Αναμένεται να γίνει το σημείο αναφοράς στις στρατηγικές επενδύσεις στη χώρα μας και την υπογραφή του σε ένα τεράστιο εγχείρημα που πρόκειται να κάνει τον Ασπρόπυργο, Διεθνές Διαμετακομιστικό Κέντρο βάζει ένας Μεσσήνιος, ως Επικεφαλής της ομάδας αρχιτεκτονικής μελέτης, ο Δημήτρης Πτωχός και η ομάδα του η People. Ο κ. Πτωχός συνεργάζεται στον σχεδιασμό της επένδυσης αυτής με την εταιρεία Ηλεκτρομηχανολογικών Μελετών Σαμαράς και Συνεργάτες, στις στατικές μελέτες βρίσκεται το γραφείο Σταύρου και η JLL-Αθηναϊκή Οικονομική έχει αναλάβει την αξιοποίηση των εγκαταστάσεων.
Άκρως χαρακτηριστικά για τα όσα αναμένεται να εξελιχθούν είναι τα όσα αποκαλύπτονται στο ρεπορτάζ του mononews.gr:
Σε συζητήσεις με υποψήφιους μισθωτές που θα μετατρέψουν τον Ασπρόπυργο σε διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο βρίσκεται την τρέχουσα περίοδο η HIG Capital, στο πλαίσιο αξιοποίησης της έκτασης της Χαλυβουργίας Ελλάδος.
Αναφορικά στην υλοποίηση της επένδυσης, ο επικεφαλής της HIG Capital στην Ελλάδα, Κωνσταντίνος Μπήτρος, τονίζει στο ακίνητο θα καταλήξουν τέσσερις έως έξι μισθωτές, οι οποίοι θα είναι οι τελικοί χρήστες των εγκαταστάσεων.
«Συζητάμε με οκτώ μεγάλες εταιρείες, εκ των οποίων πέντε διεθνείς όμιλοι. Κάποιοι βλέπουν την απόβαση στον Ασπρόπυργο συνδυαστικά με το λιμάνι του Πειραιά, κάποιοι σχετίζονται με ναυτιλιακές υπηρεσίες. Υπάρχουν και εταιρείες που έχουν παρουσία στην Ευρώπη, αλλά όχι στην Ελλάδα, με κίνητρο να κάνουν την Ελλάδα διαμετακομιστικό κέντρο».
Ως αποτέλεσμα, διασώθηκαν 600 θέσεις εργασίας και συνεχίζεται η δραστηριότητα του χαλυβουργείου της οικογένειας Μάνεση στο Βόλο, την ίδια ώρα που η HIG μετατρέπει σε πρότυπο κέντρο διεθνών μεταφορών και αποθήκευσης, μέσω επένδυσης 250 εκατομμυρίων ευρώ. Σύμφωνα με τον κ. Μπήτρο, στην παρούσα φάση προχωρά εντατικά ο καθαρισμός του εδάφους, ενώ έχει ξεκινήσει η απομάκρυνση του μηχανολογικού εξοπλισμού και σύντομα ξεκινούν οι καθαιρέσεις των κτιρίων.
Παράδοση των εγκαταστάσεων στους χρήστες στα τέλη του 2024
«Ο στόχος μας είναι να ξεκινήσει η παράδοση των εγκαταστάσεων στους χρήστες στα τέλη του 2024, με την προβλήτα να παραδίδεται έξι μήνες αργότερα». Επίσης, η προβλήτα θα μπορούσε να αποτελέσει μία ξεχωριστή πύλη αφίξεων και αναχωρήσεων για τα νησιά.
«Σκοπός είναι επίσης η αδειοδότηση μικρών γραμμών παραγωγής για ανασυσκευασία, πρακτική που ακολουθεί η Hewlett Packard στην Τσεχία, δεδομένου ότι εξοικονομείται χρόνος (6 – 7 ημερών) για διανομή στην Ευρώπη». Σημειωτέον ότι θα είναι το πρώτο trimodal πάρκο στην Ελλάδα, δηλαδή πάρκο αποθηκών με δυνατότητα να ενώσει και να εκμεταλλευτεί τα τρία βασικά δίκτυα μεταφορών.
Στρατηγική επένδυση 250 εκατ.
