Μέχρι πρότινος τα δημοσιεύματα του διεθνούς τύπου υποστήριζαν πως οι millennials δεν έμοιαζαν με τις προηγούμενες γενιές, αλλά τελικά η γενιά της χιλιετίας -τα παιδιά δηλαδή που γεννήθηκαν μεταξύ 1981 και 1997- δεν είναι τόσο διαφορετική όσο νομίζουμε.
Απλά οι millennials είναι φτωχότεροι από τους προγόνους τους σε μια επίμαχη φάση της ζωής τους καθώς η οικονομική κρίση συνέπεσε με τα πιο δημιουργικά τους χρόνια.
«Δεν έχουμε επαρκή στοιχεία που να αποδεικνύουν πως τα νοικοκυριά των millennials έχουν διαφορετικά γούστα όσον αφορά στην κατανάλωση από τις προηγούμενες γενιές στην αντίστοιχη ηλικία» αναφέρουν οι συγγραφείς της μελέτης Christopher Kurz, Geng Li and Daniel J. Vine.
«Οι millennials ξοδεύουν λιγότερα σε στέγη και φαγητό από τους γονείς τους αλλά περισσότερα στην εκπαίδευση» καταλήγει η μελέτη, η οποία αναλύει δεδομένα όπως το εισόδημα, το χρέος, η σπατάλη και δημογραφικούς παράγοντες μεταξύ διαφορετικών γενεών.
Έχει χυθεί πολύ μελάνι για το λάιφ στάιλ των millennials που δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς έξυπνο κινητό και πιστωτικές κάρτες. Έχουν χαρακτηριστεί ναρκισσιστές που εξαρτώνται οικονομικά από τους γονείς τους ακόμα και σε μεγάλη ηλικία, καθώς και για την αυξημένη τους ευαισθησία με αποτέλεσμα να έχουν αποκτήσει το παρατσούκλι snowflakes, «χιονονιφάδες».
Μόνο που τελικά όπως όλα δείχνουν η ιστορία επαναλαμβάνεται. Η μία γενιά χρεώνει στην επόμενη ένα πιο σπάταλο τρόπο ζωής δίχως απαραίτητα αυτό να τεκμηριώνεται.
Ένα ανάλογο ερώτημα όσον αφορά στα χαρακτηριστικά των γενεών είχε τεθεί πριν από 20 χρόνια όταν η σπατάλη των μεταπολεμικών Baby Boomer είχε συγκριθεί με τον τρόπο που ζούσε η Silent Generation – η Γενιά της Σιωπής, όσοι δηλαδή είχαν γεννηθεί μεταξύ των δύο Παγκοσμίων Πολέμων. Τότε, οι ερευνητές της εποχής παρείχαν στοιχεία σύμφωνα με τα οποία φαινόταν πως η κατανάλωση δεν είχε αυξηθεί τόσο όσο το εισόδημα τους.
Υπάρχουν τελικά λοιπόν χαμένες ή ευλογημένες γενιές; Μάλλον υπάρχουν μόνο άνθρωποι – προϊόντα ιστορικών περιόδων που καλούνται να προσαρμοστούν και να διαχειριστούν τα δεδομένα της εκάστοτε εποχής. Στο παρελθόν κάποιες μελέτες έχουν αποδώσει στους millennials έλλειψη φιλοδοξίας, δεδομένου πως γυρίζουν συστηματικά την πλάτη στις προαγωγές και στα μπόνους.
Για την ακρίβεια λένε πως τα παιδιά της χιλιετίας επιλέγουν απασχόληση με γνώμονα τη δημιουργικότητα και τη χρησιμότητα τους στην κοινωνία, αναζητώντας ένα νέο είδος καριέρας που θα τους παρέχει πρωτίστως τη δυνατότητα «να κάνουν τη διαφορά στην κοινωνία» και δευτερευόντως να κερδίσουν χρήματα. Και αυτό δεν μπορεί παρά να καθορίζει και το λάιφ στάιλ τους.
economistas.gr