Απάντηση στα λεγόμενα Χαρίτση για τους οδικούς άξονες δίνει ο πρώην Υπουργός Γιάννης Λαμπρόπουλος
με την αντιπαράθεση να συνεχίζεται σε υψηλούς τόνους. Στη νέα του ανακοίνωση σημειώνεται χαρακτηριστικά:
“Ο κύριος Χαρίτσης, Υπουργός της Κυβέρνησης των κ.κ. Τσίπρα και Καμμένου, σε δηλώσεις του στον τοπικό μας Τύπο, το περασμένο Σάββατο, μας γύρισε δεκαετίες πίσω, στο αλήστου μνήμης «Δεν δικαιούσθε να ομιλείτε».
Εύγε στην Κυβέρνηση του Τσίπρα και Καμμένου, επιβεβαιώνουν για άλλη μια φορά, τον σεβασμό τους στον διάλογο και την άλλη άποψη, που είναι η πεμπτουσία του Δημοκρατικού Πολιτεύματος.
Για την φρασεολογία του περί «ιθαγενών και καθρεφτάκια», λυπάμαι γιατί ακούστηκαν από έναν νέο ηλικιακά Υπουργό, που μάλιστα δεν είναι εκλεγμένος και τιμημένος από τον Λαό με σταυρό προτίμησης, αλλά διορισμένος.
Δεν θα έβλαπτε περισσότερος σεβασμός, σε απόψεις και θέσεις, απόλυτα τεκμηριωμένες, ενός πολιτικού που έχει τιμηθεί και επιβραβευθεί για την παρουσία του στην Πολιτική, σε πολλές εκλογικές αναμετρήσεις.
Αυτή την Κοινωνία της Μεσσηνίας, που με τίμησε με την ψήφο της και με πολλές χιλιάδες σταυρούς, την τίμησα, την τιμώ και θα την τιμώ για όλη μου την ζωή.
Δεν εκπλήσσομαι, όμως, γιατί αυτή είναι η νοοτροπία της Κυβέρνησης των Τσίπρα και Καμμένου, κορόιδεψαν τον Λαό, έταξαν «λαγούς με πετραχήλια» αποδείχτηκαν οι μεγαλύτεροι ψεύτες, που πέρασαν στη νεότερη πολιτική μας ιστορία και εξακολουθούν να έρχονται στον Νομό και να αραδιάζουν ψέματα.
Ο κ. Χαρίτσης έρχεται στην Καλαμάτα σε δυο ώρες και πρέπει να του θυμίσω ότι ο δρόμος Τρίπολης-Καλαμάτας, συμπεριλαμβανομένου του Περιμετρικού Δακτυλίου της Πόλης μας και το Λεύκτρο-Σπάρτη, μελετήθηκαν, δημοπρατήθηκαν, υπεγράφησαν οι Συμβάσεις και Κυρώθηκαν στη Βουλή το 2007 και ξεκίνησαν οι εργασίες με Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ αυτές τις Συμβάσεις για την εκτέλεση του έργου δεν τις είχε ψηφίσει στη Βουλή.
Όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ήλθε στην εξουσία, τον Ιανουάριο του 2015, υπολείπετο, μόνο το 7% από το σύνολο των εργασιών του Περιμετρικού Δακτυλίου της Καλαμάτας -και αυτό το 7% – για να το δώσουν στην Κυκλοφορία πέρασαν σχεδόν δυο χρόνια.
Στις δηλώσεις του ο κ. Υπουργός μας επιβεβαίωσε ότι δεν έχουν ολοκληρώσει καμία μελέτη και δεν μας ανέφερε ούτε ένα μέτρο δρόμου, που να έχουν αυτοί δημοπρατήσει ή άρχισαν να κατασκευάζουν.
Ο κ. Χαρίτσης είναι αρμόδιος Υπουργός, που διαχειρίζεται και κατανέμει το νέο ΕΣΠΑ και ήρθε προχθές στην Καλαμάτα, να μας πει, πως το ΕΣΠΑ είναι υπερκορεσμένο και δεν βρίσκει τρόπο να εντάξει έστω με λίγα εκατομμύρια ευρώ ούτε ένα χιλιόμετρο δρόμου.
Του αξίζει έπαινος, γι΄αυτό δικαιούται μόνον αυτός να ομιλεί.
Πρόσφατα, εφηύραν το νέο τους ψέμα, ότι συζητούν για πιθανή χρηματοδότηση, από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, του δρόμου από την Καλαμάτα μέχρι τον Ριζόμυλο.
