![](https://best-tv.gr/wp-content/uploads/2024/12/XRHMATA-1-950x533.jpg)
Η επικείμενη εκδίκαση της προσφυγής της ΑΔΕΔΥ στο Συμβούλιο της Επικρατείας στις 6 Ιουνίου 2025 με στόχο την επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού στο Δημόσιο έχει ανακινήσει τον όλο δημόσιο διάλογο περί αυτού και, συνεπώς, χρειάζονται κάποιες διευκρινίσεις.
Πρώτον, στις 6 Ιουνίου 2025, θα διεξαχθεί η πρότυπη δίκη από πλευράς ΣτΕ για τον 13ο και 14ο μισθό στο Δημόσιο. Συνεπώς, πιθανότατα, δεν θα εκδοθεί στις 6 Ιουνίου 2025, ούτε φυσικά δημοσιευθεί οποιαδήποτε απόφαση του ΣτΕ. Η έκδοση και μετέπειτα, η δημοσίευση της απόφασης μπορεί να χρειαστεί αρκετούς μήνες μετά το Ιούνιο του 2025.
Δεύτερον, την ίδια προσφυγή είχε εκδικάσει το ΣτΕ το 2014 και η απόφαση ήταν απορριπτική. Κοινώς δεν έκανε δεκτό το αίτημα των δημοσίων υπαλλήλων για επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού στο Δημόσιο. Και όχι μόνο αυτό, αλλά ξέκοψε το ενδεχόμενο αναδρομικής επιστροφής τους από τη στιγμή της εφαρμογής της περικοπής τους (δηλαδή από την περιόδο 2010 – 2013 οπότε καταργήθηκαν σταδιακά για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους), αν και η ΑΔΕΔΥ υποστηρίζει πως σε περίπτωσης δικαστικής δικαίωσης των δημοσίων υπαλλήλων, αυτή θα πρέπει να έχει αναδρομική ισχύ.
Τρίτον, το κόστος σε ετήσια βάση, επαναφοράς του 13ου και 14ου μισθού στο Δημόσιο, ανέρχεται στα 2,1 δισ. ευρώ κατά πρόσφατη δήλωση του ίδιου του υφυπουργού Οικονομικών, Θάνου Πετραλιά, στη Βουλή και ισοδυναμεί με αύξηση 15% (σε 12μηνη βάση) της μισθολογικής δαπάνης του δημοσίου.
Διαβάστε περισσότερα στο ρεπορτάζ του newsit.gr πατώντας εδώ