Με γεμάτη ατζέντα ανεβαίνει το υπουργείο Υποδομών στη ΔΕΘ μετά και τον χθεσινό ανασχηματισμό. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, έχοντας ένα μεγαλύτερο επιτελείο, με δύο τομεακούς υφυπουργούς και δύο Γενικούς Γραμματείς, θα παρουσιάσει στην προσεχή έκθεση τις δραστηριότητες του υπουργείου του.
Σύμφωνα με πληροφορίες, φέτος θα υπάρξει συμπαγής παρουσία του υπουργείου ΥΠΟΜΕ καθώς οι ΔΕΚΟ που θα παραστούν θα εντάσσονται σε ένα χώρο ούτως ώστε να μπορεί επικοινωνιακά να υπάρξει μία ενιαία εικόνα για το τι δράσεις υλοποιεί το παραγωγικό αυτό υπουργείο.
Σαφέστατα η Θεσσαλονίκη τίθεται σε πρώτο πλάνο και αυτό που αναμένεται με ενδιαφέρον είναι τι μέλει γενέσθαι με το Μετρό Θεσσαλονίκης. Με τον χρόνο να κυλά αντίστροφα και ιδιαίτερα σε σχέση με τις εργασίες στο σταθμό Βενιζέλου, αυτό που περιμένουν να ακούσουν οι Θεσσαλονικείς είναι αυτό που πολλάκις έχει δηλώσει ο κ.Καραμανλής, δηλαδή πως το Μετρό θα λειτουργήσει το 2023.
Παράλληλα πληροφορίες αναφέρουν πως τις επόμενες ημέρες αναμένεται να περάσει προς έγκριση από τη Διυπουργική το έργο για το φορέα λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ο ανάδοχος ο οποίος θα αναλάβει την λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης θα τρέξει το δίκτυο για περίπου 10 χρόνια. Είναι μια συνηθισμένη πρακτική που χρησιμοποιείται διεθνώς και παρόμοιες περιπτώσεις έχουμε στο Μετρό Κοπεγχάγης, στη Σιγκαπούρη, στις ΗΠΑ κ.α. Οι λόγοι που προκρίνεται αυτό το μοντέλο σχετίζονται με τον ανταγωνισμό, τον έλεγχο κόστους, τον εξορθολογισμό, την ευελιξία στη διαχείριση προσωπικού.
Επιπλέον έμφαση θα δοθεί στα έργα που θα μπουν σε ράγες υλοποίησης το επόμενο διάστημα τα οποία θα είναι τα δύο νέα ΣΔΙΤ που αφορούν το πρώτο την παράκαμψη Χαλκηδόνας και το δεύτερο τον άξονα Σέρρες-Αμφίπολη. Παραμένοντας στα οδικά αναμένεται να ακούσουμε για την ολοκλήρωση του έργου για το “ορφανό χιλιόμετρο” που ολοκληρώνει τον άξονα Θεσσαλονίκη-Μουδανιά-Κασσάνδρα αλλά και το Θέρμη-Γαλάτιστα που επίσης ολοκληρώνεται.
Νέα περιμένουμε για το flyover και τον διαγωνισμό-ΣΔΙΤ που τρέχει. Σύμφωνα με πηγές κοντά στην υπόθεση, είναι θέμα χρόνου πριν περάσουμε στην διαδικασία της κατάθεσης προσφορών από τους συμμετέχοντες, πιθανότατα μέχρι τα τέλη του έτους ή και συντομότερα. Η τελική φάση του διαγωνισμού θα κρίνει ποιος όμιλος θα αποκτήσει ένα από τα πιο ελκυστικά συμβόλαια στον χώρο των κατασκευώv. Το έργο για τη Θεσσαλονίκη είναι εξαιρετικής σημασίας μιας και εκιμάται ότι θα αποσυμφορήσει τον υφιστάμενο άξονα και θα μεγαλώσει την δυνατότητα της καθημερινής μετακίνησης μέσω αυτού προς τα νότια του νομού και τη Χαλκιδική.
Ενδιαφέρον θα έχει και η τοποθέτηση για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, μιας και ο διαγωνισμός προχωρά έχοντας ήδη ανακηρυχθεί η Κ/Ξ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- EGIS Projects ως προτιμητεός επενδυτής. Ο υπουργός ΥΠΟΜΕ έχει εκφράσει την υποστήριξη του σε αυτή την παραχώρηση και τα οφέλη της.
Αυτό που επίσης θα έχει ενδιαφέρον είναι οι νέες εξαγγελίες που θα αφορούν τη Θεσσαλονίκη και το γενικό πλαίσιο υποδομών της περιοχής της Μακεδονίας και της Θράκης. Σε αυτό αναμένεται να παίξει πρωτεύοντα ρόλο το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη με τον διαγωνισμό να είναι προ των πυλών αλλά και το έργο για το City Train ή αλλιώς το έργο για τον Προαστιακό στη Δυτική Θεσσαλονίκη.