν έχει ξαναδεί η Θεσσαλονίκη.

Επιστρέφω στον τουρισμό για να πω ότι βαδίζοντας προσεκτικά προς την έξοδο από την υγειονομική κρίση, το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και τα υπόλοιπα 13 περιφερειακά μας αεροδρόμια γίνονται οι εθνικές μας γέφυρες για ένα πιο ελεύθερο και αποδοτικό καλοκαίρι. Όλα τους πια, όπως εξάλλου και τα υπόλοιπα αεροδρόμιά μας, έχουν πιστοποίηση για τα μέτρα ασφάλειας κατά του κορονοϊού από τον Διεθνή Οργανισμό Αεροδρομίων. Και βέβαια, το ευρωπαϊκό ψηφιακό διαβατήριο υγείας, στο οποίο η Ελλάδα πρωτοστάτησε, γίνεται πια πράξη. Και πρόσθετη εγγύηση είναι το εθνικό σύστημα ελέγχου που ήδη έχει καταστρώσει η χώρα μας.

Και καθώς η επιχείρηση εμβολιασμού «Ελευθερία» προχωρά με πολύ γρήγορους ρυθμούς πιστεύω ότι πολύ σύντομα η χώρα μας θα μπορεί να έχει χτίσει το πρώτο τείχος ανοσίας. Μπορούμε, λοιπόν, να είμαστε αισιόδοξοι, τηρώντας πάντα τα βασικά μέτρα προστασίας της υγείας μας, να διαμορφώσουμε από φέτος το καλοκαίρι τις συνθήκες για μία καλή πορεία του τουρισμού μας. Αλλά για μία πιο ανοιχτή καθημερινότητα για όλους μας, ώστε όπως νικηφόρα μπήκε η πατρίδα μας σε αυτή τη δοκιμασία, παρά τις βαριές απώλειες, έτσι νικηφόρα να βγει και από αυτήν.

Κλείνω επισημαίνοντας και πάλι τη σημασία της σταθερής προσήλωσής μας να γίνει αυτό το έργο. Όλοι γνωρίζουμε ότι περάσαμε από πολλές δυσκολίες και διαχειριστήκαμε και πιστεύω σε πνεύμα κατανόησης και συνεργασίας, τις δυσκολίες και τις έκτακτες καταστάσεις που προκάλεσε η πανδημία. Βρήκαμε όμως κοινά αποδεκτές λύσεις προς όφελος και του δημοσίου και της Fraport, έτσι ώστε η επένδυση αυτή να ολοκληρωθεί απρόσκοπτα και να μπορέσει να εκπληρώσει τον κεντρικό της στόχο.

Θέλω και εγώ με τη σειρά μου να συγχαρώ όλους όσοι συνέβαλαν ώστε σήμερα αυτό το σπουδαίο έργο να μας κάνει όλους υπερήφανους. Όλους όσοι, και είναι πολλοί αυτοί, εργάστηκαν με μεράκι και επαγγελματισμό για να φέρουν εις πέρας ένα εξαιρετικά σύνθετο τεχνικά έργο. Διότι όπως ανέφερε και ο κ. Διευθύνων Σύμβουλος, τα έργα αυτά εξελισσόντουσαν ενώ τα αεροδρόμια παρέμεναν σε λειτουργία.

Πιστεύω ότι έχετε, οι εργαζόμενοι της Fraport, αλλά και όλοι όσοι συνέδραμαν σε αυτό το σπουδαίο έργο, κάθε λόγο σήμερα να είστε πολύ ικανοποιημένοι, πολύ υπερήφανοι. Και αυτή την ικανοποίηση, αυτή την υπερηφάνεια τη συμμεριζόμαστε και εμείς.

Άλλωστε, για να μιλήσουμε και στη γλώσσα των αερομεταφορών, η οδηγία από τον πύργο ελέγχου της κυβέρνησης είναι μια: να ταξιδεύουμε όλο και πιο ψηλά τη χώρα, χωρίς όμως να πετάμε στα σύννεφα.

Καλορίζικο, λοιπόν, το νέο αεροδρόμιο «Μακεδονία». Καλορίζικα τα 13 περιφερειακά αεροδρόμια τα οποία το πλαισιώνουν. Να είναι πάντα γεμάτα ζωή αλλά κυρίως πάντα χαμογελαστούς και ασφαλείς επισκέπτες και εργαζόμενους.

Και πάλι θερμά συγχαρητήρια.