Τρίμηνη απαγόρευση στις προσφορές «1+1 δώρο», τα εκπτωτικά κουπόνια, τις πολυσυσκευασίες με επιπλέον προϊόν, τις συνδυαστικές προσφορές και τις δωροεπιταγές βάζει η Υπουργική Απόφαση του Κώστα Σκρέκα που δημοσιεύτηκε πριν λίγο στο ΦΕΚ.
Βασική προϋπόθεση για να «κοπούν» οι εν λόγω προσφορές για διάστημα τριών μηνών είναι να έχουν προηγηθεί ανατιμήσεις, όπως ορίζεται στην πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση για την καταπολέμηση της ακρίβειας (άρθρο 38 του νόμου 5082/2024).
Συγκεκριμένα, δεν επιτρέπονται οι ακόλουθες προωθητικές ενέργειες:
α) Η πώληση προϊόντος για το οποίο δηλώνεται με οποιονδήποτε τρόπο ότι πωλείται σε χαμηλότερη τιμή από οποιαδήποτε τιμή αναφοράς (λ.χ. έκπτωση ή προσφορά),
β) η πώληση προϊόντος για το οποίο δηλώνεται με οποιονδήποτε τρόπο ότι πωλείται σε συσκευασία που περιέχει επιπλέον ποσότητα ως «δώρο» για τον καταναλωτή,
γ) η πώληση πολυσυσκευασίας, αποτελούμενης από περισσότερα του ενός όμοια μεταξύ τους συσκευασμένα προϊόντα, για την οποία δηλώνεται με οποιοδήποτε τρόπο ότι εμπεριέχει μία ή περισσότερες συσκευασίες «ΔΩΡΟ» ή ότι προσφέρεται σε χαμηλότερη τιμή από οποιαδήποτε τιμή αναφοράς (λ.χ. έκπτωση ή προσφορά),
δ) η πώληση προϊόντος για το οποίο δηλώνεται ότι πωλείται μαζί με άλλο, διαφορετικό, προϊόν ως «ΔΩΡΟ»,
ε) η πώληση προϊόντος με έκπτωση ή προσφορά που παρέχεται από εκπτωτικό κουπόνι, δωροεπιταγή, πόντους αγορών ή άλλα συστήματα επιβράβευσης (λ.χ. loyalty cards),
στ) η συμμετοχή σε οποιοδήποτε φυλλάδιο ή διαφήμιση λιανοπωλητή που αναφέρει ή υπονοεί ότι το προϊόν προσφέρεται σε συμφέρουσα για τον καταναλωτή τιμή (π.χ. αναφορές όπως «μόνο», «best value», «εξαιρετική τιμή», «ευκαιρία»).
Η απαγόρευση αυτή έχει εφαρμογή και για προϊόντα που εισάγονται για πρώτη φορά στην αγορά, με την ίδια ή άλλη ονομασία, με την ίδια ή άλλη συσκευασία, και διαφορετικό ραβδωτό κωδικό είδους (barcode):
α) Μετά την απόσυρση άλλου προϊόντος της ίδιας επιχείρησης με τις ίδιες ή παραπλήσιες ιδιότητες ή
β) εμπεριέχουν μικρότερη ή μεγαλύτερη ποσότητα, κατά 50%, από άλλο όμοιο η παραπλήσιο προϊόν που διαθέτει η ίδια επιχείρηση στην αγορά, με αυξημένη τιμή μονάδας, ή
γ) διατίθενται από άλλη νέα επιχείρηση που συνεργάζεται ή συνδέεται με επιχείρηση που ήδη διαθέτει στους καταναλωτές προϊόντα της ίδιας κατηγορίας από την έναρξη ισχύος της παρούσας.
Όσον αφορά τις εκπτώσεις επί τιμολογίου, δηλαδή εκπτώσεις που αναγράφονται στο τιμολόγιο πώλησης των προϊόντων από την επιχείρηση στον λιανοπωλητή και πιστωτικά τιμολόγια που εκδίδονται από την επιχείρηση προς το λιανοπωλητή, η υπουργική απόφαση προβλέπει πως αυτό το μέτρο θα πρέπει να εφαρμόζεται σε 12 κατηγορίες:
Απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων (σε σκόνη, υγρό ή ταμπλέτες)
Απορρυπαντικά ρούχων για πλύσιμο στο χέρι
Απορρυπαντικά πλυντηρίου πιάτων (σε σκόνη, υγρό ή ταμπλέτες)
Απορρυπαντικά για πλύση πιάτων και σκευών στο χέρι
Καθαριστικά επιφανειών παντός είδους
Χλωρίνες
Σαμπουάν και conditioner
Αφρόλουτρα
Σαπούνια σε υγρή μορφή
Σαπούνια σε στερεά μορφή
Οδοντόκρεμες
Βρεφικές και παιδικές πάνες
Σχετικά με το μέτρο των «καθαρών τιμών από το χωράφι στο ράφι» για οπωροκηπευτικά και κρέατα, οι προμηθευτές θα πωλούν σε καθαρές τιμές και θα προβλέπεται πιστωτικό τιμολόγιο έως 3% για επιστροφή προϊόντων ή για φύρα προϊόντος. Το εν λόγω μέτρο αφορά έξι κατηγορίες προϊόντων:
Νωπά φρούτα (μη επεξεργασμένα)
Νωπά λαχανικά (μη επεξεργασμένα)
Νωπό μοσχάρι (μη επεξεργασμένο, εξαιρουμένης της κοπής)
Νωπό χοιρινό (μη επεξεργασμένο, εξαιρουμένης της κοπής)
Νωπό κοτόπουλο (μη επεξεργασμένο, εξαιρουμένης της κοπής)
Νωπά ψάρια (μη επεξεργασμένο, εξαιρουμένης της κοπής).
Πηγή: ot.gr