Παρασκευή
27
Σεπτέμβριος
TOP

Προσπάθειες Πτωχού για να τρέξουν τα μεγάλα αρδευτικά έργα -«Κλειδί» για το Φιλιατρινό ο φορέας διαχείρισης -Ποιος ο σχεδιασμός για τα φράγματα

Το είχε δηλώσει προεκλογικά “πως πρώτο στην ατζέντα για εμάς είναι η διαχείριση των υδάτων”. Κάποιοι τότε ίσως και να… αναρωτιούνταν το τι ακριβώς λέει ο Δημήτρης Πτωχός. Η πραγματικότητα όμως απέδειξε -και μετά από το εξαιρετικά άνυδρο 9μηνο της χρονιάς- πως η υπόθεση διαχείριση των υδάτων ήταν μια ξεχασμένη και μπλοκαρισμένη υπόθεση σε όλα τα επίπεδα.

Με το πρόβλημα αυτό -μετά το δημογραφικό- να είναι για την Πελοπόννησο το πλέον κυρίαρχο, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου όλο αυτό το διάστημα έτρεξε σε διάφορα επίπεδα προκειμένου να ενεργοποιήσει τις σχετικές διαδικασίες και πλέον να μιλάμε για προκηρύξεις, διαγωνισμούς και έργα. Και η προσπάθεια αυτή είναι πολυεπίπεδη, όπως και το ίδιο το πρόβλημα… Από το να μπει τάξη στο πεδίο των ενεργοβόρων οργανισμών που σχετίζονται με την άρδευση (μην ξεχνάμε τα όσα δρομολογούνται με την ενεργειακή κοινότητα δείτε εδώ), ακόμη με παρεμβάσεις στα δίκτυα ΤΟΕΒ και ΓΟΕΒ (δείτε εδώ), αλλά κυρίαρχα με τα έργα τα μεγάλα έργα.

Κρίσιμα έργα άρδευσης όπως ο διαγωνισμός για τα δίκτυα του φράγματος της λεκάνης του Φιλιατρινού στη Μεσσηνία, το αρδευτικό δίκτυο Τιρνάσσου, η πρόοδος στη διαγωνιστική διαδικασία για την κατασκευή του φράγματος Κελεφίνας στη Λακωνία, η πρόοδος στο φράγμα του Ασωπού, καθώς και τα έργα μεταφοράς και διανομής νερού άρδευσης από τα δίκτυα του Αναβάλου στον Δήμο Ερμιονίδας στην Αργολίδα, είναι στην καθημερινή ατζέντα της πίεσης και των ενεργειών για να υπάρξουν εξελίξεις.

Αυτά μάλιστα τέθηκαν επί τάπητος με χρονοδιαγράμματα στην συνάντηση που είχε στην Αθήνα ο Δ. Πτωχός με τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο, με αντικείμενο τον σχεδιασμό και την εξέλιξη σημαντικών έργων υποδομής για την Περιφέρεια Πελοποννήσου. Στη συζήτηση κυριάρχησαν τα έργα που αφορούν τις εγγειοβελτιωτικές υποδομές, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και την ανάπτυξη της περιοχής.

Επειδή ωστόσο το θέμα δεν είναι μόνον να ξεκινήσουν ή να τρέξουν τα έργα, που σταδιακά το ένα μετά το άλλο ξεμπλοκάρουν -όσα δηλαδή δεν έγιναν τόσα χρόνια γίνονται σε 9 μήνες- το ζήτημα είναι και να δρομολογηθεί η επόμενη μέρα. Για παράδειγμα στην περίπτωση του Φιλιατρινού, όλοι συζητούν και πιέζουν στο να μπουν σε τροχιά υλοποίησης τα δίκτυά του, με το επόμενο ορόσημο να είναι στις 20 Νοεμβρίου. Ωστόσο το κρίσιμο θέμα είναι το πως θα… λειτουργήσει. Έτσι στις επαφές με Ταχιαό οι ενέργειες για την ίδρυση φορέα διαχείρισης για το Φιλιατρινό μπήκαν σε πρώτο πλάνο.

Από την άλλη, στο πεδίο των συγκοινωνιακών έργων, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην παράκαμψη των οικισμών Σκάλας και Βλαχιώτη. Συζητήθηκε, επίσης, η βελτίωση της Εθνικής Οδού Σπάρτης – Γυθείου, με στόχο την ολοκλήρωση των μελετών στο τμήμα Πυρί – Γύθειο, καθώς και οι μελέτες για σημειακές επεμβάσεις στην Εθνική Οδό Κόρινθος – Σοφικό – Αρχαία Επίδαυρος, με τη μελέτη να ολοκληρώνεται από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας.

Όπως αναφέρεται και στην ανακοίνωση: “Η στενή συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κρίνεται καθοριστική για την επιτάχυνση της υλοποίησης των έργων και την επίτευξη των αναπτυξιακών στόχων της Περιφέρειας Πελοποννήσου”.