
Ως ένα έργο «Εθνικής εμβέλειας» χαρακτήρισε το παραδοτέο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας. Πρόκειται για το σκέλος από τον Πύργο έως τον Αλισσό, το οποίο εγκαινιάστηκε παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Μιλώντας στην τηλεόραση BEST ο κ. Δήμας τόνισε την «άριστη συνεργασία με την κοινοπραξία, με τις κατασκευάστριες εταιρείες και έγινε πράγματι πάρα πολύ σημαντική δουλειά. Και πολύ καλή προσπάθεια από όλους ώστε να μπορέσουμε να έχουμε αυτό το αποτέλεσμα που είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος». Το υπόλοιπο τμήμα, των 10 χιλιομέτρων, ως το Μιντιλόγλι αναμένεται μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου.
Ο Υπουργός Υποδομών υπογράμμισε πως σε αυτό το έργο κύριο ζητούμενο δεν είναι απλώς η ταχύτερη πρόσβαση, αλλά η προστασία της ανθρώπινης ζωής, λόγω του αιματηρού παρελθόντος της παλαιάς εθνικής οδού. «Από τον Δεκέμβρη του 2023 και μετά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εφαρμόζει αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας στην Παλαιά Εθνική Οδό Πατρών – Πύργου όπου μηδενίσαμε τις μετωπικές συγκρούσεις, έχουμε μειώσει κατά 85% τα τροχαία ατυχήματα». Το εν λόγω έργο σηματοδότησε, ωστόσο, και μια άλλη κρίσιμη παράμετρο: την αποτελεσματικότητα των παραχωρήσεων. «Το μοντέλο των παραχωρήσεων έχει αποδειχθεί ένας πολύ πρακτικός και ουσιαστικός τρόπος, ώστε να μπορέσουμε να προχωρήσουμε σημαντικά δημόσια έργα σε πιο γρήγορο χρονικό διάστημα».
Η μεγάλη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου εγείρει το ερώτημα κατά πόσο είναι αποδεκτό για την κοινωνία να περιμένει ακόμη και 20 χρόνια για παρεμβάσεις που αφορούν βασικές ανάγκες της καθημερινότητας των πολιτών. «Είναι ένα έργο εθνικής εμβέλειας(…) Από σήμερα νομίζω ότι παύει να είναι ένα γεφύρι της Άρτας και είναι ένας σύγχρονος ασφαλής αυτοκινητόδρομος για όλους μας.»
ΠΥΡΓΟΣ -ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ -ΤΣΑΚΩΝΑ: Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ
Το βλέμμα πλέον στρέφεται στην επόμενη μεγάλη πρόκληση: το τμήμα Πύργος–Καλό Νερό–Τσακώνα. Οι προσδοκίες είναι υψηλές, καθώς πλησιάζει η έναρξη των διαβουλεύσεων με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το τι μέλλει γενέσθαι. «Ναι, ξεκινάμε πλέον τις συζητήσεις και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και με όλους τους υπόλοιπους φορείς και εξετάζουμε διαφορετικά σενάρια για το πώς μπορούμε να κάνουμε την επέκταση από τον Πύργο – Καλό Νερό – φτάνοντας μέχρι τη Τσακώνα, με αποτέλεσμα να συνδέσουμε τους δύο αυτοκινητοδρόμους της Πελοποννήσου»
Επί τάπητος το μοντέλο που μπορεί να αναδειχθεί ως το πλέον βιώσιμο όπως ανέφερε ο Υπουργός. «Στόχος ήταν να μπορέσουμε να ξεκινήσουμε τις συζητήσεις, να δούμε ποιο είναι το καλύτερο πλάνο, ποιο οικονομικό μοντέλο θα είναι βιώσιμο, ώστε να μπορέσουμε να ξεκινήσουμε όλες τις διαδικασίες που απαιτούνται».
ΣΕ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ
ΝΕΡΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
Ψηλά στην ατζέντα και τα αρδευτικά έργα σε μια περιφέρεια όπως η Πελοπόννησος όπου τα απότοκα της κλιματικής αλλαγής, όπως η λειψυδρία, αποτελούν ενεργή απειλή. Την τελευταία διετία το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί σημαντικά έργα αρδευτικά και αντιπλημμυρικά και, όπως είπε ο κ. Δήμας, «έχουμε πολλά έργα τα οποία προσπαθούμε να τα ξεκολλήσουμε, να υλοποιηθούν με πολύ πιο ταχύτερους ρυθμούς από ό,τι συνέβαινε στο παρελθόν και βεβαίως κάποια από αυτά αφορούν και την περιφέρεια Πελοποννήσου αλλά και την περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος… Είναι προτεραιότητα διότι και τα τελευταία χρόνια είχαμε δύσκολες χρονιές με την ανομβρία αλλά σε κάθε περίπτωση η ορθολογική διαχείριση των υδάτων πόρων είναι προτεραιότητά μας».