
Το εργαστήρι Περιβάλλοντος & Επιστημών, το εργαστήρι Δεξιοτήτων και το Εργαστήρι Πληροφορικής & Ρομποτικής των ΚΔΑΠ Δήμου Καλαμάτας και της Κ.Ε. Φάρις πραγματοποίησαν ενημερωτικές δράσεις για τα παιδιά.
Τα παιδιά παρακολούθησαν περιβαλλοντική δράση, με θέμα την Ανάπτυξη Περιβαλλοντικής Συνείδησης και τίτλο «11/12 Διεθνής Ημέρα Βουνού – Γνωριμία με τον Ταΰγετο». Η δράση είχε ως σκοπό τα παιδιά να καλλιεργήσουν την περιβαλλοντική τους συνείδηση και να γίνει εκπαίδευση των ωφελούμενων σχετικά με την σημασία της προστασίας του πλανήτη. Με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Βουνού, οι εκπαιδευτικοί του εργαστηρίου Περιβάλλοντος & Επιστημών ενημέρωσαν τα παιδιά για το μεγαλύτερο βουνό της περιοχής μας, τον Ταΰγετο. Γνώρισαν την ιστορία του και τις ονομασίες, που του αποδόθηκαν ανά τους αιώνες, παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο και εξέτασαν τα οικοσυστήματα, που τον απαρτίζουν με τη χλωρίδα και την πανίδα, δίνοντας έμφαση στα απειλούμενα είδη, που κατοικούν σε αυτόν. Σκοπός της δράσης ήταν η καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης και η εκπαίδευση των ωφελούμενων μας σχετικά με την σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος για τον άνθρωπο και τον πλανήτη. Στόχοι της δράσης ήταν η από μικρή ηλικία εκπαίδευση των παιδιών και η ενεργοποίησή τους σε δράσεις που σχετίζονται με την Κλιματική Αλλαγή, την Οικολογία και την Περιβαλλοντική Ευαισθησία.
https://www.youtube.com/watch?v=wP4b09YVunY
Ακόμα, τα παιδιά παρακολούθησαν ενημερωτικές δράσεις, με θέματα την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. αλλά και την πρόληψη της σεξουαλικής και κάθε άλλης μορφής κακοποίησης, με τίτλο “Δημόσιος και Προσωπικός χώρος” και “Φροντίζω μόνος/η μου το σώμα μου”.
Στη δράση “Δημόσιος και Προσωπικός χώρος” οι εκπαιδευτικοί σε συνεργασία με τα παιδιά και με την βοήθεια διαδραστικών παιχνιδιών, προσπάθησαν να ενδυναμώσουν τις έννοιες “δημόσιο-προσωπικό”.
Στόχος της δράσης ήταν τα παιδιά να κατανοήσουν τις διαφορές μεταξύ “δημόσιου” και “προσωπικού” χώρου, αφού ένας δημόσιος χώρος είναι εύκολα προσβάσιμος από τους περισσότερους, ενώ το σπίτι μας είναι ένας κατεξοχήν ιδιωτικός / προσωπικός χώρος. Κατόπιν αναλύθηκαν οι διάφορες δραστηριότητες που μπορούν να πραγματοποιηθούν σε κάθε χώρο σύμφωνα, όμως, με συγκεκριμένους κανόνες συμπεριφοράς.
https://www.youtube.com/watch?v=SLIFbL1KBDQ
Στη δράση «Φροντίζω μόνος/η μου το σώμα μου» τα παιδιά διδάχθηκαν γιατί η υγιεινή του σώματος τους είναι υψίστης σημασίας . Πρωταρχικός στόχος ήταν να μάθουν τα παιδιά πώς η καθημερινή και σχολαστική φροντίδα του είναι σημαντική καθώς τα απομακρύνει από τις συχνές ιώσεις και την ροπή στους παθογόνους οργανισμούς. Ο δεύτερος στόχος και εξίσου σημαντικός ήταν να πάρουν τα παιδιά το μήνυμα πώς μπορούν να φροντίζουν το σώμα τούς μόνα τους χωρίς την βοήθεια ενός μεγαλύτερου ατόμου . Τα ίδια, λοιπόν, τα παιδιά με αυτό τον τρόπο θα έχουν τον έλεγχο του σώματος τους αποφεύγοντας πιθανά ανεπιθύμητα αγγίγματα. Έτσι, θα μπορούν να ορίζουν τα ίδια το σώμα τους και να είναι υπεύθυνα για την υγιεινή του. Στόχοι της δράσης ήταν να τα παιδιά παροτρυνθούν να λένε όχι σε αγγίγματα και αγκαλιές που δεν θέλουν και να θέτουν τα όρια τους.
https://www.youtube.com/watch?v=4Gpo6yKmChI
Το εργαστήρι «Πληροφορικής & Ρομποτικής» πραγματοποίησε ενημερωτική δράση για την αντιμετώπιση των πρακτικών βίας και εκφοβισμού με θέμα «Ασφάλεια και προστασία στο διαδίκτυο». Με αφορμή την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου στις 11 Φεβρουαρίου 2025 που διοργανώνεται κάθε χρόνο από το δίκτυο Insafe/INHOPE με την υποστήριξη της Κομισιόν (με σκοπό να προωθήσει την ασφαλή και θετική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, ιδιαίτερα ανάμεσα σε παιδιά και νέους ανθρώπους) τα μέλη του εργαστηρίου πληροφορικής διοργάνωσαν σε κάθε ΚΔΑΠ ημερίδα για το Ασφαλές Διαδίκτυο και το Cyber Bullying. Οι εκπαιδευτικοί του εργαστηρίου πληροφορικής ενημέρωσαν τα παιδιά για τους κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίσουν στο διαδίκτυο και για το πώς μπορούν να προστατευτούν από αυτούς και να τους αντιμετωπίσουν, με ιδιαίτερη αναφορά στον διαδικτυακό εκφοβισμό (Cyber-Bulling), μέσω παρουσιάσεων PowerPoint. Στην συνέχεια τα παιδιά θα τέσταραν τις γνώσεις, που μόλις θα είχαν αποκτήσει, παίζοντας το διαδικτυακό επιτραπέζιο Happy Online, το οποίο έχει φτιαχτεί από το Κοινό Κέντρο Ερευνών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στο τέλος της δραστηριότητας τα παιδιά πήραν πιστοποιητικό παρακολούθησης της. Σκοπός του project ήταν μέσω αυτής της δράσης να πάρουν στα παιδιά τις γνώσεις και τα εργαλεία που χρειάζονται για να προστατευτούν από τις διαδικτυακές απειλές.