Παρασκευή
22
Νοέμβριος
TOP

Για ισχυρή ζήτηση το καλοκαίρι προετοιμάζονται οι αεροπορικές

Πώς διαμορφώνεται η στρατηγική της Aegean που επαναφέρει 15 δρομολόγια από και προς την Αθήνα

Τα τελευταία χρόνια, ιδίως μετά την εκδήλωση της πανδημίας τέλη Δεκεμβρίου 2019 στην Κίνα, το απρόβλεπτο έχει καθιερωθεί ως ένα από τα βασικά συστατικά του modus operandi για τον κλάδο των αερομεταφορών. Όχι άδικα εάν ληφθεί υπόψη ότι τη στιγμή που η Covid-19 ξεκίνησε να τίθεται υπό έλεγχο, η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία, ανατρέποντας ξανά τα δεδομένα στην παγκόσμια και ελληνική οικονομία. Παρά όμως, τον πόλεμο επί ευρωπαϊκού εδάφους, το βασικό σενάριο των αεροπορικών εταιρειών, εντός κι εκτός Ελλάδας, για το φετινό καλοκαίρι περιλαμβάνει την επιστροφή της δραστηριότητας στα επίπεδα του 2019. Το στίγμα αυτό έδωσε ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης, κατά την τηλεδιάσκεψη αναλυτών της περασμένης Τρίτης για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2021, σημειώνοντας ότι, εάν κι εφόσον δεν εμφανιστεί κάποιος απρόβλεπτος εξωγενής παράγοντας κρίσης, οι επιδόσεις της φετινής τουριστικής περιόδου θα αγγίξουν τα επίπεδα του 2019.

Το φετινό καλοκαίρι η αεροπορική θα προσφέρει μέχρι 15,2 εκατ. θέσεις, επαναφέροντας περίπου 15 δρομολόγια που είχε αναστείλει λόγω της πανδημίας από το αεροδρόμιο της Αθήνας. Σε αυτά ανήκουν το Αμάν, το Μπάρι, η Βασιλεία – Μιλούζ, το Ανόβερο, η Ίμπιζα, η Τζέντα, η Πάφος, το Παλέρμο, η Ποντγκόριτσα, η Τυνησία, η Βαλένθια, το Ζάγκρεμπ, η Φλωρεντία, το Μπιλμπάο, η Κολωνία, το Κουβέιτ και το Όσλο. Η Aegean επιδιώκει αυξημένη, φέτος, πληρότητα αεροσκαφών σε ποσοστό της τάξεως του 75%, γεγονός που θα οδηγήσει σε εκτιμώμενη βελτίωση των εσόδων ανά πτήση από 12% έως 14%. Ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί μέσω της αντιστάθμισης του συναλλαγματικού κινδύνου, αλλά και της αντιστάθμισης κινδύνου καυσίμου που αντιστοιχεί στο 50% και 5% των αναγκών για φέτος και το 2023 αντίστοιχα.

Η στρατηγική αυτή της αεροπορικής έχει ως κοινό παρονομαστή την αναδιάρθρωση του στόλου της, που ξεκίνησε το 2017, περιλαμβάνοντας την προσθήκη, φέτος, εννέα ATR72-600 και 12 νέων Airbus (Α320 και 321neo). Ως εκ τούτου, το τρίτο τρίμηνο, το 40% της προσφερόμενης χωρητικότητας θα προέρχεται από τα νέα Airbus και τα ATR72-600, με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται στο 75% μέχρι το τέλος της χρονιάς. Την ίδια στιγμή, η μείωση του δανεισμού κατά 100 εκατ. ευρώ, τα ταμειακά διαθέσιμα ύψους 475 εκατ. ευρώ, οι προπωλήσεις εισιτηρίων που κυμαίνονται από 80% έως 83% του 2019, η εμφάνιση θετικών λειτουργικών ροών από τα μέσα Φεβρουαρίου-πέρυσι αυτό κατέστη εφικτό τον Μάιο- σε συνδυασμό με την αυξημένη ζήτηση για θέσεις business προοιωνίζουν ότι η φετινή χρονιά θα είναι η τελευταία ζημιογόνος για την Aegean, όπως ανέφερε ο κ. Βασιλάκης. Αυτό με δεδομένο ότι οι ζημίες της τάξεως των 72 εκατ. ευρώ αναλογικά με τα έσοδα ύψους 675 εκατ. ευρώ είναι χαμηλότερες, εάν συγκριθούν με τα αντίστοιχα μεγέθη παικτών των ευρωπαϊκών αερομεταφορών.

Οι φετινές ισχυρές προσδοκώμενες επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού, έχουν ενισχύσει και τον ανταγωνισμό, μεταξύ των ξένων αεροπορικών για την Ελλάδα με αποτέλεσμα η συνολική προσφερόμενη χωρητικότητα, που διοχετεύεται, ως επί το πλείστον, προς τα νησιά, να είναι υψηλότερη κατά 7% έως 10%.  Ενδεικτικά, η Air Canada έχει επαναφέρει, από τα τέλη Μαρτίου, τη σύνδεση της Αθήνας με το Τορόντο, διαθέτοντας 300 χιλ. θέσεις. Η, βρετανικών συμφερόντων, αεροπορική Jet2.com και το ταξιδιωτικό πρακτορείο Jet2holidays προσφέρουν 1,1 εκατ. θέσεις, αριθμός αυξημένος κατά 86% έναντι του 2019. Η ισπανική Volotea προσφέρει φέτος περισσότερες από 560.000 θέσεις (από 518.000 το 2019) στα 14 δρομολόγιά της από / προς τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, που ξεκίνησαν από χθες 2 Απριλίου. Η χαμηλού κόστους αεροπορική θα εκτελεί πτήσεις από και προς Μπιλμπάο, Μπορντό, Νάντη και Τορίνο.

Υψηλές πτήσεις και στην Ευρώπη

Επιστροφή στα επίπεδα πριν εκδηλωθεί η πανδημία αναμένουν και οι μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες. Είναι ενδεικτικό ότι, σε πρόσφατο συνέδριο για τις αερομεταφορές στις Βρυξέλλες την περασμένη Τετάρτη, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Lufthansa Carsten Spohr ανέφερε πως εάν ο ίδιος ήταν πελάτης, θα έσπευδε να κλείσει εισιτήρια αμέσως μετά το πέρας της ομιλίας του. «Οι τιμές των εισιτηρίων θα αυξηθούν λόγω της συνολικά χαμηλότερης χωρητικότητας και της ζήτησης που προσεγγίζει τα επίπεδα του 2019» ανέφερε, προσθέτοντας ότι οι κρατήσεις έχουν επιστρέψει στα επίπεδα πριν από την πανδημία, τάση που αναμένεται να διατηρηθεί και το καλοκαίρι.

Εκτός από την Lufthansa, η IAG (British Airways, Iberia, Vueling, Aer Lingus κ.α.) και η Ryanair που ανήκουν στους μεγαλύτερους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς θα προσφέρουν, κατά την κορύφωση του καλοκαιριού, χωρητικότητα που θα ισοδυναμεί σχεδόν με αυτή του 2019. Υπολογίζεται δηλαδή, ότι οι προσφερόμενες θέσεις στην Ευρώπη το τρίτο τρίμηνο θα είναι μόλις κατά 1% λιγότερες, συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019 οπότε είχαν διαμορφωθεί σε περίπου 36,8 εκατ. ευρώ.

Πηγή:www.moneyreview.gr