Η Στριμ Αναπτύξεις, όπως λέγεται η εταιρεία που υλοποιεί την επένδυση, έχει καταθέσει στον Enterprise Greece τον επενδυτικό φάκελο για την υπαγωγή του έργου στο καθεστώς των στρατηγικών επενδύσεων, μέσω της εκπόνησης ΕΣΧΑΣΕ. Ο κ. Μπήτρος αναφέρεται στην αγαστή συνεργασία με τον Enterprise Greece, καθώς και στη συνδρομή του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη στην υλοποίηση του έργου, το οποίο ξεκίνησε στις αρχές του 2020. «Η διαδικασία της ανάπτυξης είναι δύσκολη στην Ελλάδα, αλλά η HIG επέδειξε αντοχή, πίστεψε σε αυτό το έργο», επισημαίνει ο ίδιος.
Σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο, η έκταση διαχωρίζεται από την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου σε δύο τμήματα, 238 και 53 στρεμμάτων. Τα δύο τμήματα θα συνδέονται μεταξύ τους με γέφυρα, που θα κατασκευαστεί. Η έκταση έχει μέτωπο στον κόλπο της Ελευσίνας, όπου θα κατασκευαστεί προβλήτα πρόσδεσης πλοίων, με τα αντίστοιχα λιμενικά έργα και τις απαραίτητες υποδομές για την φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων μέσω θαλάσσης. Επίσης, στα βόρεια, η έκταση συνορεύει με τη σιδηροδρομική γραμμή Θριάσιο-Νέο Ικόνιο, ήτοι με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, μέσω του οποίου θα είναι δυνατή η άμεση μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε χώρες της Ευρώπης.
Στις λεπτομέρειες, θα κατασκευαστούν 4 αποθήκες 122.690 τ.μ., εμπορικά γραφεία συνολικής επιφάνειας 14.000 τ.μ., 2.416 θέσεις στάθμευσης ΙΧ επιφάνειας 60.400 τ.μ., λιμένας πρόσδεσης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 4 γραφεία αποθηκών συνολικής επιφάνειας 10.700 τ.μ., φωτοβολταϊκά συνολικής ετήσιας δυναμικότητας 175.200 Mwh στις οροφές των αποθηκών, χώρος φιλοξενίας οδηγών συνολικής επιφάνειας 1.400 τ.μ. και χώρος εστιατορίου συνολικής επιφάνειας 1.000 τ.μ..
Έως 900 θέσεις εργασίας
Κατά τη διάρκεια της κατασκευής θα δημιουργηθούν 2.000 θέσεις εργασίας και κατά τη διάρκεια λειτουργίας θα απασχολούνται έως 900 άτομα. Το εκτιμώμενο ετήσιο όφελος για την ελληνική οικονομία ανέρχεται σε 70 εκατ. ευρώ από την έναρξη λειτουργίας του logistics park.Ανταποδοτικά οφέλη προς τον δήμο Ασπροπύργου, όπως η δημιουργία κοινόχρηστων χώρων και εγκαταστάσεων προσβάσιμων στο κοινό.
«Έχουμε δώσει σημασία στη ροή της κυκλοφορίας, την οποία θα βοηθήσει η γέφυρα που ενώνει το βόρειο με το νότιο τμήμα της έκτασης. Όλα τα κτίρια κατασκευάζονται με βιοκλιματικά κριτήρια», επισημαίνει. «Εφόσον προχωρήσει το Θριάσιο, η αξία θα είναι ακόμα μεγαλύτερη για τους επενδυτές και την περιοχή», λέει ο κ. Μπήτρος.
Στην περιοχή λειτουργούν επίσης οι αποθήκες της Εθνικής (ΠΑΕΓΑΕ), ανεκμετάλλευτη παραμένει η έκταση της Χαλυβουργικής, με το σχέδιο μετατροπής της βιομηχανίας σε logistics να υπάρχει στο τραπέζι. Τα έργα αυτά συνθέτουν εν δυνάμει, σύμφωνα με τον ίδιο, 1 εκατ. τετραγωνικών μέτρων αποθηκών, που μπορούν να συμβάλουν και στην ανάπτυξη του ΑΕΠ της χώρας. «Το συγκεκριμένο έργο δείχνει το δρόμο για τη δημιουργία ενός τέτοιου logistics park».