Πέμπτη
14
Νοέμβριος
TOP

Σεπτέμβριος όπως Αύγουστος – Ο τουρισμός «σιγοντάρει» την ανάπτυξη

Θετικά μηνύματα ως προς τη ζήτηση για διακοπές στην Ελλάδα τους δύο πρώτους μήνες του φθινοπώρου καταφτάνουν από τον μεγαλύτερο ευρωπαϊκό τουριστικό οργανισμό TUI, με βάση στοιχεία της πρώτης εβδομάδας Σεπτεμβρίου.

Πηγές του tour operator αναφέρουν ότι οι αναζητήσεις αλλά και οι κρατήσεις που δέχεται για τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο διατηρούν τη δυναμική του Ιουλίου και του Αυγούστου, η οποία είχε ξεπεράσει τις προσδοκίες.

Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου θα βοηθήσει την Ελλάδα να διευρύνει την ανάκτηση της δραστηριότητας του 2019 από τα τρέχοντα επίπεδα της τάξης του 40%-45% σε ποσοστά πάνω από 50%.

Ποιες αγορές «ψηφίζουν» Ελλάδα

Οι ίδιες πηγές ανέφερα πως η Ελλάδα δέχεται τους περισσότερους επισκέπτες απο χώρες όπως η Γερμανία και η Πολωνία, ενώ έρχεται πρώτη στις προτιμήσεις στις σκανδιναβικές χώρες, στη Γαλλία και στην Αυστρία, καθώς οι περισσότερες κρατήσεις για διακοπές που δέχεται από τις τρεις αυτές αγορές αφορούν τη χώρα μας.

Σύμφωνα με πηγές του γερμανικού πολυεθνικού tour operator,ισχυρή ζήτηση καταγράφεται και από την Ολλανδία, το Λουξεμβούργο και το Βέλγιο, όπου μάλιστα η Ρόδος είναι ο δημοφιλέστερος προορισμός.

Τα δεδομένα αυτά έρχονται να ενισχύσουν την εκτίμηση πως μόνο μία σημαντική επιδείνωση των επιδημιολογικών δεδομένων θα μπορούσε να μεταβάλει την επικρατούσα δυναμική.

Σημειώνεται ότι στοιχεία από τον οργανισμό ForwardKeys, που αναλύει τις καθημερινές συναλλαγές κρατήσεων αεροπορικών εταιρειών, δείχνουν ότι ενώ οι διεθνείς πτήσεις προς ευρωπαϊκούς προορισμούς τον Ιούλιο και τον Αύγουστο άγγιξαν το 40%, οι διεθνείς πτήσεις προς την Ελλάδα ήταν στο άνω μέρος του δείγματος. Συγκεκριμένα έφτασαν το 86% αυτών του 2019, τη χρονιά δηλαδή πριν «χτυπήσει» η πανδημία.

Την ίδια ώρα στοιχεία του υπουργείου Τουρισμού δείχνουν ότι τον Ιούλιο για πρώτη φορά η Ελλάδα ξεπέρασε την ίδια τη Γαλλία ως κορυφαίος προορισμός για τους Γάλλους. Οι Γάλλοι τουρίστες που ήρθαν στην Ελλάδα φέτος εκτιμάται ότι ξεπερνούν τις 500.000.

Επιπλέον, σε ποσοστιαίους όρους η δυναμική της ανάκαμψης της ελληνικής τουριστικής αγοράς είναι πολύ υψηλότερη από αυτή της Ισπανία. Αεροπορικές εταιρείες και ταξιδιωτικοί φορείς αποδίδουν τη δυναμική της Ελλάδας στο γεγονός πως είχε εξαρχής ξεκάθαρους κανόνες και ημερομηνίες για το πότε και πώς μπορούσε να ταξιδέψει κανείς στη χώρα.