Ελαφρά μειωμένο το ποσοστό των Ευρωπαίων που σχεδιάζει να ταξιδέψει τους επόμενους μήνες, διπλασιάσθηκε όμως το ποσοστό αυτών που ανησυχούν για τα ακραία καιρικά φαινόμενα
Κλιματολογικές συνθήκες
Ωστόσο οι κλιματολογικές συνθήκες έχουν καθοριστική σημασία για το πού επιλέγουν να ταξιδέψουν οι Ευρωπαίοι. Ο ευχάριστος καιρός συνεχίζει να αποτελεί το κορυφαίο κριτήριο για την επιλογή ενός προορισμού, το οποίο αναφέρεται από το 19% των ερωτηθέντων ως ο πιο σημαντικός παράγοντας.
Ταυτόχρονα οι Ευρωπαίοι ανησυχούν όλο και περισσότερο για τις επιπτώσεις των ακραίων καιρικών φαινομένων στα ταξιδιωτικά τους σχέδια. Το 14,2% το αναφέρει πλέον ως πρωταρχική ανησυχία, έναντι του 7% από την προηγούμενη έρευνα που διεξήχθη τον Μάιο του 2023.
Η Ελλάδα
Ένα άλλο εύρημα της έρευνας που αφορά τη χώρα μας είναι ότι παραμένει στην πέμπτη θέση ως προορισμός με το 4,4% των ερωτώμενων να την προτιμά. Στην πρώτη θέση είναι η Γαλλία (7,4%) ακολουθεί η Ιταλία (7,0%) η Ισπανία (6,8%) και η Γερμανία (5,7%).
Ωστόσο και οι πέντε προορισμοί καταγράφουν μείωση σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο (Γαλλία 10,9%, Ισπανία 9,3%, Ιταλία 9,1%, Γερμανία 7,0% και Ελλάδα 6,4%).
Επίσης οι τουρίστες αγκαλιάζουν στρατηγικές εξοικονόμησης χρημάτων και ταξίδια εκτός τουριστικής περιόδου μπροστά στην αύξηση των τιμών.
Οικονομικές πιέσεις
Εν μέσω της αύξησης του ταξιδιωτικού κόστους, οι οικονομικές πιέσεις επηρεάζουν τη συμπεριφορά των Ευρωπαίων ταξιδιωτών πριν και κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους. Το 22% των ερωτηθέντων ανέφερε την αύξηση του κόστους ως τη μεγαλύτερη ανησυχία τους γύρω από τα ταξίδια, ενώ το 16% ανησυχεί για τα προσωπικά του οικονομικά.
Παρ’ όλα αυτά, το 71% των Ευρωπαίων επιλέγουν είτε να διατηρήσουν είτε να αυξήσουν τις ταξιδιωτικές τους δαπάνες. Η πρόθεση για πολλαπλά ταξίδια είναι υψηλή (54%) και ο αριθμός των Ευρωπαίων που σχεδιάζουν να δαπανήσουν περισσότερα από 1.500 ευρώ ανά ταξίδι έχει αυξηθεί σημαντικά (+7%) σε σύγκριση με πέρυσι.
Όμως προκειμένου να ελαχιστοποιήσουν τις επιπτώσεις των οικονομικών περιορισμών, οι ταξιδιώτες δίνουν μεγάλη σημασία στην οικονομική προσιτότητα κατά τον προγραμματισμό των διακοπών. Το 22% των ερωτηθέντων στην έρευνα ενδιαφέρεται για ταξίδια εκτός εποχής, το 13% εξετάζει το ενδεχόμενο να επισκεφθεί πιο προσιτούς προορισμούς και ένα επιπλέον 13% σχεδιάζει να επωφεληθεί από τις έγκαιρες κρατήσεις πτήσεων και δραστηριοτήτων. Κατά τη στιγμή της έρευνας, μόνο το 22% των ταξιδιωτών είχε κλείσει πλήρως το ταξίδι του, ενώ το 23% άφηνε κάποιες από τις επιλογές του ανοιχτές για μεταφορά ή διαμονή. Αυτό μπορεί να υποδηλώνει την επιθυμία να επωφεληθούν από τις προσφορές της τελευταίας στιγμής.
Εξοικονόμηση χρημάτων
Οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες δείχνουν επίσης μεγάλο ενδιαφέρον για στρατηγικές εξοικονόμησης χρημάτων κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στους προορισμούς τους. Το 17% των ερωτηθέντων στην έρευνα σχεδιάζει να μειώσει τα ψώνια, το 15% δηλώνει ότι θα ξοδέψει λιγότερα χρήματα για διαμονή και φαγητό και το 12% σχεδιάζει να επωφεληθεί από τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή τις υπηρεσίες ενοικίασης ποδηλάτων.
Η πλειονότητα των Ευρωπαίων ταξιδιωτών σχεδιάζει είτε ένα ταξίδι αναψυχής (69%) είτε σκοπεύει να επισκεφθεί οικογένεια και φίλους (15%). Υπάρχει επίσης μια μικρή αύξηση στα επαγγελματικά ταξίδια, με το 8% να σχεδιάζει να ταξιδέψει για λόγους εργασίας, σημειώνοντας αύξηση 3% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.
Περιβαλλοντικές ανησυχίες
Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες μπορεί επίσης να επηρεάζουν την επιλογή των μέσων μεταφοράς των Ευρωπαίων κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους. Αν και οι πτήσεις παραμένουν η πρώτη επιλογή για τους μισούς από τους ερωτηθέντες (50%), ένας αυξανόμενος αριθμός Ευρωπαίων επιλέγει πιο πράσινους τρόπους μεταφοράς. Το 17% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τρένο ή λεωφορείο κατά τη διάρκεια του επόμενου ταξιδιού του, μια αξιοσημείωτη αύξηση κατά 5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Εν τω μεταξύ, ο αριθμός των ταξιδιωτών που σχεδιάζουν να οδηγήσουν κατά τη διάρκεια των διακοπών τους έχει μειωθεί κατά 7%.
Ο πρόεδρος της ETC
Σχολιάζοντας τα ευρήματα, ο Miguel Sanz, πρόεδρος της ETC, δήλωσε: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που βλέπουμε ότι οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στις ταξιδιωτικές τους δαπάνες, ακόμη και υπό το φως των συνεχιζόμενων ανησυχιών για την αύξηση του κόστους ταξιδιού. Οι τρέχουσες τάσεις παρουσιάζουν αισιόδοξες προοπτικές για τον ευρωπαϊκό τουρισμό τους επόμενους μήνες, αποδεικνύοντας την ανθεκτικότητά του στις παγκόσμιες οικονομικές προκλήσεις. Για να επωφεληθεί πλήρως από την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, ο κλάδος θα πρέπει να παρακολουθεί προσεκτικά και να προβλέπει τις αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών και να προσαρμόζει ανάλογα τις προσφορές του»’.
Πηγή: ot.gr