Δευτέρα
23
Δεκέμβριος
TOP

Σε πλήρη τροχιά υλοποίησης το επενδυτικό πρόγραμμα της ΔΕΔΑ – Εντός του 2021 ξεκινούν οι εργασίες σε Πάτρα, Πύργο και Αγρίνιο

Σε πλήρη τροχιά υλοποίησης κινείται το επενδυτικό πρόγραμμα της ΔΕΔΑ με προϋπολογισμό που ξεπερνάει τα 300 εκατομμύρια ευρώ σε βάθος πενταετίας, όπως υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΔΑ Μάριος Τσάκας, μιλώντας σε διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα “Ανάπτυξη του Δικτύου Φυσικού Αερίου και Περιφερειακή Ανάπτυξη”.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο ίδιος, πρόκειται για το μεγαλύτερο πρόγραμμα ανάπτυξης δικτύου διανομής που υλοποιείται αυτή την στιγμή στην Ευρώπη, και μάλιστα με ιδιαίτερη σημασία για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας, αν αναλογιστεί κανείς ότι τέτοια έργα έχουν παγώσει στη χώρα από το 2007.

Στο σχεδιασμό της εταιρείας είναι η ανάπτυξη “πράσινων” δικτύων, δηλαδή δικτύων που θα πληρούν όλες τις τεχνικές προδιαγραφές ώστε να υποδεχθούν στο μέλλον βιομεθάνιο και υδρογόνο.

Βάσει του πενταετούς προγράμματος ανάπτυξης της εταιρείας, άμεσα αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες για την διείσδυση του φυσικού αερίου στην Δυτική Ελλάδα, με την ανάπτυξη δικτύων διανομής άνω των 210 χιλιομέτρων και τα οποία προβλέπεται να καλύψουν πλήθος νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Κατά την πρώτη φάση ανάπτυξης, Πύργος, Πάτρα και Αγρίνιο αποτελούν τις 3 πόλεις όπου οι εργασίες προγραμματίζεται να ξεκινήσουν μέσα στο 2021και να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2023.

Να σημειώσουμε ότι για την τροφοδότηση των εν λόγω πόλεων προκρίνεται η λύση του LNG μέσω βυτιοφόρων μέχρι να κατασκευαστεί ο αγωγός του ΔΕΣΦΑ από την Μεγαλόπολη προς την Πάτρα.

Ενδεικτικό του μακροχρόνιου σχεδιασμού της εταιρείας, οποίος περιλαμβάνει και την επέκταση του δικτύου και σε άλλες πόλεις πέραν των προαναφερόμενων, είναι η αναφορά του κυρίου Τσάκα ότι οι διαθέσιμες υποδομές αεριοποίησης και έκχυσης του LNG στο δίκτυο των πόλεων είναι με τέτοιο τρόπο κατασκευασμένες ώστε με την έλευση του αγωγού να μπορούν να μετεγκατασταθούν άμεσα και με ασφάλεια σε άλλες περιοχές όπου θα προκρίνεται η τροφοδοσία με LNG με βυτιοφόρα. Να προσθέσουμε ότι στο δεκαετές του ΔΕΣΦΑ περιλαμβάνεται η ανάπτυξη υποδομής LNG truck loading στη Ρεβυθούσα για την εξυπηρέτηση απομακρυσμένων δικτύων.

Τέλος, ο κύριος Τσάκας αναφέρθηκε εκτενώς στην αναπτυξιακή διάσταση των έργων, καθώς αναέμενεται να αποτελέσουν “πολλαπλασιαστές” θέσεων απασχόλησης τόσο κατά την δημιουργία τους όσο και από την άποψη της διάθεσης του φυσικού αερίου στις επιλεγμένες περιοχές και τον θετικό αντίκτυπο στο ενεργειακό κόστος των επιχειρήσεων, με ότι αυτό συνεπάγεται στο επενδυτικό και αναπτυξιακό τους πρόγραμμα.

ΠΗΓΗ