“Άλλα λόγια να… αγαπιόμαστε” ή κατά προτίμηση (με βάση και τα… παιχνίδια των εταιρειών) “δυό λαλούν και τρεις χορεύουν” απάντησε η κυβέρνηση δι… αντιπροσώπου -την ΑΠΑ- στον βουλευτή Μεσσηνίας της ΝΔ Περικλή Μαντά, που είχε θέσει τις σοβαρές διαστάσεις και τα προβλήματα που ανακύπτουν για την διακοπή της αεροπορική σύνδεσης με την Θεσσαλονίκη, που πάει σε… βάθος χρόνου.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«Καλαμάτα-Θεσσαλονίκη: “Αναζητούμε λύσεις με τις αεροπορικές εταιρίες”,
απαντά η κυβέρνηση στον Π. Μαντά»
«Στόχος η σταθερή διασύνδεση των δύο πόλεων σε βάθος χρόνου»
Σε νέο κύκλο διαβούλευσης και εξεύρεσης λύσεων μπαίνει η κυβέρνηση με τις αεροπορικές εταιρίες, με στόχο τη σταθερή διασύνδεση σε βάθος χρόνου της Καλαμάτας με τη Θεσσαλονίκη. Αυτό προκύπτει από όσα αναφέρονται σε απάντηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην κοινοβουλευτική ερώτηση που υπέβαλε για το θέμα ο βουλευτής Μεσσηνίας Περικλής Μαντάς.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται από την πλευρά της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) που είναι αρμόδια για τη διαγωνιστική διαδικασία, «η ΑΠΑ σε συνεργασία με το ΥΠΥΜΕ [σημ. υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών] εξετάζει τα πιθανά ενδεχόμενα και προετοιμάζει εκ νέου διαβούλευση με την αεροπορική αγορά», προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα ζητήματα για τα οποία η διαδικασία κηρύχθηκε άγονη δύο φορές χωρίς να υπάρξει επιτυχημένη ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την αποκλειστική παραχώρηση της γραμμής Καλαμάτας-Θεσσαλονίκης. Η Αρχή επίσης κάνει λόγο για «ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια» που ισχύουν παγκοσμίως και για «πλαίσιο ελεύθερης αγοράς» που διέπει τις αεροπορικές εταιρίες και τους αντίστοιχους διαγωνισμούς, περιβάλλον που επιτρέπει ελεύθερα στις εταιρίες να επιλέγουν προορισμούς, συχνότητα δρομολογίων και ναύλους, με βάση το εμπορικό τους συμφέρον και τις επιχειρησιακές τους δυνατότητες.
Επιπλέον στην απάντηση προς τον κ. Μαντά σημειώνεται ότι «στη γραμμή Καλαμάτα-Θεσσαλονίκη, καθόσον θεωρήθηκε ζωτικής σημασίας για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της περιοχής, έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας», δηλ. άγονης γραμμής. Επίσης αναφέρεται ότι κατά το περασμένο καλοκαίρι η γραμμή λειτουργούσε από τον προηγούμενο αερομεταφορέα «με δικαίωμα αποκλειστικότητας και χωρίς αντιστάθμισμα», ενώ ο πρόσφατος ηλεκτρονικός διαγωνισμός που δεν προσέλκυσε τελικά το επιχειρηματικό ενδιαφέρον των αεροπορικών εταιριών, προέβλεπε οικονομικό αντιστάθμισμα 277.640 ευρώ ανά έτος και συνολικά 1.110.560 ευρώ για τη τετραετία 2023-2027, στοιχείο που τεκμηριώνει την ισχυρή βούληση της κυβέρνησης να υπάρξει θετική εξέλιξη στην παραχώρηση της γραμμής.
Για το ζήτημα είχε δραστηριοποιηθεί το προηγούμενο διάστημα ο βουλευτής Μεσσηνίας Περικλής Μαντάς, σημειώνοντας ότι οι δύο άγονες δημοπρασίες ήταν πισωγύρισμα και πλήγμα για τη Μεσσηνία, δεδομένου ότι υπονομεύονται οι προσπάθειες για διεύρυνση και μεγιστοποίηση της τουριστικής περιόδου, αλλά και για ενίσχυση της εξωστρέφειας του νομού μέσα από τη διαρκή προβολή του. Παράλληλα όσοι Μεσσήνιοι ζουν, φοιτούν ή εργάζονται στη βόρεια Ελλάδα, καθώς και όσοι προέρχονται από τις περιοχές αυτές και φοιτούν στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου έχασαν έναν εύκολο και πρακτικό τρόπο μετάβασης από τη μία περιοχή στην άλλη, γεγονός που μειώνει σε έναν βαθμό την ελκυστικότητα των πανεπιστημιακών τμημάτων που λειτουργούν τόσο στη Μεσσηνία όσο και σε κοντινές πόλεις.