Παρασκευή
22
Νοέμβριος
TOP

Πού πληρώνουν περισσότερο και πού λιγότερο οι Έλληνες καταναλωτές

Στην αύξηση των εξόδων υγείας με ποσοστό 31,4% έναντι εκείνων που θα τα μειώσουν (13,6%), των εξόδων εξόφλησης λογαριασμών κοινής ωφέλειας με ποσοστό 23,7% έναντι 14,9% που δηλώνουν ότι θα τα περιορίσουν καθώς και στην αύξηση των εξόδων για σούπερ μάρκετ κατά 23%, έναντι 17,1% που επισημαίνουν ότι θα τα μειώσουν, δηλώνουν ότι θα προβούν οι Έλληνες καταναλωτές με βάση τα στοιχεία έρευνας που παρουσίασε στο Συνέδριο του ΙΕΛΚΑ ο επικεφαλής της MRB, Δημήτρης Μαύρος.

Στον αντίποδα το 38,3% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι θα μειώσουν τα έξοδα για διακοπές και ταξίδια (24,7% λένε ότι θα τα αυξήσουν), το 38,8% επίσης αναφέρει ότι θα συρρικνώσει τα έξοδά του για διασκέδαση (23,3% ότι θα τα αυξήσει), και επίσης ποσοστό 34,4% αναφέρει ότι θα περικόψει τις δαπάνες για ένδυση και υπόδηση, έναντι ποσοστού 20,7% των ερωτηθέντων που υποστηρίζει ότι θα τα ενισχύσει.

Κατά τον Δημήτρη Μαύρο, τα παραπάνω στοιχεία αποτελούν απόρροια ενός καταναλωτή που βρίσκεται υπό πίεση, γεγονός που εκτός του ότι θα περιορίσει την καταναλωτική δαπάνη, θα δημιουργήσει ταυτόχρονα και έναν καταναλωτή, τον οποίο θα μπορεί μετά δυσκολίας να ικανοποιήσει η εκάστοτε επιχείρηση στις απαιτήσεις που αυτός θα προβάλει.

Το 43% αγοράζει μόνο τα απαραίτητα

Eξετάζοντας τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων στη διάρκεια της πανδημίας το 60% δηλώνει ότι ξοδεύει λιγότερα χρήματα σε προϊόντα που δεν είναι πρώτης ανάγκης, το 59% επισκέπτεται λιγότερο συχνά τα καταστήματα, το 43% αγοράζει μόνο τα απαραίτητα, το 23% έχει αλλάξει τις μάρκες που αγοράζει για να υποστηρίξει την τοπική οικονομία, το 23% έχει αλλάξει τις μάρκες που αγοράζει για να μειώσει τα έξοδά του και το 15% αγοράζει περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Έξι στους δέκα αρέσκονται να αγγίζουν αυτό που θα αγοράσουν

Σημαντική παράμετρο στις απαντήσεις των καταναλωτών, αποτελεί η δήλωσή του 61% ότι του αρέσει να αγγίζει, να αισθάνεται, να μυρίζει τα προϊόντα που τελικά επιλέγει να αγοράσει, γεγονός που σημαίνει ότι δεν μπορούν να ζήσουν καταναλώνοντας αποκλειστικά από το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς προτιμούν την εμπειρία του φυσικού καταστήματος.

Διαχωρίζοντας τους Έλληνες καταναλωτές στη σημερινή συγκυρία, ο κύριος Μαύρος παρουσίασε τέσσερις κατηγορίες (βάσει στοιχείων της PwC):

Τους κοινωνικά ευαίσθητους: Παραγωγικές ηλικίες και λίγο περισσότερο οι άνδρες

Τους αισιόδοξους: Που προσπαθούν να τα βλέπουν όλα καλύτερα και ανήκουν κυρίως σε μεγαλύτερες ηλικίες και κυρίως στο γυναικείο φύλο

Τους “υποφέροντες” από Covid-19 (Covid Sufferers): Όσους έχουν αυξημένες οικογενειακές υποχρεώσεις, ανήκουν σε παραγωγικές ηλικίες και είναι κυρίως γυναίκες

Τους easy going -carefree: Ένα κοινό που είναι συνήθως πιο αποστασιοποιημένο από τα γεγονότα και ελεύθερο, ενώ ανήκει κυρίως στο ανδρικό φύλο και σε μικρότερες ηλικιακές ομάδες

Κυρίαρχη η ανησυχία για την ελληνική οικονομία και την ατομική ελευθερία δεδομένης της επίδρασης της Covid-19

Απαντώντας στο ερώτημα “σε τι βαθμό σας απασχολεί ο αντίκτυπος της πανδημίας στους ακόλουθους τομείς”, οι απαντώντες μετά την ανησυχία τους για τις επιπτώσεις που έχει η νόσος στην ελληνική οικονομία, η οποία κυριαρχεί, αμέσως μετά κατατάσσουν την έντονη ανησυχία τους για την επίπτωση που έχει η Covid-19 στην ελευθερία τους να απολαμβάνουν τη ζωή τους. Αναλυτικότερα οι ερωτηθέντες απάντησαν κατά σειρά ότι οι επιπτώσεις της Covid-19 επιδρούν:

Στην ελληνική οικονομία

Στην ελευθερία να απολαμβάνω τη ζωή μου

Στην κοινωνία

Στα οικονομικά μου

Στην υγεία της οικογένειάς μου

Στις διαπροσωπικές μου σχέσεις

Στην ικανότητα να εκπληρώνω τους στόχους μου

Στην εργασία μου

Στην υγεία μου

Στην πρόσβαση σε αγαθά πρώτης ανάγκης

Οι περισσότεροι καταναλωτές εκφράζουν δυσαρέσκεια για την καθυστέρηση των παραγγελιών τους

Σε ό,τι αφορά στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου και με βάση τα στοιχεία της έρευνας, αρκετές είναι οι παράμετροι που εκφράζουν οι καταναλωτές και σχετίζονται με τους προβληματισμούς που διατηρούν όταν αγοράζουν από ηλεκτρονικά καταστήματα.

Συγκεκριμένα:

-49% αναφέρει την αρχή παράδοση – αποστολή της παραγγελίας

-47% τα υψηλά έξοδα αποστολής

-43% τη δυσκολία στην αλλαγή των προϊόντων που αγοράζει από το διαδίκτυο

-37% την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων

-23% τη δυσκολία στην επιστροφή των χρημάτων

-18% δεν του δίνεται η δυνατότητα να βλέπει συγχρόνως και να συγκρίνει προϊόντα

-14% προτάσσει την ελλιπή ποικιλία προϊόντων

-13% αναφέρει τους περιορισμένους τρόπους πληρωμής

-9% σημειώνει ότι δεν μπορεί να βρει αυτό που θέλει

-9% θεωρεί μη ικανοποιητική την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση

-5% απαντά ότι το περιεχόμενο των ιστοσελίδων δεν εμφανίζεται σωστά σε κινητά τηλέφωνα

-3% συναντά δυσκολία στην πλοήγηση σε ηλεκτρονικό κατάστημα.

Τέλος, οι καταναλωτές απαντώντας στο τι αναζητούν όταν αγοράζουν ένα προϊόν το 2021, το 53,3% απαντά ότι ψάχνει για χαμηλότερες τιμές, το 55,8% ότι ψάχνει πάντα για προσφορές και το 39,% ότι χρησιμοποιεί εκπτωτικά κουπόνια.

πηγη