Πέμπτη
28
Μάρτιος
TOP

Μελέτη ίδρυσης «Ερευνητικού και Επιμορφωτικού Κέντρου Ταϋγέτου» από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Πελοποννήσου

Μελέτη για την ίδρυση «Ερευνητικού και Επιμορφωτικού Κέντρου Ταϋγέτου» με έδρα το Δημοτικό Σχολείο Αλαγονίας διαβίβασε η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Πελοποννήσου στο Δήμο Καλαμάτας και την Κοινότητα Αλαγονίας την Δευτέρα 21 Μαρτίου 2022, η οποία είναι διαθέσιμη στην ηλεκτρονική Διεύθυνση http://taygetos.sch.gr/rtc

Στο διαβιβαστικό της εν λόγω μελέτης σκοπιμότητας, αναφέρεται ότι έγινε στο πλαίσιο της συνεργασίας Δημόσιας Εκπαίδευσης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης η οποία έχει εκφραστεί πολλές φορές προς όφελος της κοινωνίας, κάνοντας ξεχωριστή αναφορά στη βούληση του Δήμου Καλαμάτας να στεγάσει το Μουσείο Γραμματισμού, το οποίο, αξίζει να σημειωθεί ότι, διαθέτει ειδική θεματική για τον Ταΰγετο και συμμετέχει στο υλικό της βιβλιοθήκης της Αλαγονίας.

Αναφέρεται ότι το «Ερευνητικό και Επιμορφωτικό Κέντρο Ταϋγέτου» προκύπτει «ως μια αναγκαιότητα αλλά και ως μια δυνατότητα, γιατί συνδυάζει την ανάπτυξη ήδη υπαρκτών δράσεων, ιδιαίτερα στο πλαίσιο του έργου «Εκπαιδευτικός Δρυμός Ταϋγέτου», σε μεγαλύτερο εύρος, με την αξιοποίηση υπαρκτών υποδομών».

Αναφέρεται επίσης ότι «η εν λόγω μελέτη έχει δομηθεί στη βάση της ‘αναλογικής ανταποδοτικότητας’, με τρόπο, δηλαδή, ώστε να υπάρχουν άμεσα ανταποδοτικά οφέλη από την ίδρυση και λειτουργία του ‘Ερευνητικού και Επιμορφωτικού Κέντρου Ταϋγέτου’, την επόμενη κιόλας στιγμή, οφέλη ανάλογα, των δαπανών και των υπηρεσιών που θα διατεθούν για την ανάπτυξή του», γι’ αυτό και καλείται ο Δήμος Καλαμάτας, σε συνεργασία με τους φορείς, να προβούν άμεσα στην ίδρυση του εν λόγω Κέντρου.

Η Μελέτη Σκοπιμότητας κοινοποιείται σε αρμόδιους φορείς του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείου  Ανάπτυξης και Επενδύσεων και τους τοπικούς θεσμικούς φορείς. Είναι έκτασης ενενήντα σελίδων και σε οκτώ κεφάλαια αναλύει  την αναγκαιότητα για ένα θεσμικό Κέντρο, καταγράφει την υπάρχουσα κατάσταση ως προς τις δομές και τις υποδομές, περιγράφει την οργάνωση, τη λειτουργία, τις υποδομές, τη διοίκηση – διαχείριση, τα οικονομικά – θεσμικά θέματα, τη βιωσιμότητα και τις προοπτικές του εν λόγω Κέντρου και στα συμπεράσματα δίνει ένα πλάνο ανάπτυξής του με άμεσες ενέργειες.

Μέσα από δεκάδες εικόνες και σχήματα, η Μελέτη αυτή αποτυπώνει τη δυναμική του Ταϋγέτου, των ανθρώπων και του περιβάλλοντος σε πολλά επίπεδα, σε σχέση με πολλές επιστήμες και περιλαμβάνει προτάσεις οργάνωσης και αξιοποίησης του Δημοτικού Σχολείου Αλαγονίας με πολυδύναμο, θα μπορούσε να πει κανείς, χαρακτήρα.

Στο συμπερασματικό κεφάλαιο γίνεται μια καταληκτική αναφορά στην «ανάγκη η συνέχεια στο έργο αυτό να γίνει με υψηλό φρόνημα και θέρμη προς την Έρευνα, την Επιστήμη, τον Πολιτισμό, την Εκπαίδευση και την Επιμόρφωση, στη βάση των διαχρονικών και πανανθρώπινων αξιών που οδηγούν σε έμπνευση και λύσεις μπροστά σε όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η κοινωνία μας και η ανθρωπότητα ολόκληρη».