Κυριακή
22
Δεκέμβριος
TOP

Ακολουθώντας την διαδρομή του νερού: Εκθεση ψηφιδωτών της Χριστίνας Νάκου

“Ακολουθώντας την διαδρομή του νερού”. Η έκθεση ψηφιδωτών της Χριστίνας Νάκου στον Αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Μεσσήνης. Την έκθεση κάνει πρεμιέρα σε συνδιοργάνωση των Εφορείας Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας και Εταιρείας Μεσσηνιακών Αρχαιολογικών Σπουδών και θα φιλοξενείται στον Αρχαιολογικό χώρο κατά τους  μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο.

Πληροφορίες για τα έργα της Χριστίνας Νάκου:

Το νερό, δυναµικό στοιχείο της Φύσης, πηγή ζωής αλλά και καταστροφής για την αρχαία πόλη, µας υπενθυµίζει ότι τίποτα δεν είναι δεδοµένο και ότι τα «πάντα ρει». Στην έκθεση παρουσιάζονται 5 έργα µε την τεχνική του ψηφιδωτού  που ορίζουν για τον επισκέπτη µία διαδροµή.

ΡΟΗ 1 / Στη θέση της Κρήνης Αρσινόης 

Η Κρήνη Αρσινόη αποτελούσε τη βασική δεξαµενή νερού της αρχαίας πόλης όπου κατέληγε το νερό της πηγής Κεψύδρας. Το έργο ΡΟΗ 1 αναφέρεται στην ροή του νερού ως πηγή ζωής.

Διαστάσεις έργου: 70 εκ x 230 εκ. Ψηφίδες λευκού µαρµάρου και αλπακά σε ρητινούχο κονίαµα.

ΡΟΗ 2 / Στη θέση του Ιερού της Ίσιδας και του Σαράπη 

Το νερό είχε εξέχουσα σηµασία στο τυπικό της λατρείας των Αιγυπτίων θεών. Στο ιερό εντοπίστηκαν υπόγειες κρύπτες νερού και πολυάριθµες γυάλινες ψηφίδες ποικίλων χρωµάτων που προέρχονται από επιδαπέδια και εντοίχια ψηφιδωτά των υπέργειων χώρων του Ισείου. Το καθιστό άγαλµα της Ίσιδας που θηλάζει τον Ώρο αποτελεί σύµβολο του ξεκινήµατος της ζωής. Το έργο ΡΟΗ 2 παρουσιάζεται περίκλειστο και φωτίζεται από φωταγωγό. Διαστάσεις έργου: 98 εκ x 92 εκ. Ψηφίδες από υαλόµαζα, µάρµαρο και κεραµικά.

 

ΡΟΗ 3 / Στη θέση του Αρτεµίσιου

Στο Αρτεµίσιο, όπου βρισκόταν το άγαλµα της Αρτέµιδος Φωσφόρου γινόταν τελετή µύησης που σηµατοδοτούσε για τα νεαρά κορίτσια το πέρασµά τους στην τάξη των γυναικών. Οι µικρές µπρούντζινες ψηφίδες του εργου ΡΟΗ 3 φέγγουν αντανακλώντας το φως του ήλιου και µεταβάλλονται κατά την διάρκεια της ηµέρας σχολιάζοντας την ροή της ζωής. Διαστάσεις έργου: 100 εκ x 60 εκ. Ψηφίδες λευκού µαρµάρου και µπρούντζου, ρητινούχο κονίαµα και αυτούσιο κοµµάτι µαρµάρου.

ΡΟΗ 4 / Στη θέση του Ελληνιστικού Λουτρού.

Στα συντηρηµένα και αποκαταστηµένα ελληνιστικά ψηφιδωτά δάπεδα της Αρχαίας Μεσσήνης µπορεί κανείς να παρατηρήσει µεγάλες επιφάνειες καλυµµένες µε κονίαµα σε απόχρωση ρόδινη-καστανέρυθρη. Οι επιφάνειες αυτές δηλώνουν τα τµήµατα των ψηφιδωτών που έχουν καταστραφεί και παράλληλα συγκρατούν την υπόλοιπη επιφάνεια, διαφυλάσσοντας την ενότητα του έργου και προστατεύοντάς το από περαιτέρω φθορά.

Στο έργο ΡΟΗ 4 αντίστοιχες επιφάνειες λευκού κονιάµατος µορφοποιούν κυµµατισµούς υδάτινων αφρών. Διαστάσεις έργου: 300 εκ x 400 εκ. Ψηφίδες λευκού και µαύρου µάρµαρου και ρητινούχο κονίαµα.

 

ΡΟΗ 5 / Στην θέση της πηγής πριν την αρχή του Στάδιου.

Στο τελευταίο σηµείο της διαδροµής του νερού ο επισκέπτης µπορεί να ξεκουραστεί στο παγκάκι, στη σκιά ενός δέντρου.

Λίγο πιο κεί, εκβάλει πηγή µε πόσιµο τρεχούµενο νερό.

Οι αντανακλάσεις που δηµιουργώνται απ το µεταβαλλόµενο φώς του ήλιου πάνω στο νερό επεµβαίνουν πάνω στο σχέδιο του έργου και το µεταβάλουν. Το έργο ολοκληρώνεται από το τοπίο.

Διαστάσεις έργου: 130 εκ x 230 εκ. Μάρµαρο, µπρούντζος, ρητινούχο κονίαµα, φύλλο ανοξείδωτης λαµαρίνας, νερό.

  • Περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση στο Λέυκωµα  της Χ. Νάκου “Ακολουθώντας την διαδροµή του νερού”, Εκδόσεις ΑΓΡΑ και στον ιστότοπο https://christinanakou.gr/