Με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα κάνουν μία στις τρεις αγορές τους οι Έλληνες -ακόμη και για μικροποσά, ενώ εντυπωσιακούς ρυθμούς διείσδυσης παρουσιάζουν τον τελευταίο χρόνο στη χώρα μας τα ψηφιακά πορτοφόλια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία για τις πληρωμές το 2022, το μερίδιο του πλαστικού χρήματος ξεπέρασε το 33%, ενώ το 2018 το ίδιο ποσοστό κυμαινόταν στο 18%. Ρόλο-κλειδί στην αλλαγή των συνηθειών στη χρήση των μέσων πληρωμών την τελευταία πενταετία έχει διαδραματίσει η πανδημική κρίση που εκτόξευσε τις συναλλαγές με κάρτες, τόσο για υγειονομικούς λόγους όσο και λόγω της στροφής των καταναλωτών στο e-shopping.
Παίρνουν “φωτιά” τα ψηφιακά πορτοφόλια
Τάσεις “απεξάρτησης” από το πλαστικό σώμα των καρτών εμφανίζουν οι Έλληνες καταναλωτές που προτιμούν ολοένα περισσότερο να πληρώνουν με το κινητό τους τηλέφωνο -μέσω του ψηφιακού πορτοφολιού- παρά με την κάρτα, είτε πρόκειται για αγορές είτε για μικροπληρωμές όπως π.χ. διόδια.
Θυμίζεται ότι στη χώρα μας και οι τέσσερις συστημικές τράπεζες διαθέτουν το δικό τους ψηφιακό πορτοφόλι όπου οι πελάτες τους “φορτώνουν” τις κάρτες τους ώστε να μην χρειάζεται να φέρουν μαζί τους το πλαστικό σώμα. Ακόμη μεγαλύτερη χρήση παρουσιάζουν, ωστόσο, τα ψηφιακά πορτοφόλια των διεθνών κολοσσών της τεχνολογίας, όπως Apple και Google, τα οποία κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στη χρήση των digital wallets.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η ανάλυση των δεδομένων συναλλαγών που δείχνει δυναμική διείσδυση των e-wallets σε μεγάλο πλήθος καθημερινών συναλλαγών, όπως αγορές στο σουπερμάρκετ, στα βενζινάδικα αλλά και σε μικρότερα ποσά όπως για παραγγελίες delivery ή αγορά καφέ. Αποτέλεσμα της δυναμικής αυτής είναι το μέσο ποσό ανά συναλλαγή να έχει αυξηθεί κατά 10% τον τελευταίο χρόνο.
Διαβάστε περισσότερα εδώ
πηγη capital.gr