Η ανάγκη για περαιτέρω αξιοποίηση του αεροδρομίου Καλαμάτας ήταν το κύριο θέμα της συνάντησης που πραγματοποιήθηκε μεταξύ του βουλευτή Μεσσηνίας Περικλή Μαντά και του νέου Διευθύνοντα Συμβούλου της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (Υπερταμείο), Γρηγόρη Δημητριάδη.
Ο κ. Μαντάς είχε τη δυνατότητα να ενημερώσει αναλυτικά τον κ. Δημητριάδη για την εξαιρετική πορεία που είχε τα τελευταία χρόνια το πολιτικό αεροδρόμιο της Καλαμάτας, σημειώνοντας αφενός το υψηλό επενδυτικό ενδιαφέρον που συνεχίζει να υπάρχει, αλλά και αφετέρου τα μεγάλα οφέλη που η αναβάθμισή του μπορεί να φέρει στην τοπική κοινωνία και οικονομία. Παράλληλα συζητήθηκαν οι αναπτυξιακές προοπτικές του αεροδρομίου, οι οποίες αν και ανακόπηκαν σε έναν βαθμό λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, ωστόσο αναμένεται να υπάρξει σταδιακή ανάκαμψη σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα. Τόσο ο βουλευτής, όσο και ο κ. Δημητριάδης συμφώνησαν ότι η αναβάθμιση του αεροδρομίου αποτελεί ένα αναγκαίο και πολλά υποσχόμενο έργο που βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες και για τον λόγο αυτό, το Υπερταμείο σχεδιάζει να αναλάβει σχετικές πρωτοβουλίες το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, ώστε να δρομολογηθεί η περαιτέρω αξιοποίησή του.
Σε αυτό το πλαίσιο συζητήθηκαν επίσης και οι πρωτοβουλίες στις οποίες έχει ήδη προχωρήσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και σχετίζονται με τις απαλλοτριώσεις, αλλά και με τον σχεδιασμό των έργων αναβάθμισης. Όσον αφορά στις πρώτες, αυτές αφορούν σε έκταση που παραχωρείται από το στρατιωτικό αεροδρόμιο προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες στάθμευσης των πολιτικών αεροσκαφών, έχουν προϋπολογισμό περίπου 500 χιλ. ευρώ και χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ ακολουθείται η διαδικασία του άρθρου 7Α, ώστε να υπάρξει ταχύτερη ολοκλήρωση της διαδικασίας. Για τα έργα αναβάθμισης και σύμφωνα με μελέτες της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, οι οποίες θα διαμορφώσουν και τη βάση συζήτησης κατά τη διαπραγμάτευση της σύμβασης παραχώρησης, προβλέπεται η επέκταση και αναδιαρρύθμιση του κτιρίου του αεροσταθμού, η επέκταση του δαπέδου στάθμευσης των αεροσκαφών, η αναβάθμιση του διαδρόμου και του τροχοδρόμου και ο εκσυγχρονισμός του ηλεκτρονικού δικτύου, της φωτεινής σήμανσης και του πύργου ελέγχου, με προϋπολογισμό 60-80 εκ. ευρώ.
Τέλος ειδική αναφορά πραγματοποιήθηκε στο Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο Πιλότων που σχεδιάζεται να αναπτυχθεί στις σημερινές εγκαταστάσεις της 120 ΠΕΑ. Ο κ. Μαντάς είχε τη δυνατότητα να συζητήσει με τον κ. Δημητριάδη για τις προϋποθέσεις που πρέπει να ισχύσουν, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή συνύπαρξη του πολιτικού με το στρατιωτικό αεροδρόμιο. Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν ότι με βάση τον σχεδιασμό που προωθείται από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας για τη λειτουργία του νέου Εκπαιδευτικού Κέντρου, δεν αναμένεται να προκύψει επιβάρυνση της λειτουργίας του πολιτικού αεροδρομίου.