Αν και αποτελεί προϋπόθεση για να περάσουν τις εξετάσεις και να πάρουν την άδεια οδήγησης στα χέρια τους, αυτό είναι το πιο συνηθισμένο λάθος που κάνουν 9 στους 10 οδηγούς.
Είναι κάτι που επαναλαμβάνεται «άπειρες» φορές από τους εκπαιδευτές οδήγησης κατά τη διάρκεια των θεωρητικών αλλά και των πρακτικών οχημάτων και ως παράβλεψη είναι από μόνο του λόγος για να κοπεί ο υποψήφιος οδηγός κατά τη διάρκεια της πρακτικής εξέτασης.
Ο λόγος γίνεται για τον τρόπο που πρέπει να αντιμετωπίζει ένας οδηγός την πινακίδα «STOP» κάθε φορά που τη βρίσκει στον δρόμο του, καθώς η προσέγγιση θα πρέπει να γίνεται πάντα με ακριβώς τον ίδιο τρόπο, ο οποίος έχει κοινά σημεία με τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε και τον ερυθρό σηματοδότη.
Τόσο ο ερυθρός σηματοδότης όσο και η πινακίδα «STOP», σημαίνουν υποχρεωτική διακοπή πορείας για τους οδηγούς των οχημάτων. Ενώ όμως στο κόκκινο φανάρι οι οδηγοί σταματούν εντελώς το όχημά τους, όπως άλλωστε οφείλουν, δεν κάνουν το ίδιο και σε σήμανση STOP με τον ΚΟΚ να τους υποχρεώνει και στις δύο περιπτώσεις σε πλήρη ακινητοποίηση.
Στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, οι οδηγοί προσπαθούν να περάσουν το STOP «ρολαριστοί», χωρίς δηλαδή να ακινητοποιηθούν εντελώς. Αυτό, εκτός από παράνομο, μπορεί να στοιχίσει πολύ ακριβά στους ίδιους, αλλά και στους άλλους χρήστες του δρόμου με πρόκληση τροχαίου ατυχήματος ακόμη και αν δεν υπάρξει επαφή με το άλλο όχημα ή τον ευάλωτο χρήστη.
Εκτός από το γράμμα του νόμου που το επιβάλλει, ένας από τους βασικούς λόγους που πρέπει να ακινητοποιούμε πάντα το όχημα που οδηγούμε όταν έχουμε μπροστά μας πινακίδα STOP, στο ύψος που βρίσκεται αυτή, είναι για να δείξουμε και στους άλλους χρήστες του δρόμου που έχουν προτεραιότητα ότι έχουμε αντιληφθεί την ύπαρξή της πινακίδας και ότι παραχωρούμε συνειδητά προτεραιότητα.
Διαβάστε περισσότερα εδώ
Πηγή: www.carandmotor.gr