Παρασκευή
22
Νοέμβριος
TOP

Με κάρτα 1 στις 3 συναλλαγές το 2022 – “Γεμίζουν” τα ψηφιακά πορτοφόλια

Με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα κάνουν μία στις τρεις αγορές τους οι Έλληνες -ακόμη και για μικροποσά, ενώ εντυπωσιακούς ρυθμούς διείσδυσης παρουσιάζουν τον τελευταίο χρόνο στη χώρα μας τα ψηφιακά πορτοφόλια.

Τα τελευταία στοιχεία φέρνουν την Ελλάδα πιο κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο που κυμαίνεται στα επίπεδα του 40-41% στη χρήση πλαστικού χρήματος. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της PWC για τις διεθνείς τάσεις πληρωμών (Payments 2025 and beyond), ο όγκος των συναλλαγών με ψηφιακά ή ηλεκτρονικά μέσα θα υπερδιπλασιαστεί έως το 2030, με την Ευρώπη να καταγράφει εκτιμώμενη αύξηση 64%.

Παίρνουν “φωτιά” τα ψηφιακά πορτοφόλια

Τάσεις “απεξάρτησης” από το πλαστικό σώμα των καρτών εμφανίζουν οι Έλληνες καταναλωτές που προτιμούν ολοένα περισσότερο να πληρώνουν με το κινητό τους τηλέφωνο -μέσω του ψηφιακού πορτοφολιού- παρά με την κάρτα, είτε πρόκειται για αγορές είτε για μικροπληρωμές όπως π.χ. διόδια.

Θυμίζεται ότι στη χώρα μας και οι τέσσερις συστημικές τράπεζες διαθέτουν το δικό τους ψηφιακό πορτοφόλι όπου οι πελάτες τους “φορτώνουν” τις κάρτες τους ώστε να μην χρειάζεται να φέρουν μαζί τους το πλαστικό σώμα. Ακόμη μεγαλύτερη χρήση παρουσιάζουν, ωστόσο, τα ψηφιακά πορτοφόλια των διεθνών κολοσσών της τεχνολογίας, όπως Apple και Google, τα οποία κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στη χρήση των digital wallets.

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Eurobank, το 2022 οι πελάτες των digital wallets εκτοξεύτηκαν κατά 55% σε σύγκριση με το 2021, ενώ ο τζίρος τετραπλασιάστηκε (+410%) σε σύγκριση με ένα έτος νωρίτερα. Σύμφωνα με τον Ανδρέα Μαρνέρη, Επικεφαλής Καταναλωτικών Προϊόντων της τράπεζας, το 2022 χαρακτηρίστηκε από σημαντική αύξηση των digital wallets, τόσο σε επίπεδο χρηστών όσο και σε επίπεδο χρήσης, κάτι που εκτιμάται πως συνδέεται με την επάνοδο σε μια φυσιολογική καθημερινότητα μετά την περίοδο της πανδημίας.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η ανάλυση των δεδομένων συναλλαγών που δείχνει δυναμική διείσδυση των e-wallets σε μεγάλο πλήθος καθημερινών συναλλαγών, όπως αγορές στο σουπερμάρκετ, στα βενζινάδικα αλλά και σε μικρότερα ποσά όπως για παραγγελίες delivery ή αγορά καφέ. Αποτέλεσμα της δυναμικής αυτής είναι το μέσο ποσό ανά συναλλαγή να έχει αυξηθεί κατά 10% τον τελευταίο χρόνο.

Όσον αφορά στο προφίλ των χρηστών, πάνω από τους μισούς (>55%) είναι άτομα ηλικίας από 18 έως 35 έτη που θεωρείται το πλέον δυναμικό κοινό των τραπεζών. Σε γεωγραφικό επίπεδο, παρατηρείται διείσδυση 40% για τους χρήστες εκτός μεγάλων αστικών κέντρων, επιβεβαιώνοντας την ευρεία αποδοχή που απολαμβάνει το νέο μέσο πληρωμής.

Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι όσο περισσότερο εξοικειώνεται ο χρήστης με το ψηφιακό πορτοφόλι, το εμπιστεύεται και για μεγαλύτερες συναλλαγές, όπως αγορές προϊόντων τεχνολογίας. Σύμφωνα με την έρευνα της PWC, τα ψηφιακά πορτοφόλια θα συνεχίσουν να κερδίζουν έδαφος τα επόμενα χρόνια, αυξάνοντας το ποσοστό της διείσδυσής τους διεθνώς πάνω από το 50% σε όρους ηλεκτρονικών πληρωμών έως το 2024.

πηγη capital.gr