Συνήθως όμως η συμβολή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων , είναι συμπληρωματική και συγχρηματοδοτεί ένα έργο , με κονδύλια που προέρχονται , είτε από το ΕΣΠΑ είτε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων , τα οποία όμως ο ίδιος απέκλεισε .
Αλλά μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες της καινούργιας μελέτης, που ξεκίνησαν, θα έχει παρέλθει και το 2018 και αυτοί δεν θα είναι στην Κυβέρνηση, αλλά θα θυμόμαστε, όμως, τα ψέματά τους.
Τι δεν μας είπε ο κ. Υπουργός;
-Δεν είπε λέξη, για τον Δρόμο από τον Ριζόμυλο μέχρι την Μεθώνη.
-Δεν μίλησε καθόλου για χρηματοδότηση του Τσακώνα-Καλό Νερό.
-Δεν είπε το παραμικρό για τον Δρόμο Καλό Νερό-Πύργο.
-Δεν είπε λέξη για το Πύργος-Πάτρα.
Να του θυμίσω, ότι μπορούσαν εάν ήθελαν από το 2015, να δημοπρατήσουν το Καλαμάτα-Ριζόμυλος, διότι ήταν έτοιμη η μελέτη, καθώς και τα τμήματα Ριζόμυλος-Σουληνάρι και Πύλος-Μεθώνη, που και εκεί ήταν σχεδόν έτοιμες οι μελέτες, τις οποίες θα μπορούσαν σε λίγους μήνες να ολοκληρώσουν.
Να του θυμίσω ακόμη, ότι το Τσακώνα-Καλό Νερό θα μπορούσε εδώ και αρκετό χρόνο να είχε ξεκινήσει, διότι υπήρχε μελετητική ωριμότητα και έλειπαν μόνο οι μελέτες για τα υδραυλικά, τη σήμανση και τις γέφυρες, τις οποίες θα μπορούσαν τώρα να είχαν τελειώσει.
Να του γνωρίσω ακόμη, ότι είχε υποβληθεί Τεχνικό Δελτίο του έργου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και περιλαμβανόταν στον κατάλογο μεγάλων έργων, που θα εντάσσονταν στο Τομεακό Πρόγραμμα του Υπουργείου, στα πλαίσια του νέου ΕΣΠΑ, όπως και το Τμήμα Πάτρα-Πύργος.
Να του θυμίσω, ότι στο Πύργος-Πάτρα, που ήταν να γίνει η δημοπράτηση στο τέλος Μαρτίου 2015 , την ακύρωσαν, για να μπορεί να συμμετάσχει στους διαγωνισμούς ο δικός τους εργολάβος, αφού έσπασαν το συνολικό τμήμα σε οκτώ μικρότερα.
Να σημειωθεί ότι εάν είχε γίνει η δημοπράτηση το έργο τώρα θα τέλειωνε.
Μπορεί να μας πει ο κ. Χαρίτσης:
– πότε θα ολοκληρωθούν οι δημοπρατήσεις,
-πότε θα υπογραφούν οι Συμβάσεις,
-πότε θα εγκριθούν από το Ελεγκτικό Συνέδριο, εάν εγκριθούν
-πότε θα αρχίσουν οι εργασίες, εάν αρχίσουν,
-από πού θα χρηματοδοτηθούν;
Να του γνωρίσω ακόμη, ότι το 2005 χρηματοδοτήθηκαν και ξεκίνησαν οι δρόμοι, Καζάρμα-Χώρα και Γαργαλιάνοι-Ρωμανός.
Ακόμη και το Φιλιατρινό Φράγμα μελετήθηκε, δημοπρατήθηκε και υπεγράφη η Σύμβαση από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας την περίοδο 2005-2009.
Για το Αεροδρόμιο της Καλαμάτας, ήταν προσδιορισμένες να γίνουν δυο δημοπρατήσεις, τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο του 2015, από τα έσοδα της Υπηρεσίας Πολιτικής Υπηρεσίας, και ακυρώθηκαν από την Κυβέρνησή τους.
Ακόμη να του κάνω γνωστό, πως στο Υπουργείο του, υπάρχει φάκελος της Πολεμικής Αεροπορίας για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, της αναβάθμισης του διαδρόμου προσγείωσης και του Πύργου Ελέγχου του Αεροδρομίου μας.
Μπορεί με τα ψέματα να πήραν την Κυβέρνηση, όμως, η Χώρα δεν κυβερνάται με ψέματα.
Στον λίγο χρόνο, που τους απομένει, ας σοβαρευτούν.
Ιωάννης Δ. Λαμπρόπουλος”