Με τις θερμοκρασίες αυτή την περίοδο να φτάνουν σε ως γνωστό σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα αυτή είναι η συνήθεια που χαρακτηρίζει την συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών και καταστρέφει τους υαλοκαθαριστήρες μας.
Οι υαλοκαθαριστήρες του αυτοκινήτου μας βρίσκονται εκεί έχοντας επωμιστεί το δύσκολο έργο να διατηρούν τα παρμπρίζ του αυτοκινήτου μας καθαρά, όταν αυτό χρειαστεί, όλες τις εποχές του χρόνου.
Με τα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων να είναι κατασκευασμένα από φυσικό ή συνθετικό καουτσούκ, οι υαλοκαθαριστήρες του αυτοκινήτου μας «ταλαιπωρούνται» όλη τη διάρκεια του χρόνου και ακόμη περισσότερο το καλοκαίρι, με τις θερμοκρασίες να βρίσκονται συνήθως κοντά ή και πάνω από τους 30 βαθμούς Κελσίου.
Οι υψηλές θερμοκρασίες, σε συνδυασμό με την ηλιοφάνεια που επικρατεί στη χώρα μας τις περισσότερες ημέρες του χρόνου οδηγούν στην ταχύτερη γήρανση των φτιαγμένων από καουτσούκ μάκτρων, οι οποίοι ξεραίνονται και αυτό μειώνει την αποτελεσματικότητα τους στην απομάκρυνση νερού και ρύπων από το παρμπρίζ.
Η δε συνήθεια που οδηγεί στην πιο γρήγορη καταστροφή των μάκτρων το καλοκαίρι είναι το να τους αφήνουμε να ακουμπούν πάνω στο παρμπρίζ και να έχουμε το αυτοκίνητο μας ακινητοποιημένο στον ήλιο. Σίγουρα μέσα στο μυαλό μας έχουμε συνδέσει το σήκωμα των υαλοκαθαριστήρων με θερμοκρασίες που βρίσκονται κάτω από το μηδέν, ώστε αυτοί να μην κολλήσουν πάνω στο παρμπρίζ.
Το σήκωμα των υαλοκαθαριστήρων είναι όμως και μια συνήθεια που καλό θα ήταν να υιοθετήσουμε και τους μήνες του καλοκαιριού καθώς στις περισσότερες των περιπτώσεων στην περιοχή που ακουμπούν το παρμπρίζ αναπτύσσονται πολύ υψηλές θερμοκρασίες και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το καουτσούκ να γερνάει πιο γρήγορα -σε συνδυασμό και με τις υπεριώδεις ακτινοβολίες του ήλιου.
Καλό λοιπόν είναι να σηκώνετε τους υαλοκαθαριστήρες αν πρόκειται να αφήσετε το αυτοκίνητό σας εκτεθειμένο στον ήλιο. Το καλύτερο από όλα είναι φυσικά να χρησιμοποιείτε ηλιοπροστασία εξωτερικά και κατά τη χρήση της να φροντίζετε ώστε να καλύπτονται και οι υαλοκαθαριστήρες σας, στην περίπτωση που δεν «κρύβονται» κάτω από το καπό η στις εμπρός κολώνες. Έτσι θα διασφαλίσετε μεγαλύτερη διάρκεια ζωής περιορίζοντας παράλληλα και το σχετικό έξοδο της αντικατάστασής τους.
ΠΗΓΗ:carandmotor.gr